اخبار اقتصاد ایران

سکوبندی آزمایشگاهی، هود و سینک از تجهیزات اصلی آزمایشگاه

در آزمایشگاه ها به دلیل استفاده از مواد شیمیایی و اسیدهای مختلف باید از تجهیزات و لوازم مقاوم در برابر این مواد استفاده کرد.

داربست آزمایشگاهی یکی از اقدامات اولیه و مهم برای راه اندازی آزمایشگاه پیشرفته است. در واقع برای ساخت یک آزمایشگاه مناسب باید تجهیزات مهمی مانند هود آزمایشگاهی، سینک آزمایشگاهی و … تهیه و نصب شود. مردم باید استانداردهای لازم را برای جداول آزمایشگاه و کابینت آزمایشگاه در نظر بگیرند. در طراحی داربست و کابینت آزمایشگاهی باید در کنار رعایت اصول اولیه از بهترین مصالح استفاده شود. در واقع برای ایجاد فضای مطلوب و آسایش و ایمنی پرسنل و کاربران میز آزمایشگاه، سینک آزمایشگاهی، کابینت و هود آزمایشگاهی و سایر تجهیزات ضروری است. این تجهیزات باعث افزایش بهره وری و کارایی پرسنل می شود.

داربست آزمایشگاهی شامل عناصر مختلفی از قبیل کابینت آزمایشگاه، شیرآلات آزمایشگاهی، دوش و چشم شوی آزمایشگاهی، قفسه بندی، سینک آزمایشگاهی و … می باشد که سینک های آزمایشگاهی در ابعاد مختلف جهت نصب در واحدهای شستشو و هودهای آزمایشگاهی پاتولوژی استفاده می شوند. این تجهیزات در داربست و کابینت آزمایشگاهی بسیار مهم و کاربردی هستند. توجه به ایمنی و کارایی پرسنل و رفاه کاربران در راه اندازی آزمایشگاه بسیار مهم است و باید توجه ویژه ای به آن شود. بنابراین لازم است قبل از تاسیس آزمایشگاه تجهیزات باکیفیت لازم را تهیه و نصب کرد.

داربست آزمایشگاهی چیست؟

داربست آزمایشگاهی برای ایجاد فضا و سطوح کاری با ابعاد و ارتفاع مناسب و امکان دسترسی و قرارگیری تجهیزات آزمایشگاهی و مواد شیمیایی انجام می شود. در واقع طراحی داربست آزمایشگاهی باید به گونه ای باشد که آسایش و ایمنی پرسنل و کاربران در آزمایشگاه در نظر گرفته شود. داربست آزمایشگاهی در کنار تجهیزات آزمایشگاهی دو رکن مهم و اصلی برای ایجاد هر آزمایشگاهی است. آنچه در داربست مهم است رعایت نکات فنی و ایمنی و طراحی مدرن و مقاوم است. این داربست علاوه بر استفاده عالی، نصب و مونتاژ سریع باید بر اساس فناوری های جدید طراحی شود.

شرکت های داربست آزمایشگاهی از مشاوره تا ساخت و طراحی های جدید با بهترین قیمت داربست آزمایشگاهی در این زمینه قدم به قدم شما را همراهی می کنند.

اجزای داربست آزمایشگاهی

داربست آزمایشگاهی شامل اجزای مختلفی است که بر اساس سفارش کارفرما و نوع استفاده از آزمایشگاه ممکن است تمام یا فقط برخی از این اجزا انجام شود:

  • سکنجبین یک طرفه یا دو طرفه
  • چیدمان میز آزمایشگاه
  • صفحه روش آزمایشگاهی
  • کابینت آزمایشگاهی
  • دریچه های آزمایشگاهی
  • قفسه آزمایشگاه
  • دوش اضطراری و شستشوی چشم
  • فن آزمایشگاهی
  • هود آزمایشگاهی
  • سینک آزمایشگاهی

کابینت آزمایشگاهی

یکی از اجزای داربست آزمایشگاهی کابینت آزمایشگاهی می باشد که در مدل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این کابینت ها از نظر اندازه و جنس متفاوت هستند. برخی از انواع کابینت آزمایشگاهی شامل کابینت دیواری، کابینت ایستاده، کابینت زیر میزی، کابینت سلولی و … می باشد که شرکت های داربست آزمایشگاهی با توجه به سابقه و تجربه خود در این زمینه، با بهترین کیفیت کابینت را با بهترین قیمت برای شما نصب می کنند. . کابینت ها کاربردهای مختلفی مانند نگهداری مواد شیمیایی، تجهیزات ضروری و ثابت و لوازم آزمایشگاهی دارند.

با استفاده از این کابینت ها می توان از بهم ریختگی و شلوغی محیط آزمایشگاه جلوگیری کرد و از این رو انواع آزمایشگاه های بیمارستانی، تشخیص پزشکی، مراکز درمانی، دارویی، صنایع غذایی و … به این کابینت ها نیاز دارند. در یکی دیگر از کاربردهای کابینت آزمایشگاه می توان به استفاده از آنها به عنوان محل عبور شیرها، لوله ها و کانال های تاسیساتی، سیستم گازرسانی، آب و برق با امکان دسترسی آسان اشاره کرد. صفحه کابینت باید ضد اسید و مقاوم در برابر خوردگی و آسیب باشد.

چیدمان میز آزمایشگاه

با توجه به استفاده حداکثری از فضای آزمایشگاهی از سیستم های داربستی متنوعی استفاده شده است. این سیستم ها همگی با هدف بهینه سازی فضای کاربر، ایمنی و سرعت عمل مورد استفاده قرار می گیرند. سیستم اصلی میز آزمایشگاهی شامل دو ست میز یک طرفه و یک میز جزیره ای در وسط می باشد. در چیدمان میز یک طرفه، یک طرف میز برای دیوار آزمایشگاه و از طرف دیگر برای موقعیت کاربر استفاده می شود. این سیستم میز آزمایشگاهی به عنوان میز كاربران و قرار دادن تجهیزات آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد.
میز آرایی دو طرفه یا جزیره ای یکی دیگر از انواع میزآلات آزمایشگاهی است که در آن فضای کار بیشتری در اختیار کاربران آزمایشگاه قرار می گیرد و امکان نصب سینک آزمایشگاهی و انواع شیر آب نیز وجود دارد.

انواع هود آزمایشگاهی چیست؟

هود آزمایشگاهی یکی از تجهیزات ضروری و اصلی آزمایشگاه می باشد. انواع کلاس ها هود آزمایشگاهی برای تهویه فضای آزمایشگاه برای سلامت کاربران نصب می شوند. با توجه به نوع آزمایشگاه از انواع هود آزمایشگاهی استفاده می شود. در واقع هودهای آزمایشگاهی وظیفه دریافت هوای آلوده و بخارات سمی و هدایت آنها به فضای خارج از آزمایشگاه و فیلتر کردن هوای آلوده و بازگرداندن آن به آزمایشگاه را بر عهده دارند.

انواع هودهای آزمایشگاهی دارای یک جداره خارجی و یک جداره داخلی می باشند. از ویژگی های هود و اجزای هود آزمایشگاهی می توان به بدنه فولادی مقاوم در برابر مواد شیمیایی، اسکلت فلزی با بدنه ام دی اف، پلی پروپیلن و … اشاره کرد که بر اساس نوع آزمایشگاه و حفاظت آن می توانید مناسب ترین هود را با بهترین قیمت هود آزمایشگاهی انتخاب کنید. . برای مثال می توان از هودهای بیولوژیکی و هودهای آزمایشگاهی شیمیایی برای تمیز کردن کابین و مراقبت از کاربران استفاده کرد.

انواع هود شیمیایی

بر اساس نوع و امکانات آزمایشگاه و تهویه مورد نظر می توان از انواع هود آزمایشگاهی زیر استفاده کرد:

  • هود جریان آرام
  • هود توزین
  • هود بازو
  • هود سایبان
  • هود آزمایشگاهی شیمی
  • هود آزمایشگاهی رومیزی

سینک آزمایشگاهی ضد اسید

سینک آزمایشگاهی یکی دیگر از تجهیزات ضروری سکوی آزمایشگاه است که در میز شستشو یا داخل هود پاتولوژی قرار می گیرد. سینک آزمایشگاهی برای شستن دست ها، دفع مواد خطرناک و همچنین برای شستشوی وسایل استفاده می شود. این سینک ها یکی از تجهیزات ایمنی هر آزمایشگاه است که با حفظ سلامتی کاربران به جلوگیری از حوادث خطرناک کمک می کند. سینک آزمایشگاهی باید در برابر آتش و حرارت مقاوم بوده و طول عمر بالایی داشته باشد.

از سوی دیگر سینک آزمایشگاهی آنها باید در برابر مواد شیمیایی و اسیدها مقاومت بالایی از خود نشان دهند. سینک های استنلس استیل آزمایشگاهی ضد اسید بر اساس نوع استفاده میکروبی یا شیمیایی و همچنین قیمت، ابعاد سینک آزمایشگاهی و صفحه رویی انتخاب می شوند. ابعاد سینک لیوان آزمایشگاهی عموما ۱۵*۱۵ و ۳۰*۱۵ می باشد و برای انواع هود از جمله هود آزمایشگاهی شیمیایی و میز اصلی سکوبندی استفاده می شود. این تجهیزات بر اساس متریال به دو نوع سینک آزمایشگاهی پلیمری ضد اسید، رزین اپوکسی، پلی پروپیلن و سینک آزمایشگاهی فولادی تقسیم می شوند. انواع لیوان سینک آزمایشگاهی و سینک استیل ضد اسید آزمایشگاهی را می توانید با بهترین قیمت سینک های سرامیکی آزمایشگاهی از شرکت سازنده سینک آزمایشگاهی تهیه نمایید.

آنتی اسید زینک استیل آزمایشگاهی

در آزمایشگاه ها به دلیل استفاده از مواد شیمیایی و اسیدهای مختلف باید از تجهیزات و لوازم مقاوم در برابر این مواد استفاده کرد. با توجه به این موضوع، سازنده سینک آزمایشگاهی نیز باید از موادی با مقاومت بالا در برابر اسید و باز استفاده کند تا از خوردگی این تجهیزات جلوگیری شود. بنابراین سینک آزمایشگاهی استیل باید از مواد ضد اسید ساخته شده باشد تا علاوه بر عدم خورندگی به راحتی تمیز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا