فرهنگ و هنر

سودابه بیضایی: مادرِ میرو متفاوت است :: ایران تحلیل

سودابه بیضایی بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به حضور خود در فیلم «میرو» که در بخش سودا سیمرغ جشنواره فیلم فجر قرار دارد، از ایفای نقش متفاوت مادری در این فیلم گفت.

به گزارش ایران تحلیل، فیلم سینمایی «میرو» به تهیه کنندگی سعید الهی و کارگردانی حسین ریگی در بخش سودا سیمرغ چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد و در چهارمین روز جشنواره در برج میلاد برای اصحاب رسانه به نمایش درآمد.

سودابه بیضایی بازیگر این فیلم در گفتگو با خبرنگار درباره حضورش در «میرو» و چالش های پیش روی خود گفت. مهر وی گفت: من در فیلم نقش مادر میرو به نام مه گل را بازی کرده ام. او یک زن بلوچ با لهجه، زبان بدن و ویژگی های رفتاری و در کل زندگی متفاوتی است.

وی افزود: معیار من در انتخاب نقش ها این است که بتوانم با دل و باطن شخصیت ارتباط برقرار کنم و به نقش روح بدهم. با اینکه با شخصیت مه گل تفاوت زیادی داشتم، اما احساس می کردم که قلبم خیلی به او نزدیک است، ارتباط قلبی و درونی احساسی است که شاید در کلام بیان نشود، اما این ارتباط تاثیر مستقیمی بر این دارد که چقدر می توانی یک بازی را بازی کنی. نقش. خودتان آن را باور کنید و آن را برای مخاطب قابل باور کنید.

بیضایی با بیان اینکه تجربه حضور در «میرو» از همه لحاظ برای او بسیار تازگی و طراوت بود، گفت: از همان اولین برخورد با فیلمنامه متوجه شدم که داستان «میرو» سفر قهرمانی است. کمال و عقلانیت یک پسر نوجوان نقش تاثیرگذار مه گل و همراهی او در گذر پسرش از این مسیر پر فراز و نشیب بسیار جذاب بود.

در «میرو» نقش مادری متفاوت را بازی کردم/ به زودی با سریال برمی گردم

این هنرمند با تاکید بر اینکه در زمان فیلمبرداری میرو همه چیز کاملا باورپذیر بود، گفت: از قبل می دانستم که حسین ریگی و سعید الهی از سینمای مستند آمده اند و از زمانی که در سینمای واقعی و واقع گرایانه بازی کرده ام همیشه برایم جذاب بوده است. پیشنهاد بازی را به خاطر باورپذیری روایت و فضایی که داستان در آن می گذرد پذیرفتم.

وی در عین حال گفت: عامل مهمی مانند حضور بازیگران بومی با لهجه، چهره و زندگی منحصر به فردشان در این منطقه نیز به باورپذیری این فیلم کمک زیادی کرده است.

بیضایی به هدف اصلی این فیلم اشاره کرد و اظهار داشت: ایفای نقش مادری که عاشقانه فرزندش را دوست دارد و با وجود عصبانیت و رنجش از بدکاری و بدکاری فرزندش به سرنوشت او فکر می کند، نیاز به دو حس متفاوت برای بازیگر دارد. امیدوارم تماشاگران قدردانی کنند. فیلم های جشنواره فجر باید از عملکرد من در این بخش راضی باشند.

این بازیگر سریال تلویزیونی که آخرین بار با «کلبایی در مه» در یک سریال به ایفای نقش پرداخته بود از حضور مجدد خود در تلویزیون پس از ۲ سال خبر داد و اظهار داشت: در سریالی با نقش یک زن شیرازی حضور دارم، البته سریال در شیراز نمی شود اما چون اصالتا شیرازی هستم در این مجموعه چنین نقشی دارم. در مورد کارگردان و جزئیات بیشتر توضیح نمی دهم چون هنوز خبری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا