بانک و بیمه

سکه در مرز ۳۷ میلیون| اوج قیمت طلا در پی رشد هم زمان ارز داخلی و انس جهانی

بازار؛ گروه بانک و بیمه: این روزها طلا و سکه در مسیر افزایش قیمت قرار دارند و با وجود اینکه تقاضای چندانی برای این گونه کالاها در بازار وجود ندارد، قیمت آنها همچنان رو به افزایش است. افزایش قیمت سکه را به ۳۷ میلیون تومان رساند و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم اکنون به بیش از ۳ میلیون تومان رسیده است. این افزایش قیمت که حاصل رشد همزمان دو عامل تعیین کننده قیمت طلا یعنی نرخ ارز در بازار داخلی و افزایش تقاضای جهانی است، باعث شده تا طلا و سکه به رکوردهای جدیدی دست پیدا کنند.

طلا که در ماه های اخیر ۲.۵ میلیون گرمی داشت و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار در طرح جدید بین ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان در نوسان بود، اما اکنون قیمت این کالاها در بازار سقوط کرده و مشخص نیست که آیا قیمتی دارد یا خیر. سیاست های تعدیل اعمال می شود. البته بانک مرکزی برای ساماندهی بازار سکه و ارز و جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت ها در این بازارها اقدامات قابل توجهی از جمله حراج سکه و شمش طلا در بازار انجام داده است.

تحویل ۲۳ هزار قطعه ربع سکه بهار آزادی و ۱۲ حراج شمش طلای شخصی با فروش بیش از یک تن طلا در بازار در چند وقت اخیر نمونه ای از سیاست بانک مرکزی برای جذب نقدینگی از طلا، سکه و ارز است. بازارها به بازار رسمی . این کالاها با توجه به افزایش تقاضا در بازار نباید افزایش یابد

حراج سکه و شمش طلا برای جلوگیری از التهاب شدید بازار و جهش قیمت

حراج ۲۳۰۰۰ قطعه ربع سکه بهار آزادی و تخصیص آن در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران به متقاضیان این محصول در چند روز اخیر و همچنین حراج شمش طلای شخصی ۱۲ برابری با فروش بیش از یک تن طلا در بازار در چند روز گذشته به خریدارانی که ثبت سفارش کردند، نمونه ای از سیاست بانک مرکزی برای جذب نقدینگی از بازار طلا، سکه و ارز به بازاری امن و رسمی بود تا قیمت افزایش می یابد تقاضا برای کالاها به دلیل افزایش افزایش می یابد تقاضا در بازار نوسان افزایش نمی یابد. اجرای تداوم اقدامات منجر به کاهش تقاضا برای این کالاها در بازار آزاد خواهد شد.

این در حالی است که همه ساله و در روزهای پایانی سال افراد زیادی برای خرید طلا و سکه به چنین بازاری مراجعه می کنند، اما اکنون که قدرت خرید مردم رو به کاهش است و قیمت این کالاها به اندازه طلا رو به افزایش است. فعالان می گویند؛ خریداران مانند سال های گذشته به بازار نمی آیند زیرا تغییرات بازار جهانی قیمت طلا با افزایش چشمگیر قیمت طلا در بازار داخلی متناسب با نوسانات بازار ارز همراه بوده است. همچنین مشخص نیست که این نوسانات قیمت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت اما به گفته کارشناسان از آنجایی که بانک مرکزی بازار را مدیریت می کند، رشد هیجانی قیمت این کالا ممکن است چندان ثابت نباشد.

قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر با رشد بی سابقه ای افزایش یافته و اکنون به بیش از ۲۰۵۰ دلار رسیده است. و سکه در بازار این روزها شاهد رشد چشمگیری خواهد بود

افزایش قیمت طلا و سکه ناشی از رشد همزمان ارز جهانی و ارز داخلی است.

محمد کشتی آرای رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با خبرگزاری “بازار” وی در خصوص وضعیت کنونی بازار طلا و دلایل افزایش تدریجی قیمت این ماده اولیه ارزشمند، تصریح کرد: شرایط بازار طلا و سکه در حال حاضر نسبت به سال های گذشته متفاوت است زیرا بازار در شرایط خاص قرار دارد. زمان. این امر انگیزه ای برای خرید طلا در سال ۲۰۱۰ ایجاد می کند. بازاری مانند گذشته برای متقاضیان وجود ندارد زیرا قیمت ها به شدت افزایش یافته است و همین امر باعث شده تا برخی موارد در بازار خالی از مشتری باشد.

وی تصریح کرد: قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر با رشد بی سابقه ای افزایش یافته و اکنون به بیش از ۲۰۵۰ دلار رسیده است. این امر باعث شده تا این روزها قیمت طلا و سکه در بازار افزایش چشمگیری داشته باشد. افزایش قیمت جهانی طلا که ناشی از تاثیرات انتخابات آتی آمریکا و همچنین تغییر نرخ بهره در این کشور است، زمینه را برای افزایش قیمت جهانی طلا ایجاد کرده است، بنابراین در سال گذشته چند روزی است که قیمت جهانی طلا حدود ۶۰ دلار افزایش یافته و بازار داخلی نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

در پایان هر سال معمولاً تقاضا برای خرید ارزهای خارجی در بازار افزایش می یابد. این افزایش به دلیل نیاز به تهیه این محصول برای سفرهای نوروزی و صورتحساب حساب شرکتی است.

دلار ۶۰ هزار تومانی سکه را به حدود ۳۷ میلیون رساند

به گزارش کشت آرا، بازار طلا و ارز متاثر از تحولات سیاسی منطقه به ویژه جنگ رژیم صهیونیستی با نیروهای حماس بوده و از زمان افزایش تدریجی قیمت، ثبات قیمتی در بازار وجود نداشته است. پول ملی، اما با فرسایش جنگ در منطقه و اجرای سیاست بانک مرکزی در ساماندهی بازار ارز و طلا، قیمت طلا در جهان برای مدتی با نوسان مواجه شد، هرچند با روند نزولی، و نرخ ارز نیز تا حدودی کاهش یافته است، اما در دو هفته اخیر قیمت ها در بازار طلا و ارز دوباره در چرخه رشد قرار گرفته است و این افزایش قیمت به دلیل تغییرات رکوردشکنی قیمت جهانی طلا در نتیجه آن است. تغییرات نرخ بهره آمریکا و همچنین افزایش تقاضای ارز در بازار داخلی در روزهای پایانی سال.

وی علت اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر را رشد نرخ ارز و قیمت دلار آزاد به بالای ۶۰ هزار تومان و همچنین رشد اقتصاد جهانی عنوان کرد. : «در پایان هر سال معمولاً تقاضا برای خرید ارز خارجی در بازار وجود دارد. این افزایش به دلیل نیاز به تهیه این محصول برای سفرهای نوروزی و تسویه حساب شرکتی است.» این افزایش قیمت باعث شده تا سکه و طلا در چرخه افزایش قیمت قرار گیرند. در چنین شرایطی پس از افزایش هیجانی قیمت ها در برهه های زمانی خاص، به نظر می رسد پس از مدت کوتاهی، قیمت در مسیر عقب ماندگی قرار گرفته است. در چنین شرایطی فرصت تعدیل قیمت ها در روزهای آینده در این بازار وجود دارد.

آخرین قیمت سکه و طلا در بازار آزاد نشان می دهد که قیمت طلای ۱۸ عیار هم اکنون هر گرم ۳ میلیون و ۹۵ هزار تومان و سکه تمام پر آزادی طرح جدید ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون ۱۰۰!

بر اساس این گزارش، افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی در حالی ناشی از افزایش است که بررسی ها نشان می دهد هر اونس طلا در هفته گذشته ۱۱۳ دلار (۵.۵ درصد) افزایش یافته است. آخرین قیمت سکه و طلا در بازار آزاد نشان می دهد که قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۹۵ هزار تومان و سکه جدید با طرح جدید ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. همچنین قیمت نیم سکه بهار آزادی ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. همانطور که کارشناسان پیش بینی می کنند؛ امکان کاهش یا تعدیل قیمت ها در بازار طلا و سکه در روزهای آینده وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا