فناوری

سه شهر در وضعیت پاک است/ آبی‌ترین آسمان سهم ایلام و رشت شد

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت، با نگاهی به گذشته و امروز -چهارشنبه سیزدهم آذرماه- می توان میزان و شدت آلودگی هوا را که آسمان شهرهای مختلف را فرا گرفته است، احساس کرد. بنابراین گزارش، این خبرگزاری به گزارش میهن تجارت به مقایسه شاخص کیفیت هوا در شهرهای مختلف پرداخت. بر اساس اعلام سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز هیچ یک از کلانشهرها در وضعیت ناسالم (قرمز) قرار ندارند، اما دیروز شهر اهواز با شاخص ۱۵۸ در وضعیت ناسالم (قرمز) قرار داشت.

بر این اساس امروزه دستگاه سنجش کیفیت هوا در هیچ یک از شهرهای بزرگ در وضعیت خطرناک (قهوه ای) یا بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارد.

در این راستا دستگاه سنجش کیفیت هوای امروز در کلانشهرهای تهران با شاخص ۱۲۶، تبریز با شاخص ۱۳۸، اصفهان با شاخص ۱۱۳، مشهد با شاخص ۱۱۲، سمنان با شاخص ۱۳۱، قزوین با شاخص شاخص ۱۴۸، اهواز با شاخص ۱۰۷ و اراک با شاخص ۱۱۰ نارنجی در وضعیت ناسالم قرار دارند اما دیروز شهرهای تبریز، تهران و قزوین در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی) قرار داشتند.

به این ترتیب کیفیت هوای امروز در شهرهای ارومیه با شاخص ۷۳، بیرجند با شاخص ۶۴، زاهدان با شاخص ۷۰، کرمانشاه با شاخص ۵۲، کرج با شاخص ۹۳، بوشهر با شاخص شاخص از سال ۹۳. شاخص ۷۷، شهرکرد با شاخص ۵۱، بجنورد با شاخص ۸۴، شیراز با شاخص ۶۸، قم با شاخص ۹۴، کرمان با شاخص ۹۳، خرم آباد با شاخص ۵۹، همدان. با شاخص ۹۱، یزد با شاخص ۶۶ در حالت سالم (زرد).

لازم است بدانید دستگاه سنجش کیفیت هوا روز گذشته در شهرهای ارومیه، اصفهان، کرج، بوشهر، شهرکرد، مشهد، بجنورد، سمنان، زاهدان، شیراز، قم، کرمان، کرمانشاه، اراک در هوای سالم (زرد) قرار داشت. ، همدان و یزد. .

بر این اساس کیفیت هوای امروز در شهرهای ایلام با شاخص ۳۴، رشت با شاخص ۳۴ و سنندج با شاخص ۵۰ در وضعیت سبز قرار دارد اما دیروز ۳۰ آذرماه، شهرهای ایلام، بیرجند. . سنندج، رشت و خرم آباد در حالت پاک (سبز) به ثبت رسیدند. تبدیل شد

وضعیت کیفی هوای امروز در شهرهای اردبیل، یاسوج، زنجان، گرگان، ساری، بندرعباس ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته اردبیل، زنجان، یاسوج، گرگان، ساری و بندرعباس بدون اطلاع ثبت شده بودند.

در نهایت بر اساس اطلاعات موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروز هیچ یک از کلانشهرها در وضعیت خطرناک (قهوه ای) یا بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارند. ۱۲ ژانویه، و هیچ شهر ناسالمی وجود ندارد (قرمز). ) ثبت شده، اما هشت کلانشهر ناسالم (نارنجی)، ۱۴ شهر سالم (زرد)، است یک کلانشهر پاک (سبز) و شش شهر بدون داده ثبت شده است، در حالی که دیروز یک شهر ناسالم (قرمز)، سه کلان شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۶ شهر سالم (زرد)، پنج شهر پاک (سبز) و ۶ کلانشهر وجود داشت. . هیچ داده ای وارد نشده بود

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا