اخبار اقتصاد ایران

سورپرایز دولت پزشکیان برای کارمندان در 1404 | شرط افزایش اضافه 30 درصدی حقوق کارمندان

حمید پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: جلسات دولت در خصوص لایحه بودجه در حال برگزاری است و این جلسات در نوبت عصر ادامه خواهد داشت. یکی از موضوعات مطرح شده در جلسات هیات دولت مربوط به افزایش حقوق کارمندان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: میانگین افزایش حقوق کارمندان در سال جاری ۲۰ درصد است اما طبق برنامه ریزی که انجام داده ایم مقرر شده است معافیت مالیاتی حقوق بگیرانی که کمترین حقوق را دریافت می کنند افزایش یابد. ۱۰۰ درصد و افرادی که تا ۲۴ درصد دریافت می کنند میلیون ها تومان برای معافیت از پرداخت مالیات پرداخت می شود.

وی افزود: پرداخت دیگری که در بحث افزایش حقوق در سال جاری در نظر گرفته ایم مربوط به قانون جوانان است که حدود ۸ درصد به حقوق افراد ذکر شده در قانون جوانان اضافه می شود که میانگین حقوق را به ۲۸ افزایش می دهد. درصد و در صورت معافیت ها اگر مالیات را به این موضوع اضافه کنیم، کل پرداختی حقوق کارکنان به بیش از ۳۰ درصد می رسد.

پورمحمدی گفت: یکسان سازی حقوق بازنشستگان در دولت تصویب شد و پس از ابلاغ احکام صادر می شود و تغییری در پرداخت یارانه ها ایجاد نمی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا