ارزهای دیجیتال

سهم 53 درصدی بیت کوین در پرتفوی آمریکای لاتین

به گزارش ایران تحلیل:






بیت کوین اولین انتخاب در بین ارزهای دیجیتال در بازار آمریکای لاتین است. این ارز ۵۳ درصد از پرتفوی کاربران در این منطقه را به خود اختصاص داده است.



به گزارش ایران تحلیل و گزارش جدید پلتفرم مبادلات ارزهای دیجیتال Bitsu، تسلط بیت کوین به دلیل نوسانات اقتصادی منطقه ای است که بسیاری از مردم را به سمت دارایی های دیجیتال سوق داده است.

گزارش اخیر نشان می دهد که بیت کوین به طور گسترده در منطقه آمریکای لاتین پذیرفته شده است. تا پایان سال ۲۰۲۳، بیش از نیمی از کل دارایی‌های ارزهای دیجیتال موجود در پرتفوی آمریکایی‌های لاتین به بیت‌کوین اختصاص داشت. در حالی که برزیل دارای بالاترین مالکیت کلی بیت کوین با ۵۸ درصد است، جالب است که پرتفوی این کشور نیز دارای بیشترین تنوع ذخایر آلتکوین است.

مکزیک از حضور قوی بیت کوین/ریپل حمایت می کند

کاربران ارزهای دیجیتال مکزیکی به وضوح بیت کوین را ترجیح می دهند و این ارز دیجیتال ۴۰ درصد از خرید آنها را تشکیل می دهد. قابل ذکر است، مکزیک تنها کشور آمریکای لاتین است که ریپل (XRP) به دلیل نقشی که در تسهیل حواله‌های بین‌المللی دارد، حضور چشمگیری دارد و در رتبه سوم قرار دارد.

گزارش مذکور همچنین نشان می دهد که مشارکت زنان در فضای ارزهای دیجیتال به ویژه در گروه های سنی بالاتر رو به افزایش است. در سراسر آمریکای لاتین، ۴۴ درصد از زنانی که ارزهای رمزنگاری شده را پذیرفته اند، ۶۵ سال یا بیشتر هستند. کلمبیا با بیشترین تعداد زنانی که از پلتفرم Bitso استفاده می کنند (۳۳ درصد) و پس از آن برزیل (۳۱ درصد) قرار دارد که در آن پذیرش زنان ۴ درصد بالاتر از میانگین منطقه ای افزایش یافته است.

این داده ها همچنین نشان می دهد که زنان مکزیکی در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به طور فعال در خرید بیت کوین شرکت کردند و ۳۷ درصد از کل خرید بیت کوین به پزو مکزیک انجام شد. علاوه بر این، این گزارش نشان می‌دهد که رویکرد هلدینگ در بین سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال رایج است.

آرژانتینی ها به دنبال ثبات هستند

این تمایل به ثبات در واقع باعث شده است که خرید دلار دیجیتال تقریباً پنج برابر (۶۰٪ در مقابل ۱۳٪) بیشتر از خرید بیت کوین باشد. نرخ تورم بالای ۲۱۱.۴ درصدی آرژانتین در سال ۲۰۲۳، استیبل کوین ها را به گزینه جذاب تری برای محافظت از دارایی ها در برابر کاهش ارزش پول ملی تبدیل کرده است.

به طور خلاصه، گزارش Bitso تصویر روشنی از تداوم تسلط بیت کوین در آمریکای لاتین را ترسیم می کند. با این حال، این گزارش همچنین روندهای جالبی مانند افزایش سرمایه گذاران زن و ترجیح استیبل کوین ها در مناطقی با نوسانات اقتصادی را نشان می دهد.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا