بانک و بیمه

سه گروه امکان عرضه شمش طلا در مرکز مبادله را دارند

به گزارش افق میهن، اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران گفت: دی در ماه ۱۴۰۲ که عرضه شمش طلا در مرکز مبادلات ارزی توسط صادرکنندگانی که برای انجام تعهدات ارزی خود شمش طلا وارد کشور کرده بودند آغاز شد، تا کنون تقریباً ۳ تن شمش طلا معامله شده بود.

وی افزود: تحویل شمش طلا در مرکز مبادلات ارزی به صورت دقیق، شفاف و شفاف و در فرآیند قیمت گذاری بر اساس عرضه و تقاضا انجام شد و بلافاصله منابع ریالی صادرکنندگان به حساب آنها واریز شد که رضایت صادرکنندگان متقاضیان اضافی شمش طلا شامل گروه‌ها و طبقات عمده تولیدکنندگان مصنوعات در کشور می‌شوند، زیرا دسترسی این گروه به منابع شمش افزایش یافته است.

این مقام مسئول در ادامه توضیح داد: با موافقت بانک مرکزی هم اکنون این امکان برای تولیدکنندگان شمش طلا در کشور فراهم شده است تا از این پس شمش طلای خود را در مرکز مبادلات عرضه کنند. همانطور که می دانید ما تولید داخلی شمش طلا داریم و این تولید داخلی در کنار تولید شمش طلای وارداتی که در قالب ایفای تعهد ارزی صورت می گیرد می تواند به تقویت بخش عرضه شمش طلا در اقتصاد کشور کمک کند و در نهایت این شماره همچنین به مصرف کنندگان نهایی دسترسی خوبی به شمش های طلا می دهد

بالسینی گفت: دومین دسترسی که اکنون اعطا شده این است که واردکنندگان دیگری که شمش طلا وارد می کنند اما تعهد ارزی ندارند نیز می توانند شمش طلای وارداتی خود را در مرکز مبادلات عرضه کنند. بنابراین در مرکز مبادلات سه گروه عمده تامین کننده خواهیم داشت.

وی گفت: به عبارتی سه گروه عرضه کنندگان شمش طلا در مرکز مبادلات شامل واردکنندگان شمش طلا هستند که برای انجام تعهدات ارزی خود شمش طلا وارد می کنند، گروه دوم تولیدکنندگان داخلی شمش و دسته سوم واردکنندگان شمش طلا هستند. که هیچ گونه تعهد ارزی ندارند. سازوکار شفاف حراج ها و تعیین نرخ بر اساس عرضه و تقاضا شرایطی را ایجاد کرده است که عرضه و حراج شمش طلا در مرکز مبادلات با استقبال خوبی مواجه خواهد شد که در نهایت به نفع گروه فعالان و تولیدکنندگان طلا خواهد بود. صنفی از طرف دیگر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا