اخبار اقتصاد ایران

سوخت‌گیری در پمپ‌بنزین‌ها تا سقف ۹۵ درصد از طریق کارت های سوخت شخصی :: ایران تحلیل

وزیر نفت نرخ استفاده از کارت سوخت شخصی از ۳۰ درصد در سال گذشته به بیش از ۷۶ درصد در سال جاری افزایش یافت.

به گزارش ایران تحلیل، جواد اوجی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از ۱۲۰۰ شرکت توانمند داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی در نمایشگاه بین المللی نفت و گاز حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد: از توان صنعتگران، پیمانکاران، مشاوران و فعالان صنعت نفت و گاز داخلی خود استفاده کرده ایم و ادامه خواهیم داد. وزارت نفت دولت مردمی نشان داد که هیچ تاخیری در شرکت های خارجی و برجام وجود ندارد. امروز بیش از ۳۰۰ پروژه جدید و نیمه تمام به ارزش ۱۲۰ میلیارد دلار را با کمک این عزیزان در دست اجرا داریم.
وزیر نفت افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت، افزایش ۵۰ میلیون مترمکعبی تولید گاز و تولید بیش از ۱۰ میلیون تن فرآورده های پتروشیمی و فرآیندهای نفتی را از نشانه های موفقیت وزارت نفت در دولت ریاست جمهوری عنوان کرد. .
اوجی ادامه داد: موفقیت وزارت نفت متکی بر ظرفیت و توان داخلی شرکت های دانش بنیان بود. قول می دهیم امسال با تکیه بر ظرفیت نفت و گاز داخلی، رشد ۲۰ درصدی سال ۱۴۰۲ را افزایش دهیم.
وی از افزایش تولید نفت به بیش از ۵.۵ میلیون بشکه در روز خبر داد و افزود: همچنین تولید گاز را به ۱.۲۵۰ میلیون مترمکعب در روز خواهیم رساند.
وزیر نفت یادآور شد: در ابتدای دولت با ۱۵۰ شرکت دانش بنیان قرارداد داشتیم که این تعداد در سال جاری به ۶۷۶ شرکت دانش بنیان رسید و حدود ۱۰۰۰ قرارداد به ارزش یک میلیارد دلار با این شرکت ها منعقد کرده ایم. شرکت ها
اوجی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به موضوع کارت هوشمند سوخت گفت: بر اساس قانون بودجه، وزارت نفت موظف است تا ۹۵ درصد سوخت پمپ بنزین ها را از طریق کارت سوخت خودروهای شخصی سوخت گیری کند. . ما نیز به تدریج در حال اجرای این وظیفه قانونی هستیم. ۱۹ میلیون کارت سوخت هوشمند شخصی در دست مردم است که البته برخی از افراد کارت های خود را گم کرده اند یا هنوز موفق به دریافت کارت نشده اند.
وی ادامه داد: تا سال گذشته حدود ۳۰ درصد مردم از کارت سوخت خود برای سوخت گیری استفاده می کردند که این رقم در سال جاری به ۷۶ درصد افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا