اخبار اقتصاد ایران

سورپرایز ایران خودرو؛ با وام 100 میلیونی و اقساطی صاحب خودرو شوید

خبرنگار شکیبا باخالزاده: اگر پیگیر اخبار خودرو بوده باشید، می دانید که خودرو پژو پارس به دلیل عدم رعایت استانداردهای ۸۵ گانه نتوانسته مجوز تولید و عرضه را از سازمان ملی استاندارد ایران دریافت کند.

طبق رایزنی های ایران خودرو با وزارت ایمنی و سازمان ملی استاندارد که منجر به تمدید چندین بار مجوز تولید پژو پارس و احتمالا تا پایان آن شد. خرداد در ماه ۱۴۰۳ پرونده تولید و عرضه پرشیا عزیز برای همیشه بسته می شود. بر این اساس افرادی که قبلا خودرو پژو پارس را در سامانه یکپارچه عرضه خودرو برای تاریخ پس از خرداد آنها ماه ها فرصت دارند تا پیام های طرح تعویض ایران خودرو را جدی بگیرند. مدیرعامل ایران خودرو چندی پیش اعلام کرد که پژو پارسی برای تحویل به صاحبان این خودرو وجود ندارد!

طبق اعلام سازمان ملی استاندارد، انواع پژو پارس شامل موتور XU7 (عادی)، پژو پارس سال، پژو پارس LX با موتور TU5، پارس ELX با موتور TU5، پژو پارس ELX با موتور TU5P، پژو پارس ELX با موتور XU7، پژو پارس ELX با موتور XUM، پژو پارس دوگانه سوز و پژو پارس اتوماتیک فقط تا پایان خرداد ۱۴۰۳ تولید می شود و شرکت ایران خودرو موظف است با توجه به پیش فروش این، طرح تبدیل و تعویض را در اختیار متقاضیان قرار دهد. محصول برای تاریخ بعد از ژوئن. قرار دادن

پژو پارس در سال ۱۳۷۹ توسط ایران خودرو به عنوان نسخه فیس لیفت شده پژو ۴۰۵ معرفی شد. لیفت صورت که مورد پسند همه مردم قرار گرفت و توانست به محبوبیت بالایی دست یابد. تقاضای زیاد مردم برای این خودرو باعث شد تا انواع مختلفی از آن تولید شود. محصولی که پس از گذشت ۲۴ سال همچنان طرفداران خود را در بازار دارد و یکی از پرتقاضاترین خودروها حتی در بازار آزاد به حساب می آید. اما زمان خداحافظی با این خودروی دوست داشتنی فرا رسیده است.

اما چه خودرویی برای دارندگان پژو پرشیا در نظر گرفته شده است؟ چه خودرویی قرار است جایگزین پژو پارس محبوب شود؟

ایران خودرو هنوز جایگزین خاصی برای پژو پارس معرفی نکرده است اما با توجه به ظرفیت های شکل گرفته برای تولید سورن پلاس احتمالا این خودرو که از نظر سواری و کیفیت ساخت به سدان اصلی فرانسوی نزدیک است جایگزین پژو پارس خواهد شد.

البته قیمت کارخانه سورن پلاس حدود ۱۰۰ میلیون تومان گرانتر از پژو پارس است و در این راستا ممکن است ایران خودرو به مالکان پژو پارس حواله ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بدهد تا آنها در این زمینه مشارکت کنند. طرح جایگزینی با سهولت

مشخصات فنی سورن پلاس جایگزین پژو پارس ایران خودرو

سمند سورن پلاس (کد کلاس ۵۸۴۰۲) مجهز به موتور XU7p (نسخه بهبود یافته XU7) با حجم ۱۷۶۱ سی سی و ۸ سوپاپ می باشد. این موتور یک موتور تنفس طبیعی است که توانایی تولید ۹۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. لازم به ذکر است سمند سورن پلاس نسخه دنده اتوماتیک ندارد.

مصرف سوخت ترکیبی سورن پلاس ۷.۰۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. جایگزینی پژو پارس در ۱۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و وزن سورن پلاس در حدود ۱۲۴۰ کیلوگرم است.

ایران خودرو

آپشن ها، امکانات و امکانات سورن پلاس ایران خودرو

جایگزینی پژو پارس با سورن پلاس که در بازار مشاهده می کنید از نظر موتور، کروز کنترل و رینگ های آلومینیومی تفاوت هایی دارد. همانطور که گفته شد موتور این محصول بر خلاف کد کلاس ۳۰ EF7 نیست و رینگ های آلومینیومی با رینگ های استیل جایگزین شده است.

امکانات و آپشن های رفاهی کلاس سورن پلاس کد ۵۸۴۰۲ به شرح زیر است:

سیستم کنترل کشش

سیستم کنترل پایداری

ترمز ضد قفل، توزیع نیروی ترمز الکتریکی

ترمز دیسکی برای چرخ های جلو و ترمز فنجانی برای چرخ های عقب

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک

ایران خودرو

مانیتور لمسی ۷ اینچی

دوربین معکوس

چراغ مه شکن جلو و عقب

چراغ آتش

آینه های تاشو برقی

چراغ نقشه خوان تلسکوپی

۴ عدد سنسور پارک عقب

سیستم اندازه گیری فشار تایر TPMS

رینگ استیل ۱۵ اینچی

ایران خودرو

تنظیم برقی شش جهته صندلی های سرنشین جلو

امکان خواباندن صندلی های ردیف عقب برای افزایش فضای بار صندوق عقب

سیستم راهنمای تعویض دنده

کابین سمند سورن پلاس

ایران خودرو

سورن پلاس یا پژو پارس ایران خودرو; کدوم رو دوست داری

متاسفانه هر دوی این خودروها از کیفیت بالایی برخوردار نیستند. اما مردم ظاهر پژو پارس را بیشتر به خاطر حس عظمت آن دوست داشتند. آنچه مشخص است ظرفیت تولید موتور پژو پارس بین دو محصول جدید سورن پلاس و تارا تقسیم خواهد شد. موتور XU7 plus برای سمند سورن پلاس و موتور Tio Five برای تارا استفاده می شود.

منبع: گجت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا