ترندهای روز

سیاره قابل سکونت نزدیک زمین کشف شد!

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

به گزارش اسکای نیوز، تلسکوپ جیمز وب سیاره ای را که تنها ۴۸ سال نوری با زمین فاصله دارد، از نزدیک دید. یعنی در آینده ای نسبتا نزدیک پرواز به آنجا واقع بینانه خواهد بود. در ابتدا تصور می شد که این سیاره یکی از قمرهای نپتون است، اما تصاویر دقیق تر حاکی از وجود آب و حیات در این سیاره است.

وب نشان داد که این سیاره تنها شش برابر سنگین‌تر از زمین است، پر از آب است و تقریباً ۲۰ درصد صخره‌ای است و به طور بالقوه قابل سکونت است. این سیاره نور کافی از ستاره خود دارد و گفته می شود که زمین شماره دو است.

بر اساس دو مطالعه منتشر شده در روز پنجشنبه در مجله Astrophysical Letters and Monthly، این سیاره فراخورشیدی که Gliese 12b نام دارد، به دور یک ستاره کوتوله قرمز سرد در صورت فلکی حوت می چرخد ​​و حدود ۲۷ درصد اندازه خورشید ما و ۶۰ درصد دمای آن است. اطلاعیه های انجمن سلطنتی نجوم.

از آنجایی که ستاره آن بسیار کوچکتر از خورشید است، Gliese 12b همچنان در منطقه قابل سکونت خواهد بود – فاصله ایده آل از ستاره ای که می تواند آب مایع وجود داشته باشد – حتی اگر هر ۱۲.۸ روز یک بار به دور خود کامل شود. .

ماسایوکی کوزوهارا، استادیار پروژه در مرکز اختر زیست شناسی در دانشگاه توکیو و یکی از رهبران یکی از تیم های تحقیقاتی آکیهیکو فوکوی، می گوید: «ما نزدیک ترین مکان معتدل به اندازه زمین کشف شده تا به امروز را یافته ایم.

سیاره ای قابل سکونت در نزدیکی زمین کشف شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا