اخبار بورس

سود دوره‌ای اوراق با درآمد ثابت؛ جذاب برای سهامداران

در گفتگو با ایران تحلیل آمده است:

مدیر بانک سرمایه گذاری شرکت تامین سرمایه لوتوس گفت: سود دوره ای ۲۶ درصد است. این انتشار با تعهد پذیره نویسی و مدیریت بازار از سوی تامین مالی سرمایه لوتوس پارسیان و خدمات سرمایه کاریسما انجام شد.

مریم مهدوی مدیر بانک سرمایه گذاری شرکت سرمایه لوتوس پارسیان در گفتگو با ایران تحلیلوی در خصوص جزئیات تامین مالی توضیح داد: تامین مالی شرکت ایران تایر از طریق اوراق مرابحه انجام شد. اوراق قرضه مرابحه برای خرید تجهیزات و ایجاد طرح های جدید برای یک تجارت استفاده می شود که به عنوان طرح های توسعه عمل می کند. پذیره نویسی این اوراق از ۱۵ تا ۸ خرداد انجام شد. به همت شرکت خدمات سرمایه کاریسما و لوتوس پارسیان، اشتراک در روز اول تکمیل شد.

وی در خصوص عملکرد این پذیره نویسی برای تامین سرمایه لوتوس پارسیان، افزود: کارکرد اصلی شرکت های تامین سرمایه، پرداختن به پذیره نویسی اوراق بدهی است. ما شرکت ها را از طریق ابزارهای بدهی تامین مالی می کنیم. این اوراق، اوراقی هستند که بر اساس اعتبار و بدون ضامن بانکی منتشر می شوند و وجوه حاصل از آن بر اساس اعتبار شرکت است. مدت اعتبار این اوراق ۴ سال است و شرکت این اختیار را دارد که در سررسید اصل مبلغ را پرداخت و پروژه را تکمیل کند.

مهدوی ادامه داد: ۲۶ درصد سهم منظم دارد. این انتشار با تعهد پذیره نویسی و مدیریت بازار از سوی تامین مالی سرمایه لوتوس پارسیان و خدمات سرمایه کاریسما انجام شد.

مدیر بانکداری سرمایه گذاری “لوتوس” گفت: جذابیت این تامین مالی برای سهامداران: اوراق با سود ثابت به دلیل اینکه به سرمایه گذاران خرد بازدهی ثابت می دهد، نرخ سود ۲۶ درصدی منجر به پذیره نویسی اوراق هر سه ماه یکبار می شود ، تهیه وجوه به عنوان پذیره نویس و فعالان بازار اوراق قرضه از طریق وجوهی که مدیریت می کنند، خریداری می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا