بانک و بیمه

سود سازی جذاب با افزایش 50 درصدی هزینه ها در بانک اقتصاد نوین!

هادی بهرامی; بازار: صنعت بانکداری که در حال حاضر جزو ۱۰ صنعت برتر بورس است، در دهه ۸۰ وارد این بازار شد و توانست در کمتر از یک دهه به جایگاه قابل قبولی دست یابد. در واقع صنعت بانکداری علیرغم مدت کوتاهی که از عرضه اولیه اولیه سهام می گذرد، از پیشینه و پایه قوی برخوردار است. تحلیل و بررسی بخش بانکی به دلیل نقش مهم آن در اقتصاد و چرخه نقدینگی کشور حائز اهمیت است. در زیر به تحلیل جامع بانک اقتصاد نوین می پردازیم.

ارائه و موقعیت شرکت

بانک اقتصاد نوین از تاریخ ۸ لغایت ۱۰ تیرماه ۱۳۸۰ اقدام به پذیره نویسی سهام بر اساس مجوزهای بانک مرکزی و سازمان بورس کرد. بانک اقتصاد نوین طیف گسترده ای از خدمات بانکی و مالی را در شبکه خدمات خود با بهره مندی از کارکنان واجد شرایط مختلف برای گروه های مختلف مشتریان ارائه می دهد. ارزش بازار بانک اقتصاد نوین در بورس ۱۷ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان است که در حال حاضر ارزش معاملاتی ۸ میلیارد تومانی را نشان می دهد.

ترکیب سهامداران اصلی

طبق جدول زیر؛ در بین چهار سهامدار اصلی، شرکت گسترش صنایع بهشهر ایران بزرگترین مالک بانک اقتصاد نوین است. شرکت توسعه صنایع بهشهر یک هلدینگ چندرشته‌ای است که از طریق جذب و مدیریت بهینه وجوه، استفاده از روش‌های ارزش‌افزا، افزایش بهره‌وری و بهره‌وری دارایی‌ها، به ارتقای سبدگردانی و تقویت مزیت رقابتی شرکت‌ها در بخش‌های خدماتی و تولیدی می‌پردازد. شرکت های عضو گروه برای توسعه و تحول سرمایه انسانی خود و ایجاد یک سازمان یادگیرنده و انعطاف پذیر با استفاده از همه استعدادها با هدف ارزش آفرینی، بهبود کارآفرینی در جامعه و افزایش پایدار بازده سهام تلاش می کنند.

درصد مالکیت

تعداد سهام

نام شرکت

۱۳.۸٪

۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون

توسعه صنعت در بهشهر

۸.۴%

۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون

منتقل شده است

۶.۸٪

۲ میلیارد و ۷۰ میلیون

سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر

۵.۱۴%

۱ میلیارد و ۵۶۰ میلیون

سرمایه گذاری های عمرانی ایران

آخرین اخبار مرتبط

شعب سعدی شمال و اسلامشهر بانک اختاز نوین افتتاح شد. چهل و هشتمین مدرسه بانک اقتصاد نوین در روستای قلعه زارس در استان خوزستان ساخته می شود. بانک اختازنوین از ابتدای سال تا پایان سال آبان در ماه ۱۴۰۲، پرداخت بیش از ۹۹۹۸ فقره تسهیلات قرض الحسنه شامل تسهیلات ازدواج، زایمان و خوداشتغالی مشتریان افزایش چشمگیری داشت که تعداد تسهیلات پرداختی ۱۹۴ درصد و میزان تسهیلات پرداختی افزایش یافت. ۲۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه ۸ ماهه سال گذشته. . سیستم عامل های بانک اقتصاد نوین برای ارائه خدمات بهتر و مطمئن تری به مشتریان به روز شده است. با هدف دسترسی آسان مشتریان به اطلاعات بیمه ای، نرم افزار جدید بیمه موبایل راه اندازی شده است. شعبه کارگر شمال بانک اقتصاد نوین در تهران که قبلا به منظور بازسازی به محل موقت منتقل شده بود پس از اتمام کار بازسازی و تجهیز در محل قبلی آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز می باشد.

بر اساس صورت های مالی ۶ ماهه جدید، هزینه های اداری و عمومی شرکت بالغ بر ۱.۷۲۵ میلیارد تومان، استهلاک و استهلاک ۳۵ میلیارد تومان، مالیات ۳۹۶ میلیارد تومان و سود خالص ۳.۴۱ میلیارد تومان است. بر اساس تحلیل انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۲ هزینه های اداری و عمومی با ۵۰ درصد افزایش به ۲۵۶۰ میلیارد تومان و سود خالص شرکت با افزایش ۷۰ درصدی به ۶۴۳۰ میلیارد تومان با نسبت قیمت به عملکرد رسید. ۲.۷ برآورد شده است.

تجزیه و تحلیل صورت سود و زیان

نرخ سود تسهیلات بانکی در پایان سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۱ درصدی ۲۳ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان بود که از این میزان ۲۰ هزار و ۲۴۲ میلیارد تومان سود علی الحساب استفاده شد. بانک اقتصاد نوین با سرمایه گذاری های جدید خود ۲ هزار و ۳۱۵ میلیارد تومان سود ایجاد کرد که ۷۴ میلیارد تومان آن مشمول مالیات شد. این شرکت با افزایش ۵۰ درصدی نسبت به سال قبل به سود خالص ۳۷۸۰ میلیارد تومان دست یافت. برنده شدن در جلسه شرکت در مرداد در این ماه ۱۲۴ تومان بود که نسبت به سال های گذشته نرخ رشد استثنایی را نشان می دهد.

بر اساس صورت های مالی ۶ ماهه جدید، هزینه های اداری و عمومی شرکت بالغ بر ۱.۷۲۵ میلیارد تومان، استهلاک و استهلاک ۳۵ میلیارد تومان، مالیات ۳۹۶ میلیارد تومان و سود خالص ۳.۴۱ میلیارد تومان است. به نظر می رسد در بخش بانکی درآمد مالیاتی دولت در حال افزایش است و هزینه های اداری و عمومی شرکت نیز هر سال حدود ۵۰ درصد افزایش می یابد.
بر اساس تحلیل انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۲ هزینه های اداری و عمومی با ۵۰ درصد افزایش به ۲۵۶۰ میلیارد تومان و سود خالص شرکت با افزایش ۷۰ درصدی به ۶۴۳۰ میلیارد تومان با نسبت قیمت به عملکرد رسید. ۲.۷ برآورد شده است.

در حال حاضر قیمت در پشتوانه بسیار مطمئن ۵۵۰ تومان است که در صورت حفظ در این حوزه می تواند تا اهداف ۷۰۰ و ۸۵۰ تومان رشد کند. نوسانگر اشباع نیز به منطقه حمایتی کم ریسک نزدیک شده است و در صورت افزایش تقاضا می توان به روند صعودی در هفته های آینده امیدوار بود. ۴۷۰ تومان پشتوانه ای قوی برای سهام برای شروع قیمت است.

تحلیل تکنیکال

در حال حاضر قیمت در پشتوانه بسیار مطمئن ۵۵۰ تومان است که در صورت حفظ در این حوزه می تواند تا اهداف ۷۰۰ و ۸۵۰ تومان رشد کند. نوسانگر اشباع نیز به منطقه حمایتی کم ریسک نزدیک شده است و در صورت افزایش تقاضا می توان به روند صعودی در هفته های آینده امیدوار بود. ۴۷۰ تومان پشتوانه ای قوی برای سهام برای شروع قیمت است.

قیمت سهام ونوین در سال گذشته نسبت به قیمت فعلی آن ۱۱۲ درصد افزایش یافته است.

بازده کل شاخص بورس

بازده سهام Venvin

زمان بازده

۱.۵%

۱۰٪

۱۸۰ روز

۴۰%+

۱۱۲%+

۳۶۵ روز

۷۶%+

۱۰۸٪+

۷۳۰ روز

آخرین کلمه

تحرکات صنعت بانکداری برای اقتصاددانان، تحلیلگران بازار مالی و سرمایه گذاران مهم است. به همین دلیل برای درک وضعیت شرکت باید گزارش های مالی و نمودارهای قیمت سهام را بررسی کنید. برای تحلیل جامع وضعیت بنیادی بنگاه‌های بانکی، باید میزان دارایی‌ها، کیفیت و دامنه ارائه خدمات، نتایج عملیاتی، سیاست‌های دولت و سایر جنبه‌ها در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا