بانک و بیمه

سیاست بانک مرکزی برخلاف گذشته، عدم انتقال مشکل از موسسات ناتراز به بانک‌های بزرگ است

به گزارش ایران تحلیل، روابط عمومی بانک مرکزی در پاسخ به این ادعا که موسسه نور موجب زیان مردم شده است، اعلام کرد: بانک مرکزی در این مدت به راحتی دارایی های با ارزش (اعم از شعب و سایر اموال) را واگذار می کند. “و غیره) به بانک به میزان سپرده های موسسه نور. کشوری منتقل شد. برخلاف گذشته، سیاست مشخص بانک مرکزی این است که مشکل را از موسسات آسیب دیده به بانک های بزرگ منتقل نکند. اما موضوع دارایی های مشکل دار موسسه نور (که دیگر جنبه بانکی ندارد) نیز توسط بانک مرکزی در حال پیگیری و حل است.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سپرده ها، دارایی ها، تسهیلات، کارکنان و شعب موسسه اعتباری نور را بر اساس برنامه اصلاحی نظام بانکی کشور به بانک ملی ایران منتقل می کند.

در همین راستا معاون بانک مرکزی روز گذشته با توجه به آغاز اجرای قوانین مربوط به اصلاح نظام بانکی تاکید کرد: سپرده گذاران موسسه اعتباری نور سابق نگران سپرده های خود نباشند. و از روز شنبه سپرده های مشتریان این موسسه نزد بانک ملی ایران واریز می شود.

فرشاد محمدپور با بیان اینکه بانک مرکزی در راستای برنامه اصلاح نظام بانکی و همچنین دستورالعمل های نظارتی و شفاف سازی نظام بانکی اقداماتی را آغاز کرده است، گفت: مدیرعامل این بانک نیز از سال گذشته به ویژه از ابتدای سال جاری این کار را آغاز کرده است. امسال.” وی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که بانک مرکزی با آن درگیر است، اصلاح نظام بانکی است و به همین دلیل اقداماتی در خصوص برخی نهادها انجام شده است.

به گفته وی، موسسه اعتباری نور سابق از روز شنبه به عنوان بانک ملی فعالیت می کند. سپرده گذاران، سپرده گذاران، شعب و کارکنان تسهیلات و دارایی های این موسسه همگی از روز شنبه تحت مدیریت بانک ملی قرار گرفته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا