اقتصاد جهان

سیاست های اتحادیه اروپا، کشاورزان آلمانی را قربانی کرد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، روزنامه بیلد آلمان در گزارشی فاش کرد که واردات بی رویه غلات ارزان قیمت از اوکراین کشاورزان آلمانی را تحت فشار شدید قرار داده است.

مدت کوتاهی پس از تشدید درگیری ها در اوکراین، اتحادیه اروپا تمامی تعرفه ها و سهمیه بندی ها بر محصولات کشاورزی اوکراین را به حالت تعلیق درآورد تا غلات این کشور به بازارهای جهانی تحویل داده شود. در ابتدای سال، این مدل کسب و کار معاف از عوارض برای یک سال دیگر تمدید شد.

این روزنامه به نقل از منابع گزارش داد که قیمت گندم در آلمان، بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا، همچنان به کاهش خود ادامه می دهد و یک تن گندم اکنون حدود ۲۰۰ یورو (۲۲۴ دلار) قیمت دارد.

این در حالی است که قیمت گندم پس از تشدید درگیری ها در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، افزایش بی سابقه ای را از ۲۸۷ یورو (۳۲۱ دلار آمریکا) به ۴۳۵ یورو (۴۸۶ دلار آمریکا) تجربه کرده بود.

بر اساس این گزارش، با توجه به محدودیت های شدید بارگیری در دریای سیاه، در حال حاضر گندم بیشتری وارد آلمان می شود که باید به بازارهای دورتر صادر شود. این را فارمر دسمر، یک کشاورز از ایالت نیدرزاکسن تایید کرده است.

او به این روزنامه گفت: «اما کارخانه‌های تولید خوراک دام از این فرصت استفاده می‌کنند، ظاهراً با قیمت‌های دامپینگ کمتر از ۱۶۰ یورو در هر تن.

توافق رسمی در مورد مسیر ترانزیتی برای صادرات محصولات کشاورزی اوکراین در جولای ۲۰۲۳ منقضی شد، زمانی که روسیه از تمدید طرح غلات دریای سیاه خودداری کرد. این توافق با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل متحد حاصل شد.

زمانی که مسکو توافقنامه را تمدید نکرد، اعلام کرد که ایالات متحده و اتحادیه اروپا به تعهدات خود عمل نکرده اند و صادرات مواد غذایی و کود روسیه را مسدود کرده اند.

فرانک ولکوف به روزنامه گفت: “ما گندم خود را که طبق بالاترین استانداردهای آلمان تولید می شود، می فروشیم، در حالی که گندم از اوکراین به کشور پمپاژ می شود.”

وی افزود که تولیدکنندگان اوکراینی ملزم به ارائه شواهدی مبنی بر مقادیر آفت کش یا کود نیستند.

این کشاورز افزود: جدای از این خطرات ناشی از آلودگی گندم ناشی از جنگ نیز وجود دارد.

بیلد خاطرنشان کرد که نه تنها کشاورزان تحت تأثیر هجوم محصولات کشاورزی ارزان قیمت از اوکراین جنگ زده قرار گرفته اند، بلکه تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی نیز تحت فشار هستند زیرا تولیدکنندگان غلات قادر به به روز رسانی ماشین آلات کشاورزی خود نیستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا