اخبار بورس

سهم صنایع مختلف در تولید ناخالص داخلی آمریکا در ۲۰۲۳

به گزارش ایران تحلیل؛

اقتصاد آمریکا مانند یک ماشین غول پیکر است که توسط صنایع مختلف کار می کند و هر یک از این صنایع مانند یک چرخ دنده در این ماشین غول پیکر عمل می کنند. تفکیک صنایع در تولید ناخالص داخلی به ما کمک می کند تا بینش بهتری نسبت به تراکم شرکت ها و فعالیت های اقتصادی داشته باشیم.

چیزی را گزارش کنید ایران تحلیل به نقل از visualcapitalist; اقتصاد آمریکا مانند یک ماشین غول پیکر است که توسط صنایع مختلف کار می کند و هر یک از این صنایع مانند یک چرخ دنده در این ماشین غول پیکر عمل می کنند. تفکیک صنایع در تولید ناخالص داخلی به ما کمک می کند تا بینش بهتری نسبت به تراکم شرکت ها و فعالیت های اقتصادی داشته باشیم.
در اینفوگرافی زیر استخراج شده از داده های دفتر تحلیل اقتصادی؛ این تفکیک نشان دهنده سهم صنایع است و بیان می کند که چقدر از ارزش افزوده هر صنعت به ماهیت کلی اقتصاد ایالات متحده کمک می کند.

سهم صنایع مختلف در تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سال 2023

۱۰ صنعت برتر ایالات متحده بر اساس تولید ناخالص داخلی

تولید ناخالص داخلی سالانه ایالات متحده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به ۲۶.۵ تریلیون دلار رسید که ۸۸ درصد آن معادل ۲۳.۵ تریلیون دلار توسط بخش خصوصی و ۳ تریلیون دلار باقیمانده مربوط به هزینه های دولت فدرال است. سطوح ایالتی و محلی محلی است
در زیر فهرستی از بزرگترین صنایع خصوصی است که بر اساس سهم اقتصادی آنها در ایالات متحده رتبه بندی شده است.

سهم صنایع مختلف در تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سال 2023

از تصویر بالا مشخص است که اقتصاد ایالات متحده، مانند بسیاری از کشورهای توسعه یافته دیگر، اساساً مبتنی بر ارائه خدمات است. صنایع خدماتی، از جمله خدمات حرفه ای و تجاری، املاک و مستغلات، امور مالی و مراقبت های بهداشتی، بیشترین (۷۰ درصد) تولید ناخالص داخلی ایالات متحده را تشکیل می دهند. از سوی دیگر صنایع تولیدکننده کالا مانند کشاورزی، تولیدی، معدنی و ساختمانی نقش فرعی ایفا می کنند.

در بالای این لیست (خدمات حرفه ای و تجاری) ارزش افزوده ۳.۵ تریلیون دلار است که ۱۸ درصد از کل سهم را به خود اختصاص داده است. صنعت خدمات حرفه ای و تجاری شامل سازمان هایی است که خدمات حقوقی، مشاوره ای، طراحی، اداری و غیره را ارائه می دهند.
دوم، صنعت املاک، مستغلات و اجاره است که بخشی جدایی ناپذیر از اقتصاد ایالات متحده با ۳.۳ تریلیون دلار است.
به دلیل سیاست‌های برون‌سپاری و سایر عوامل، سهم تولید از تولید ناخالص داخلی برای دهه‌ها رو به کاهش بوده است، اما همچنان بخش مهمی از اقتصاد باقی مانده است. تولید کالاهای بادوام (فلزات، ماشین آلات، رایانه) شامل ۱.۶ تریلیون دلار ارزش افزوده است، در حالی که تولید کالاهای بادوام (غذا، نفت، مواد شیمیایی) ۱.۳ تریلیون دلار است.

سهم دولت در تولید ناخالص داخلی

درست مانند بخش خصوصی، ارزش افزوده دولت به تولید ناخالص داخلی شامل غرامت کارگران، مالیات های جمع آوری شده (یارانه های کمتر) و مازاد ناخالص عملیاتی است.

سهم صنایع مختلف در تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سال 2023

بیشتر ارزش افزوده از هزینه های ایالتی و محلی حاصل می شود که عمدتاً بر آموزش و رفاه عمومی متمرکز است. تحصیل کرده. سهم دولت از تولید ناخالص داخلی تقریباً ۹۴۸ میلیارد دلار است که ۵۲ درصد آن صرف دفاع ملی می شود.

سریع ترین رشد صنایع ۲۰۲۲-۲۰۲۳

پیش بینی می شود در دهه آینده صنعت خدمات سریع ترین رشد تولید را تجربه کند. جدول زیر پنج صنعت با سریع‌ترین رشد در ایالات متحده را از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۲ از نظر کل تولید، بر اساس داده‌های اداره آمار کار ایالات متحده فهرست می‌کند.

سهم صنایع مختلف در تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سال 2023

از پنج صنعت با سریع‌ترین رشد، سه صنعت در زمینه اطلاعات و فناوری هستند که بر نقش رو به رشد فناوری و زیرساخت‌های دیجیتال تاکید دارد. به طور کلی، تکامل این صنایع نشان می دهد که ایالات متحده به حرکت به سمت اقتصاد خدمات محور ادامه خواهد داد. با این حال، امروزه توجه به این نکته نیز مهم است که صنعت خدمات و تولید کالا به طور فزاینده ای در هم تنیده شده اند. به عنوان مثال، در حال حاضر برای شرکت های فناوری تولید دستگاه ها و برای سازندگان استفاده از نرم افزار در عملیات خود رایج است.

پایان مقاله

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا