بانک و بیمه

سودآوری صنعت بیمه با ظرفیت‌های صندوق‌های بخشی از مسیر بازار سرمایه

به گزارش ایران تحلیل به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، علی استاد هاشمی درباره مزیت های تامین مالی صنعت بیمه از طریق بازار سرمایه گفت: یکی از اهداف مهم صنعت بیمه، موضوع سرمایه گذاری، مرکزی است. سعی کنید بخشی از سرمایه گذاری ها در اوراق قرضه و اوراق بهادار اسلامی در بازار سرمایه باشد.

وی با بیان اینکه در حال انجام اقداماتی برای ایجاد ابزارهای مشترک بین بورس و بیمه هستیم، افزود: اکنون اوراق اعتماد طراحی شده و با تلاش های صورت گرفته پیش بینی می شود در آینده نزدیک اجرایی شود.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه درباره مزیت های صندوق بخشی در صنعت بیمه گفت: این صندوق ها از دو جهت حائز اهمیت هستند که در این زمینه می توان به بهبود افزایش سرمایه شرکت ها و نحوه نظارت ویژه آنها بر عملکرد اشاره کرد. توسعه و تجربه سودآوری صنعت بیمه در بازار سرمایه با رونق صندوق بختی و اجرای برخی اقدامات دیگر.

پروفسور هاشمی در خاتمه درباره تجدید ارزیابی شرکت های بیمه گفت: تجدید ارزیابی دارایی های شرکت های بیمه اغلب انجام می شود و ممکن است اجرا بر افزایش سرمایه، سودآوری و قدرت شرکت های بیمه تاثیر بگذارد.

ابزاری مناسب برای سرمایه گذاری غیرمستقیم
باید بگویم؛ ابزار مناسب برای سرمایه گذاری غیرمستقیم، صندوق های سرمایه گذاری بخشی است که سال گذشته توسط سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی شد.

هدف اصلی از تنوع این ابزارها کوتاه کردن فرآیند صدور مجوز از طریق انباشت درخواست است.

پذیره نویسی صندوق بخش اول از سال گذشته با مضرب ارزش خالص دارایی (NAV) آغاز شد و طبق وعده داده شده، این روش برای سایر صندوق های سرمایه گذاری نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دستیابی به بازده متعادل
شایان ذکر است؛ صندوق‌های بخش، نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک هستند که بر سرمایه‌گذاری در یک صنعت خاص تمرکز دارند. در واقع این صندوق ها اکثریت پرتفوی سرمایه گذاری خود را در سهام مرتبط با صنعتی که صندوق بر آن استوار است، سرمایه گذاری می کنند.

هدف از تشکیل صندوق صنعت به جای سرمایه گذاری در یک شرکت، کسب بازدهی بالا از صنعت است. طبق قوانین این نوع صندوق ها، حداقل ۷۰ درصد دارایی ها باید در یک صنعت و حداکثر ۱۰ درصد از کل دارایی های صندوق در سایر صنایع سرمایه گذاری شود.

به منظور کاهش ریسک، بخشی از دارایی های صندوق نیز در اوراق بهادار با بهره ثابت، سپرده های بانکی و غیره سرمایه گذاری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا