ترندهای روز

سه برابر شدن هزینه گواهینامه موتور و سکوت پلیس

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

پلیس راهنمایی و رانندگی حدود یک سال پیش برای سهولت در اخذ گواهینامه و تشویق موتورسواران به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، پس از گذشت بیش از ۱۰ سال وقفه، طرح صدور گواهینامه یک روزه موتورسیکلت را اجرا کرد. این طرح با هزینه ای معقول و با هدف کاهش بوروکراسی مورد استقبال گسترده قرار گرفت.

در زمان شروع این طرح، مسئولان پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرده بودند که هزینه ثبت نام ۳۲۰ هزار تومان تعیین شده است. این مبلغ که ادعا می شد ۵۰ درصد کمتر از تعرفه های قبلی است، اقدامی مثبت در جهت تشویق موتورسواران به اخذ گواهینامه تلقی شد.

اما در کمال تعجب طی این سال هزینه اخذ گواهینامه به ۸۰۵ هزار تومان افزایش یافت; افزایش حدود ۳۰۰ درصدی که بسیاری از متقاضیان را شوکه کرده است. سوال اصلی اینجاست: چرا و بر چه اساسی چنین افزایشی اتفاق افتاده است؟

آمارها نشان می دهد که حدود نیمی از موتورسواران کشور بدون گواهینامه تردد می کنند و یکی از دلایل اصلی این مشکل هزینه های بالا و فرآیندهای پیچیده اخذ گواهینامه است. افزایش ناگهانی قیمت ها بدون هیچ توضیح واضحی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی می تواند این مشکل را تشدید کند.

همچنان منتظر دریافت پاسخ رسمی از پلیس راهنمایی و رانندگی هستیم. افزایش بیش از سه برابری هزینه ها بدون هیچ توضیح خاصی سوالات زیادی را در ذهن مردم ایجاد کرده است. آیا این تصمیم در راستای اهداف اعلام شده در طرح صدور گواهینامه یک روزه بوده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا