اخبار بورس

سهم‌های دارایی محور، زیر ذره‌بین تحلیلگران

تمایل بازار در شرایط فعلی افزایش می یابد.

در حال حاضر بازار به دلیل اخباری مبنی بر افزایش سرمایه ناشی از تجدید ارزیابی دارایی ها با نوساناتی مواجه است که منجر به ورود سهام دارایی محور به دید تحلیلگران شده است.

سهام دارایی محور زیر ذره بین تحلیلگران

«اخبار بورسا»:

حسین تقی نژاد کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با ایران تحلیل درباره روند توسعه بازار سرمایه و بازارهای موازی در سه ماه باقی مانده از سال جاری گفت: به نظر من کل بازار سرمایه از نظر بنیادی نزدیک به تعادل در قیمت های فعلی محدود می شود و امکان پذیر است. تا نوروز ۱۴۰۳ شاهد چند فراز و نشیب کوتاه مدت خواهیم بود. به علاوه شهریور در ماه ۱۴۰۲ که بانک مرکزی آخرین گزارش پولی و بانکی را منتشر کرد، روندهای کلان اقتصادی کشور تغییری نکرد و سیاست انقباضی بانک مرکزی همچنان ادامه دارد، اما; در هفته های اخیر نرخ سود بین بانکی روند کاهشی آهسته ای را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی، جو بازار تمایل به رشد دارد و خرید با قیمت های فعلی ریسک و پاداش مناسبی را به همراه دارد. در مورد بازارهای موازی که بانک مرکزی بازار دلار را کنترل می کند و قیمت را تا مرزهای زیر ۵۰ هزار تومان تحت تأثیر قرار می دهد، چشم انداز تورمی کشور در بین مردم تعدیل شده و تا پایان سال دلار در محدوده فعلی باقی می ماند. با نوسانات درصدی در نواحی بالا و پایین. بر این اساس، بازار طلا شاهد حرکت خاصی از سوی پراکسی دلار نخواهد بود و چشم انداز طلای جهانی همچنان عامل موثری در تغییرات قیمت در سه ماه باقی مانده است.

این کارشناس درباره بخش هایی که پیش بینی می شود تا پایان سال پیشتاز باشند، گفت: بازار در حال حاضر با نوساناتی روبه رو است که اخبار افزایش سرمایه ناشی از تجدید ارزیابی دارایی ها باعث شده تا سهام دارایی محور زیر ذره بین تحلیلگران قرار گیرد. . به نظر من، با وجود اخبار منفی منتشر شده در مورد صنعت تایر، همچنان سایه قیمت گذاری دستوری بر سر صنعت است، اما؛ این صنعت در گزارش های پاییز و زمستان یکی از جذاب ترین صنایع خواهد بود و با ثبات نرخ دلار و افزایش نرخ های مصوب در مهرماه، شرکت های این صنعت می توانند بازده خوبی برای سهامداران داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به سابقه تاریخی افزایش تقاضا برای سیمان در بهمن و اسفند هر ساله می توانید شاهد افزایش قیمت معاملات سیمان در بورس مواد اولیه باشید بهمن و در ماه مارس، این عامل می تواند موتور رشد شرکت های گروه را تقویت کند.

تقی نژاد درباره موضوعاتی مانند تجدید ارزیابی و بحث بودجه که مهمترین اخبار بازار محسوب می شود، درباره چشم انداز بازار تا پایان سال گفت: به نظر من اخبار مربوط به تجدید ارزیابی تاثیر خود را بر بازار گذاشت. و سهام انفرادی رشد خوبی را ثبت کردند. در این مدت تجربه کردند. اگر اخبار تجدید ارزیابی ارتباطی با هلدینگ های کلیدی یا شرکت های شاخص بازار نداشته باشد، نمی تواند نقشی در رشد کلی بازار داشته باشد.

وی افزود: بحث بودجه همچنان داغ است و باید منتظر ماند و دید در ماه‌های آینده چه اطلاعاتی از جزئیات بودجه منتشر می‌شود، اما; آنچه تاکنون مسلم است این است که فشار دولت برای افزایش مالیات بیشتر شده است. این مشکل ممکن است قدرت خرید مصرف کننده را بیشتر کاهش دهد و منجر به رکود در سمت تقاضا شود.

این کارشناس در خصوص تاثیر ثبات نرخ ارز بر توسعه بازار سرمایه گذاری گفت: ثبات نرخ ارز برای شرکت های ریالی و شرکت هایی که مواد اولیه آنها تحت تاثیر نرخ ارزهای جهانی است در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. به عنوان یک عامل موثر در بهبود سودآوری شرکت ها نقش دارد. در حالی که این مشکل منجر به ثبات یا از دست دادن سودآوری شرکت هایی می شود که نرخ فروش محصولات آنها تحت تاثیر نرخ ارز جهانی و نرخ دلار است. تا زمانی که نرخ دلار در بازار آزاد به عنوان یک عامل اصلی در انتظارات تورمی افزایش پیدا نکند، من همچنان انتظار حرکت آرام و عدم هیجان در بازارهای مالی مختلف را دارم.

پایان مقاله

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا