فرهنگ و هنر

سود سهام عدالت ۷۰۰ هزار تومانی تا این زمان حتما پرداخت می شود

در این خبر می خوانید؛ این افراد ۷۰۰ هزار تومان سود سهام عدالت دریافت می کنند


افق میهن –

تا آخر شهریور در انتظار پرداخت سود سهام عدالت، پایان سال مالی اسفند ۱۴۰۱ باشد

در سال های گذشته سود سهام عدالت در دو مرحله پاییز و زمستان پرداخت می شد.

با توجه به اینکه این سود در سال گذشته ۳۰ درصد کمتر از سود مرحله اول بوده است، سود سهام عدالت علیرغم وعده های داده شده در ماه خرداد سپرده نشده و در تیر و مرداد خبری نبود ولی ممکن است در ماه شهریور مرحله سوم سود سهام سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۱ در ماه مرداد سپرده شود

در حال حاضر سه شرکت پالایشگاه بندرعباس ۲ هزار میلیارد تومان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۳ هزار میلیارد تومان و مپنا حدود ۵۵۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت واریز نکرده اند.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس تصریح کرد: شرکت هلدینگ خلیج فارس اعلام کرده است که شرکت های فجر و مبین به دلیل مشکلات هنوز سود سهام این هلدینگ را پرداخت نکرده اند و طبیعتا هلدینگ خلیج فارس نتوانسته است به طور کامل سود سهام را به هلدینگ پرداخت کند. سود سهام عدالت را تسویه کند و شرکت مپنا هم این کار را نکرده است. وی اعلام کرد که به وزارت نیرو بدهکار است و به همین دلیل سود سهام عدالت را به طور کامل پرداخت نکرده است.

وی افزود: رقم اصلی و مهم باقی مانده برای واریز سود سهام هلدینگ خلیج فارس است که حساب آن راکد نیست و کسری از سود را واریز می کند و به نظر من اگر هلدینگ خلیج فارس سود سهام را تسویه کند. سهام، ما می توانیم مجوز واریز سود سهام را دریافت کنیم.” از مسیر شورای عالی بورس حرکت کنیم. هفته گذشته با مدیران هلدینگ خلیج فارس صحبت کردیم و در این مدت سپرده گذاری کردند و همچنان منتظر تسویه کامل هستیم.

سازمان بورس و اوراق بهادار با تاخیر در پرداخت سود این سه شرکت برخورد کرد و گزارش این تخلفات را برای رسیدگی به مراجع ذیربط ارسال کرد.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار ابراز امیدواری کرده است که با پیگیری های خود بتواند سود سهام عدالت را به طور کامل وصول و مابقی سود ۱۴۰۱ را به حساب مشمولان واریز کند.

لازم به ذکر است که عدم تسویه سود سهام عدالت زمینه مناسبی را برای سودجویان فراهم می کند تا از این انتظار سهامداران به نفع جیب خود استفاده کنند. مهدی حاجیوند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در این خصوص گفت: سهامداران توجه داشته باشند که سود سهام عدالت فقط به تعداد افراد ثبت نام شده در سهام عدالت واریز می شود. سامانه سجام و برای دریافت سود سهام عدالت نیازی به کلیک نیست. در هیچ لینکی قرار نخواهد گرفت و با هیچ یک از سهامداران تماسی برقرار نخواهد شد.

وی گفت: سهامداران هوشیار بوده و اخبار مربوط به پرداخت سود سهام عدالت را تنها از خبرگزاری های رسمی و رسانه ملی پیگیری کنند تا در دام سودجویان گرفتار نشوند.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا مرحله سوم سپرده گذاری سود و تسویه حقوق صاحبان سهام محقق می شود یا همچنان باید شاهد سوء نیت شرکت های متخلف باشیم.



آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا