بانک و بیمه

سود ۷۰۰ میلیارد تومانی شرکت‌های بیمه با جایگزینی نانوداروی ایرانی

به گزارش افق میهن، از سال ۱۳۹۴ با ورود نانوداروهای ایرانی به بازار کشور و جایگزینی برخی از داروهای خارجی با نانوداروهای تولید داخل، شرکت های بیمه هزینه های خود را کاهش داده اند که حدود هفت میلیارد ریال است که ۱.۹ برابر این سه است. نانوداروها شامل سینادوکسوزوم، پادینکس و پاکلیناب بودند.

علاوه بر این، معرفی این سه نانوداروی ایرانی، ضمن کاهش قیمت و تسهیل دسترسی بیماران، از برداشت ۹۰ میلیون دلاری ارز جلوگیری کرد. بازار فروش داخلی سه نانودارو تولید داخل یعنی سینادوکسوزوم، پاکلینب و پادینکس در سال ۹۰-۱۳۹۴ به حدود ۳۷۰۰ میلیارد ریال رسیده است. در این سال ها صادرات این داروها به کشورهای منطقه از جمله ترکیه و سوریه بیش از ۹ میلیون دلار بوده است. پس انداز ارزی ناشی از جایگزینی این داروها ده برابر ارزش صادراتی آنها یا بیش از ۹۰ میلیون دلار بوده است.

Synadoxosome یک داروی ضد تومور است که برای درمان سرطان سینه متاستاتیک، به ویژه در بیمارانی که در معرض قرار گرفته اند یا مشکلات قلبی دارند، و همچنین در درمان سرطان پیشرفته تخمدان استفاده می شود. از این دارو برای درمان سارکوم کاپوزی در بیماران مبتلا به ایدز نیز استفاده می شود.

نانوداروی ضد سرطان پاکلی نب برای درمان سرطان هایی مانند سرطان سینه، ریه و پانکراس طراحی شده است. این نانودارو با نفوذ به بافت سرطانی از پیشرفت تومور جلوگیری کرده و باعث تخریب بافت سرطانی می شود. با توجه به اندازه نانو این دارو، اثربخشی آن بیشتر و عوارض آن کمتر از داروهای مشابه است.

پادینکس یک درمان هدفمند موفقیت آمیز برای درمان انواع خاصی از سرطان است. با ترکیب یک آنتی بادی با یک داروی شیمی درمانی، این دارو رویکرد هدفمندتر و موثرتری را برای درمان سرطان ارائه می دهد. این رویکرد هدفمند باعث افزایش اثربخشی دارو و کاهش عوارض جانبی در مقایسه با شیمی درمانی سنتی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا