اخبار بورس

سهم بالای سرمایه‌گذاری خانوارهای آمریکایی در بازار سهام

مالکیت سهام در آمریکا به اوج تاریخی خود بازگشته است.

امروز، سهم دارایی‌های مالی آمریکایی‌ها که در بازار سهام سرمایه‌گذاری شده‌اند، نزدیک به بالاترین حد تاریخی است. با افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران و عملکرد قوی بازار از لحاظ تاریخی، بیش از ۴۱ درصد از دارایی‌های مالی خانوار ایالات متحده در سهام سرمایه‌گذاری می‌شود که نشان‌دهنده اعتماد بالا در بازار سهام نسبت به سایر گزینه‌های سرمایه‌گذاری است.

گزارش کردن اخبار بورس به نقل از؛ مالکیت سهام در آمریکا به بالاترین حد خود بازگشته است.
امروز، سهم دارایی‌های مالی آمریکایی‌ها که در بازار سهام سرمایه‌گذاری شده‌اند، نزدیک به بالاترین حد خود است، درست زیر اوج سال ۲۰۲۱.
اعتماد سرمایه گذاران، اقتصاد قوی آمریکا و عملکرد تاریخی بالای بازار سهام در چند دهه گذشته منجر به افزایش شدید سرمایه گذاری در سهام شده است. در سال ۲۰۲۴، تقریباً ۴۱.۶ درصد از دارایی های مالی خانوارهای آمریکایی در بازار سهام سرمایه گذاری خواهد شد.
این نمودار نشان می دهد که چگونه سهم دارایی های مالی خانوارهای آمریکایی سرمایه گذاری شده در بازار سهام در طول زمان تغییر کرده است. این داده ها از سوی فدرال رزرو آمریکا به دست آمده است.

مالکیت سهام در آمریکا به بالاترین سطح تاریخی خود بازگشته است

آمریکایی‌های بیشتری در بازار سهام سرمایه‌گذاری می‌کنند

همانطور که می بینیم، با وجود تورم بالا و افزایش مصرف، آمریکایی ها بیشتر از ثروت خود را در بازار سهام سرمایه گذاری می کنند.
در حال حاضر ۶۲ درصد از آمریکایی ها سهام دارند که بالاترین میزان در ۲۰ سال گذشته است. اگر به این آمار دقت کنیم، ۸۷ درصد افراد پردرآمد، ۶۵ درصد افراد با درآمد متوسط ​​و ۲۵ درصد افراد کم درآمد سهامدار هستند. تنها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، ارزش دارایی های نگهداری شده در بورس نسبت به سه ماهه قبل ۳.۸ تریلیون دلار افزایش یافته است.

مالکیت سهام در آمریکا به بالاترین سطح تاریخی خود بازگشته است

مشابه حباب اینترنت، بسیاری از آمریکایی ها در آن زمان در سهام سرمایه گذاری کردند. اما پس از سقوط بازار، این سهم به شدت کاهش یافت زیرا سرمایه گذاران پول خود را در سرمایه گذاری های پرخطر در شرکت های فناوری که اغلب فاقد درآمد یا مدل های تجاری پایدار بودند، از دست دادند.
در مقابل، سهم سهام دارایی در سال ۱۹۸۲ به ۹.۴ درصد کاهش یافت، زمانی که بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده به رکورد ۳۲.۸ درصد رسید. در آن زمان، این بازده ها به طور قابل توجهی بهتر از شاخص S&P 500 بود، زیرا اقتصاد ایالات متحده با رکود و تورم بالا دست و پنجه نرم می کرد و سرمایه گذاران به دنبال دارایی های کم ریسک بودند.

مقایسه عملکرد طبقات دارایی

یکی از دلایل علاقه سرمایه گذاران به سهام، عملکرد تاریخی برتر آنها در مقایسه با سایر طبقات دارایی است.
در مقایسه با تقریباً تمام طبقات دارایی، سهام ایالات متحده برای چندین دهه عملکرد بهتری داشته است. طی ۱۰ سال گذشته، سهام ایالات متحده به طور متوسط ​​سالانه ۱۲.۳٪ بازدهی داشته است، در حالی که تراست های سرمایه گذاری املاک و مستغلات (REITs) بازدهی ۴٪ و اوراق قرضه شرکتی درجه سرمایه گذاری ۱.۴٪ بازدهی داشته اند.
حتی در مقایسه با بازارهای خارج از ایالات متحده، سهام داخلی عملکرد بهتری داشته است. از سال ۲۰۱۴، سهام اروپا به طور متوسط ​​بازده سالانه ۴.۶٪ و سهام بازارهای نوظهور به طور متوسط ​​۳.۳٪ بازدهی داشته اند.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا