بانک و بیمه

سهم اندک درآمد مالیاتی از خانه و خودروهای لوکس!| مرفع نشینان به جرگه مالیات پردازان پیوستند

بازار؛ گروه بانک و بیمه: دولت درآمد مالیاتی کشور را در بودجه سال آینده ۵۲ درصد افزایش داده است. افزایش درآمد مالیاتی که به گفته مقامات دولتی فشاری بر مالیات دهندگان وارد نمی کند، زیرا این افزایش درآمد مالیاتی محاسبه شده و در نظر گرفته شده است که از رده افرادی باشد که فعال اقتصادی هستند اما پرداخت نمی کنند. مالیات به کشور آنها به اشتراک نمی گذارند. از سوی دیگر، از آنجایی که در بودجه ۱۴۰۳ افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده پیش بینی شده است، این رویکرد درآمد قابل توجهی را برای دولت به همراه خواهد داشت.

به گفته کارشناسان اقتصادی، گرچه پرداخت مالیات با هدف تامین منابع دولتی برای اداره امور کشور، اقدامی قانونی و مناسب و حقی است که متعلق به هر فردی است که درآمدی دارد، اما در این زمینه باید بخشی از درآمد او به عنوان کمک مالیاتی به دولت است، اما هنوز افراد زیادی هستند که درآمد غنی دارند، اما ترفند، ترفند و خرد خود را در پرداخت مالیات به دولت با مردم در میان نمی گذارند. البته این افراد هم اکنون از طریق بانک های اطلاعاتی شناسایی شده اند و باید طبق عدالت حقوق مالیاتی قانونی خود را به دولت پرداخت کنند.

اقدام دولت در جداسازی حساب های تجاری از غیرتجاری و الزام ارتباط دستگاه های کارتخوان با سازمان امور مالیاتی، رویکرد درست دولت برای جلوگیری از فرار مالیاتی بود که در دو سال اخیر درآمد قابل توجهی برای دولت به همراه داشته و از مالیات جلوگیری کرده است. گریز.

شناسایی و نیاز به ۲۰ میلیون دستگاه کارتخوان برای اتصال به سازمان امور مالیاتی

درآمد مالیاتی که البته در دو سال اخیر توانسته است با اقدامات مناسب از جمله شناسایی فعالان اقتصادی در بخش بنگاه ها از طریق تراکنش های بانکی منابع قانونی قابل توجهی را در اختیار دولت قرار دهد. به عنوان مثال شناسایی و الزام بیش از ۲۰ میلیون دستگاه کارتخوان بانکی برای ارتباط با سازمان امور مالیاتی نمونه ای از رویکرد دولت برای جلوگیری از فرار مالیاتی است که البته دولت در این راه موفق بوده است، نه تنها به عدالت توجه کند. ، بلکه از منابع بسیاری مالیات بپردازید

از سوی دیگر، تفکیک حساب های تجاری از غیرتجاری نشان دهنده رویکرد دیگری از سوی دولت برای جلوگیری از فرار مالیاتی است که این روند با هماهنگی سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی انجام شد، در حال حاضر نیز مانند گذشته انجام شد. هیچ‌کس نمی‌تواند عملیات اقتصادی، تجاری، سپرده‌گذاری و تراکنش‌ها را در حساب‌های خصوصی خود انجام دهد یا کار کند، زیرا میزان پول و رد و بدل آن در حساب خصوصی به دقت رصد می‌شود و در صورتی که فرد حساب تجاری و این موضوع را نداشته باشد. پول البته در حساب شخصی است که با ارقام مشخص باگنجد مشمول مالیات خواهد بود، به همین دلیل تاکید می شود که افراد برای اینکه در پرداخت مالیات دچار مشکل نشوند، حساب های تجاری را از حساب های بانکی خصوصی و غیرتجاری جدا کنند.

رویکردی که با هدف جلوگیری از تمرکز ثروت و ایجاد زمان برای هدایت منابع به سمت تولید، مشمول خانه‌های بیش از ۳۵ میلیارد تومان و خودروهای بالای ۳.۵ میلیارد تومان در بودجه سال آینده می‌شود.

صاحبان خانه های لوکس و خودروهای لوکس سال آینده مالیات پرداخت خواهند کرد

تلاش دولت برای جلوگیری از فرار مالیاتی و توجه به ایجاد پایه‌های جدید مالیاتی با هدف حفظ عدالت مالیاتی مرکزی تا آنجا پیش می‌رود که طبق قانون، صاحبان خودروها و خانه‌های لوکس گران قیمت نیز مشمول پرداخت مالیات می‌شوند. دولت دکتر سیاوش غیبی پور، کارشناس سرشناس مالیات در گفتگو با خبرگزاری “بازار” می گوید؛ این روش مالیات استانی اگرچه درست به نظر می رسد اما درآمد چندانی برای دولت ندارد زیرا درآمدی که دولت قرار است از صاحبان خودروها و خانه های لوکس دریافت کند در مقایسه با کل مالیات سالانه بسیار ناچیز است.

به گفته وی، بر اساس نظرسنجی ها، مالکان خانه هایی که ارزش آنها بیش از ۳۵ میلیارد تومان است و خودروهایی که قیمت آنها بیش از ۳.۵ میلیارد تومان است در بودجه سال آینده مشمول مالیات می شوند، اما در مورد درآمدهای مالیاتی، فور وجود خواهد داشت. کمتر مورد توجه دولت قرار گیرد. و ارزش خوبی نیست، اما این رویکرد می تواند در جلوگیری از تمرکز ثروت موثرتر باشد، به طوری که در هنگام تنظیم بازار، به جای انباشت ثروت و سیاست پولی سختگیرانه، منابع به سمت تولید و فعالیت های اقتصادی سوق داده شود.

این رقم با دریافت مالیات از سوران‌های مجلل و مرفهانی که در خانه‌های گران قیمت زندگی می‌کنند، سهم ناچیزی در درآمد دولت دارد و تخمین زده می‌شود که درآمد مالیاتی این بخش به نیم درصد کل درآمد مورد انتظار در کشور هم نمی‌رسد. سال آینده

سهم ناچیز درآمد دولت از اخذ مالیات از ساکنان لوکس

غیبی پور می گوید: اگرچه ممکن است به دلیل نوسانات تورم و مشکلات دیگر، اخذ مالیات از این دو کالا کار آسانی نباشد، اما موضوع اخذ مالیات در چنین بخشی مورد توجه است، حتی اگر دریافت مالیات از کالاهای لوکس سوران و مرفعان باشد. که در خانه های گران قیمت زندگی می کنند، تنها اندکی به درآمد دولت کمک می کنند و تخمین زده می شود که درآمد مالیاتی این بخش حتی به نیم درصد کل درآمد مورد انتظار سال آینده نمی رسد، زیرا این بزرگترین درآمد مالیاتی برای سال آینده است. دولت از مالیات دهندگان بزرگ، شرکت ها، کارگاه ها و کارخانه ها می آید و مقدار مالیات بر ارزش افزوده را افزایش می دهد. سهم مالیات پرداختی توسط کارکنان اکنون ۴-۵٪ است در حالی که حقوق بگیران کمتر از ۱۰٪ هستند.

بر اساس این گزارش، با مصوبه اخیر مجلس، خانه های بیش از ۳۵ میلیارد تومان مشمول مالیات شدند. این در حالی است که خانه های مجلل که در لایحه اولیه بودجه ۲۵ میلیارد تومان تعیین شده بود، پس از اصلاح لایحه بودجه به ۳۵ میلیارد تومان افزایش یافت. و مجلس تصمیم گرفته که خانه های بالای ۳۵ میلیارد تومان در سال آینده مشمول مالیات شوند.

تاکنون ۱۱۴ هزار واحد مسکونی لوکس شناسایی شده است که ارزش مالیاتی آنها ۱.۴۹۰ میلیارد برآورد شده است و گزارش این نوع مالیات مانند سایر مالیات ها از طریق پیامک، گزارش الکترونیک و از طریق سایت سازمان امور مالیاتی انجام می شود. سازمان امور.

شناسایی ۱۱۴ هزار واحد مسکونی گران قیمت

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳ مورخ ۹ اسفند، درآمد مالیاتی دولت برای سال آینده بالغ بر ۱۱۲۲ میلیارد تومان بوده است. بر این اساس در تبصره ۶ این لایحه و در بند «گمرک و مالیات» و بند «س» نیز آمده است که اراضی غیر اصیل با کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ ویلاها و واحدهای مسکونی، که ارزش آن بالاتر است، بیش از ۲۵ میلیارد تومان مجاز است، مازاد بر این مبلغ مالیات دو در میلیون است.

با این حال، در تغییر آذر ماه دولت خانه های بیش از ۳۵ میلیارد تومان را خانه های لوکس و مشمول مالیات دانست. مجلس همچنین موافقت کرد که در سال ۱۴۰۳ خانه های بیش از ۳۵ میلیارد تومان لوکس تلقی شود و مبلغ بالاتر از آن مشمول مالیات ۲ در هزار شود.

بر اساس آخرین اخبار مدیرکل دیوان محاسبات سازمان امور مالیاتی، تاکنون ۱۱۴ هزار واحد مسکونی لوکس شناسایی شده است که رقم مالیات آنها یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون برآورد شده است و گزارش این نوع مالیات انجام می شود. مانند سایر مالیات ها، از طریق پیامک، اطلاع رسانی الکترونیکی و از طریق وب سایت. سازمان امور مالیاتی است که همه مردم می توانند ببینند چه نوع مالیاتی بر آنها تحمیل شده است و اگر مشمول مالیات شده است می توانند آن را پرداخت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا