اخبار اقتصاد ایران

سه جانشین قلدر برای آیفون ۱۳ خسته

افق میهن، آیفون ۱۳ از آخرین نسل گوشی های قانونی اپل در ایران است که رجیستری خان را با موفقیت پشت سر گذاشته است. تقریباً سه سال از عرضه آیفون ۱۳ می گذرد و با تمام محاسن می توان آن را به دلیل مواردی مانند تراشه A15 Bionic، یک گوشی خارج از کلاس دانست.

بر اساس این گزارش; پس از گذشت سه سال از ورود به بازار، اکنون قیمت آیفون ۱۳ معمولی توسط فروشندگان موبایل حداقل ۴۸ میلیون اعلام شده است و برای خرید نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۱۳ باید تا ۶۵ میلیون کنار بگذارید. طرفداران متعصب آیفون احتمالا با پرداخت چنین پولی برای آیفون ۱۳ مشکلی ندارند، اما در همین بازه قیمتی، پرچمداران سامسونگ، شیائومی و حتی هواوی به راحتی در تعدادی از آیتم ها آیفون ۱۳ را شکست می دهند.

Galaxy S24 Ultra; حداقل ۶۲ میلیون

گلکسی اس ۲۴ اولترا در تعدادی از موارد چیزی از آیفون ۱۳ قدیمی کم ندارد. احتمالاً تا به حال ویدیوهایی را دیده اید که قدرت زوم گلکسی اس ۲۴ اولترا و آیفون ۱۳ را با هم مقایسه می کنند. سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی یکی از کم نقص ترین دوربین ها در بین گوشی های فعلی بازار است و در کنار آن، دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، سنسورهای تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی و ۵۰ مگاپیکسلی پریسکوپ تله فوتو ترکیبی بی عیب و نقص و مدرن را برای یک گوشی پرچمدار ارائه می کنند. به غیر از این حروف و اعداد، اپلیکیشن دوربین گوشی نیز باعث می شود بسیاری از جزئیات دوربین گوشی بهتر دیده شود و کیفیت عکس ها حتی با S23 Ultra متفاوت باشد.

گلکسی اس ۲۴ اولترا دقیقاً به سبک آیفون ۱۵ با بدنه و قاب تیتانیومی وارد بازار شد و از نظر طراحی، بسیاری از طرفداران سامسونگ آن را برتر از اس ۲۳ اولترا می دانند. صفحه نمایش Dynamic LTPO AMOLED 2X همان چیزی است که از یک گوشی پرچمدار انتظار داریم. تراشه نسل سوم اسنپدراگون ۸ یک سر و گردن بالاتر از تراشه A15 Bionic است. بر اساس بنچمارک های معروف، قدرت پردازشی گلکسی اس ۲۴ اولترا حدود ۱۵ درصد بیشتر از آیفون ۱۳ است.

Xiaomi 14 Ultra; حداقل ۶۵ میلیون

همانند گلکسی اس ۲۴ اولترا، شیائومی ۱۴ اولترا نیز در بخش پردازنده از آیفون ۱۳ پیشی می‌گیرد. نسل سوم تراشه ۴ نانومتری نسل هشت اسنپدراگون به طور مشترک در طراحی گلکسی اس ۲۴ اولترا و شیائومی ۱۴ اولترا استفاده شده است و از این نظر پرچمدار امسال چینی از نظر پردازنده و عملکرد بازی گزینه بهتری به حساب می آید.

Xiaomi 14 Ultra یکی از پادشاهان دوربین های عکاسی است. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی Xiaomi 14 Ultra یکی از واقعی ترین نتایج را در هنگام عکاسی و فیلم برداری ثبت می کند و نرم افزار هوش مصنوعی ویژه ای برای بهبود کیفیت عکس های Xiaomi 14 Ultra طراحی شده است.

شیائومی ۱۴ اولترا از صفحه نمایش LTPO AMOLED بهره می برد. حداکثر روشنایی سه هزار نیت و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و تراکم پیکسلی ۵۵۲ PPi ترکیبی ایده آل برای یک گوشی پرچمدار است. وجود باتری ۵۳۰۰ میلی آمپری باعث می شود که Xiaomi 14 Ultra در این زمینه حتی بهتر از Galaxy S24 Ultra باشد. فراموش نکنید که شارژر ۹۰ واتی Xiaomi 14 Ultra ظرف نیم ساعت ظرفیت باتری را از صفر به ۱۰۰ تغییر می دهد.

با تمام این تعاریف و تمجیدها، شیائومی ۱۴ اولترا از نظر طراحی تفاوت چندانی با نسخه قبلی خود ندارد و تقریباً با شیائومی ۱۳ اولترا یکی هستیم.

قیمت شیائومی ۱۴ اولترا بسته به فضای ذخیره سازی تا ۱۰۰ میلیون هم پیش رفته است و فروشندگان موبایل قیمت شیائومی ۱۴ اولترا برای نسخه ۱ ترابایتی را حداقل ۹۵ میلیون تومان اعلام می کنند. Xiaomi 14 Ultra 256GB را بخرید اما قیمت آن حدود ۶۵ میلیون است.

هواوی میت ۵۰ پرو; حداقل ۴۶ میلیون

هواوی میت ۵۰ پرو از نظر اقتصادی در رنج آیفون ۱۳ قرار می گیرد، فروشندگان موبایل قیمت هواوی میت ۵۰ پرو با ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی را حدود ۴۶ میلیون تومان اعلام می کنند که معادل آیفون ۱۳ نسخه ۱۲۸ گیگابایتی است.

هواوی میت ۵۰ پرو پرچمدار فعلی هواوی در بازار است، اگرچه محبوبیت کمتری نسبت به سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا و شیائومی ۱۴ اولترا دارد. این اتفاق بی ارتباط با تحریم هواوی از سوی آمریکا در سال های گذشته نیست، اما شرایط برای خریداران گوشی های هواوی نسبت به دو سه سال گذشته متفاوت است و هزار راه فرار برای دسترسی به گوگل وجود دارد.

هواوی میت ۵۰ پرو همزمان با عرضه به بازار جهانی صاحب یکی از قدرتمندترین دوربین ها در بین گوشی های اندرویدی اعلام شد و انصافا سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی یکی از کامل ترین دوربین ها به حساب می آید. تراشه ۴ نانومتری اسنپدراگون اکتاپلاس نسل اول یکی از بهترین تراشه‌های دنیای اندروید برای گوشی به حساب می‌آید و صفحه نمایش ۶.۷ اینچی OLED، اگرچه امتیاز کمتری نسبت به شیائومی ۱۴ اولترا و گلکسی اس ۲۴ اولترا کسب می‌کند، اما هنوز فضای زیادی برای آن دارد. انتقاد در این بخش اجازه نمی دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا