ورزشی

سوریه؛ ملاقات با حریف بد بدن!

تیم ملی فوتبال ایران که به عنوان سرگروه گروه C مرحله گروهی جام ملت های آسیا به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد، از ساعت ۱۹:۳۰ امشب (چهارشنبه) در آخرین دیدار این مرحله در ورزشگاه عبدالله به مصاف سوریه می رود. ورزشگاه بن خلیفه در دوحه. این ورزشگاه تنها ۱۰ هزار نفر گنجایش دارد به طوری که بسیاری از تماشاگران قادر به تماشای بازی از نزدیک نیستند. قضاوت این دیدار بر عهده کیم جونگ هیوک از کره جنوبی است.

سوریه در مرحله گروهی با ۴ امتیاز در رده سوم گروه B قرار گرفت و توانست برای اولین بار جواز صعود به مرحله بعد را کسب کند. سوریه در ۳۲ بازی مقابل ایران تنها یک برد و ۱۴ تساوی و ۱۷ شکست کسب کرده است. تنها پیروزی سوریه مقابل ایران به مسابقات مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۴ برمی گردد. در واقع ایران در ۵۰ سال گذشته هرگز به سوریه نباخت، اما در بسیاری از دیدارهایمان مقابل این تیم به تساوی رسیدیم و به سختی پیروز شدیم.

شاگردان امیرقلانوی در هر سه دیدار مرحله گروهی موفق به گلزنی شده اند و سوریه با وجود قرار گرفتن در رده سوم تنها یک بار موفق به گلزنی شده است. بنابراین دیدار امشب تقابل یکی از بهترین خطوط حمله آسیا و یکی از بهترین خطوط دفاعی است.

ایران و سوریه تنها یک بار در جام ملت های آسیا به مصاف هم رفته اند و آن هم در سال ۱۹۸۰ در کویت که با تساوی بدون گل به پایان رسید. سردار آزمون با ۴ گل بهترین آمار را مقابل سوریه دارد و جواد نکونام، آرش برهانی، حمید علیدوستی و مهدی طارمی با ۳ گل در رده دوم قرار دارند.

در این بازی تیم ملی کنعانی زادگان را به دلیل محرومیت و مجید حسینی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

ژاپن و بحرین از ساعت ۱۵ امروز یک بازی دیگر مرحله یک هشتم نهایی را برگزار خواهند کرد.

برنده بازی ایران و سوریه در مرحله یک چهارم نهایی با برنده بازی ژاپن و بحرین دیدار خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا