اخبار بورس

سه اقدام اساسی کمیسیون اقتصاد مجلس یازدهم 

نماینده سابق نظارت مجلس بر شورای عالی بورس گفت: یکی از مهم ترین و اساسی ترین دغدغه هایی که در تصمیمات دولت وجود داشت و وجود داشت افزایش نرخ عرضه صنایع، پتروشیمی ها و پالایشگاه ها بود. آن هم فارغ از اینکه چه آثار مخربی می تواند بر سهام این شرکت ها در بازار سرمایه بگذارد.

محسن علیزاده نماینده یازدهمین جلسه شورای اسلامی در گفتگو با افق میهنبیان کرد: یکی از مهم ترین و اساسی ترین دغدغه هایی که با تصمیمات دولت تصویب و اجرا شد، افزایش نرخ خوراک صنایع، پتروشیمی ها و پالایشگاه ها بود. و این صرف نظر از اینکه چه تاثیرات مخربی بر سهام این شرکت ها در بازار سرمایه می تواند داشته باشد و چقدر می تواند منجر به خروج پول از بازار سرمایه شود.

وی افزود: آن تصمیمات اتخاذ و ابلاغ شد و آن ابلاغ در حالی محرمانه ماند که نباید محرمانه می ماند و باید در زمان توافق شده افشا می شد. این موضوع بسیار نگران کننده بود به همین دلیل به دنبال اصلاح میزان خوراک بودیم و جلسات متعددی با انجمن های مربوطه برگزار کردیم.

عضو سابق هیأت نظارت مجلس شورای عالی بورس تصریح کرد: جلسات متعددی با همکاران، معاون اول رئیس جمهور، اعضای کمیسیون اقتصادی دولت و وزیر اقتصاد داشتیم. ضمناً با دلایل و ادله قانونی که ارائه کردیم، موفق شدیم این مصوبه را در کمیته تطبیق لغو کنیم تا مصوبات دولت و قوانین این میزان اعتبار را تغییر دهیم که وقت و انرژی زیادی صرف شد، اما وقتی رسید. به این نتیجه رسیدیم: می‌دانستیم که قطعاً رضایت زیادی را در بازار سرمایه به همراه خواهد داشت.

به گفته علیزاده، بازار سرمایه در سال های اخیر به دلیل تصمیمات خلق الساعه و اعتماد به بازار سرمایه که در سال ۲۰۱۹ به وجود آمد، آسیب زیادی دیده است. در نتیجه تمام تلاش ما این بود که این اعتماد را دوباره به دست آوریم، اما در برخی از بخش های دولت این مشارکت محقق نشد.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: با پیشنهاد دولت بند «س» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ معافیت شرکت‌های تولیدی حذف شد. در این راستا نمایندگانی در کمیسیون اقتصادی مجلس و سایر همکاران کمیسیون بازار سرمایه که هیچ مسئولیتی در مجلس نداشتند تلاش زیادی کردند که در نهایت منجر به اصلاح شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین موضوعی که به دنبال آن بودم، تجدید ارزیابی بود که می تواند مدیران را پویا و فعال کند، علاوه بر این، بسیاری از شرکت ها برای کسب سود تلاش می کنند دارایی های خود را پس انداز کنند و تجدید ارزیابی نکنند که این امر باعث شده است که آنها تعریفی نداشته باشند. پروژه های جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا