فناوری

سوپراسپرت ۱۰۰۰ اسب بخار ناران؛ ماه آینده رونمایی می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

رایان یک ابرخودروی چهار نفره است که در انگلستان ساخته شده و با موتور توئین توربو تولید می شود. جدیدترین پروژه جاه طلبانه صنعت خودروی تولید محدود به زودی در اختیار خریداران قرار می گیرد.

به گزارش پدال، چندی پیش نمونه اولیه ناران رونمایی شد که حکایت از ورود یک ابرخودروی قدرتمند داشت; این ابرخودرو از خودروهای GT3 الهام گرفته بود اما از چهار صندلی بهره می برد. حال شرکت سازنده این خودرو اعلام کرده که زمان رونمایی رسمی آن فرا رسیده و تا دو هفته دیگر در رویداد «سالون پریو» از آن رونمایی خواهد کرد.

این ابرخودرو که طراحی نسبتاً جذابی دارد، برخلاف جریان آب حرکت می کند و به جای بهره مندی از روند کنونی دنیای خودرو که یک محرک الکتریکی است، از یک موتور ۵ لیتری V8 توئین توربو بهره می برد که می تواند تولید کند. ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۳۵ نیوتن متر گشتاور. سازنده انگلیسی این خودرو ادعا می کند که ناران برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۲.۳ ثانیه زمان نیاز دارد و می تواند تا سرعت ۳۶۸ کیلومتر در ساعت به شتاب خود ادامه دهد. از این رو این محصول سعی دارد ابرخودروهایی مانند ابرخودروی جدید نیلو ۲۷ را به چالش بکشد.

طراحی Naran توسط Zhuwin Wong انجام شد که قبلاً مدل های برجسته ای مانند Apollo IE و دیTommaso را طراحی کرده بود P72 را انجام داده بود. در قسمت جلو شاهد طراحی به روز و کشیده چراغ ها هستیم که در کنار قسمت های تهاجمی سپر جلوی کاپوت پایین، ما را به یاد فراری SF90 می اندازد. نمای جانبی میزبان خطوط مختلفی است که زیبایی ناران را دوچندان کرده و شکل یک سوپر GT مانند فراری F12 را به آن می بخشد. وونگ طراحی عقب را ساده نگه داشت و به بال و دیفیوزر بزرگ عقب اجازه داد تا خودنمایی کند. اگزوزهای این خودرو در کناره های سپر قرار گرفته اند و چراغ های کشیده و یکپارچه قسمت مرکزی نمای عقب را پر می کنند.

شرکت سازنده اولین مدل ناران را با رنگ بنفش و رگه های طلایی در سراسر بدنه رونمایی می کند که حس اعتماد به نفس و تجمل را به بینندگان ثروتمند رویداد پریو القا می کند. البته این مجموعه پا را فراتر گذاشته و برای خاص جلوه دادن سوپراسپرت خود اعلام کرده است که تنها ۳۹ دستگاه از آن تولید خواهد شد. قیمت تقریبی هر کدام ۲ میلیون تومان برآورد شده است. نظر شما در مورد این ابر خودروی قدرتمند چیست؟ آیا آن را به Nilo 27 ترجیح می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا