خودرو

سوبا M4؛ خودرویی جوان پسند با امکانات راحتی و ایمنی برتر / خودرو سوبا M4 با عملکرد برتر و ظاهری جذاب +فیلم


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش ایران تحلیل، سوبا M4 یک کوپه کوچک و جذاب است که با طراحی مدرن و ویژگی های مختلف توجه مشتریان را به خود جلب کرده است. این خودرو به موتورهای مختلفی از جمله موتور ۱.۵ لیتری بنزینی و موتور ۱.۵ لیتری دیزل مجهز شده است. سوبا M4 عملکرد خوبی ارائه می دهد و گزینه ای مناسب برای افرادی است که به دنبال خودرویی کوچک و کارآمد با قیمت مناسب، امکانات رفاهی و ایمنی خوب و ظاهری جذاب و جوان پسند هستند.

در FMC M4

طراحی داخلی FMC M4 بسیار شیک است و می توان گفت فضای داخلی این مینی ون در حد کراس اوورهای لوکس چینی است. برای طراحی داشبورد این خودرو از چهار رنگ مختلف استفاده شده است که در کنار هم فضایی شبیه به خودروهای لوکس ایجاد کرده است. در واقع می توان گفت حضور جنرال موتورز و برندهایی مانند بیوک در بازار چین تاثیر بسزایی بر خودروسازان چینی داشته و در حال تکرار روند آمریکایی ها در خودروهای خود هستند.

مانند بسیاری از خودروهای موجود در بازار، FMC M4 را نیز با استفاده از یک صفحه نمایش عریض متصل می بینیم که به طور همزمان محتویات سیستم سرگرمی و اطلاعات مهم خودرو را نمایش می دهد. با این حال، تنظیمات سیستم تهویه از طریق کنترل های فیزیکی انجام می شود که استفاده از آن در هنگام رانندگی آسان تر است. کنسول میانی FMC M4 نیز نسبتا بزرگ است و دو صندلی جلو را به طور کلی از هم جدا می کند. طراحی اهرم تعویض دنده و دریچه های سیستم تهویه نیز مشابه خودروهای آلمانی است. به طور کلی می توان گفت که طراحی کلی کابین FMC M4 شبیه به لاماری ایما است اما از نظر رنگ بندی با ترکیبی متفاوت نسبت به کراس اوور اسپرت آرین موتور مواجه هستیم.

طراحی FMC M4

محبوبیت کراس اوورها در دهه گذشته باعث شده تا مینی ون ها شبیه کراس اوورها شوند. Dongfeng u Tour یا FMC M4 نیز از همین قانون پیروی می کند و می توان آن را ترکیبی از مینی ون و کراس اوور دید. نکته جالب در مورد FMC M4 این است که پلتفرم خود را با یکی از کراس اوورهای دانگ فنگ یعنی مدل T5 Evo که در ایران با نام Lamari Ima شناخته می شود، مشترک است.

همانطور که دانگ فنگ هنگام معرفی مینی ون اعلام کرد، FMC M4 شبیه یک قایق بادبانی است. قسمت عقب این ترانسپورتر دارای طراحی عمودی و مسطح است در حالی که قسمت جلویی آن به شکل مثلثی مانند کمان قایق و کشتی است. نمای جانبی FMC M4 نیز با چند خط و بریدگی ساده نگه داشته می شود. رینگ های در نظر گرفته شده برای این خودرو نیز با ابعاد خودرو سازگار است. همانطور که از ظاهر خودرو پیداست، FMC M4 یک مینی ون هفت نفره است و به نظر می رسد صندلی های زیادی برای سرنشینان ردیف سوم وجود دارد. طراحی قسمت های مختلف FMC M4 با یکدیگر همخوانی دارد، اما در نهایت با ظاهری مواجه هستیم که کاملا بیانگر یک خودروی آسیایی است.

این روزها بعید است در زیر کاپوت خودروهای چینی شاهد موتوری غیر از موتور ۱.۵ لیتری باشیم. FMC M4 همچنین از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ به سبک اکثر هموطنان خود استفاده می کند. این موتور حداکثر ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. انتقال نیرو در FMC M4 از طریق یک گیربکس هفت سرعته مرطوب دوکلاچه یا WDCT انجام می شود.

همانطور که انتظار می رفت، FMC M4 یک مینی ون دیفرانسیل جلو است. این موتور یک موتور تزریق مستقیم یا GDi است، بنابراین برای استفاده از آن به بنزین درجه یک نیاز خواهید داشت. از نظر مشخصات فنی، FMC M4 در شرایط مشابه Lamari Emma قرار دارد، بنابراین می توان گفت Dongfeng Forthing U Tour نسخه ون دانگ فنگ T5 Evo خواهد بود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا