اقتصاد جهان

سیاست های مالی غرب، کشورها را از دلار دور کرده است

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، پروفسور هوانگ یونسانگ، استاد دانشگاه سیچوان روز جمعه تاکید کرد که بسیاری از کشورها دلار آمریکا را از تجارت خارجی خود کنار می گذارند زیرا این ارز به طور فزاینده ای به عنوان ابزاری برای تسلط و سوء استفاده مالی خود استفاده می شود. روابط استفاده می شود.

او در میزگردی درباره همکاری های اقتصادی بین روسیه، هند و چین در مجمع اقتصادی شرق (EEF) در ولادی وستوک روسیه صحبت می کرد.

بر اساس این گزارش، روند جهانی استفاده از ارزهای ملی در تجارت جهانی به دلیل تحریم‌های اقتصادی بی‌سابقه‌ای که آمریکا و متحدانش پس از آغاز درگیری‌های اوکراین علیه روسیه اعمال کردند، شتاب بیشتری گرفته است.

روسیه که عملاً از سیستم مالی غرب بسته شده بود، به راه‌حل‌های جایگزین روی آورد و بسیاری از شرکای خارجی آن نیز از آن پیروی کردند.

به گفته هوانگ، کشورها اکنون در تلاش هستند تا سبدهای ارزی خود را متنوع کنند و انگیزه های آنها بر اساس سه عامل اصلی است: اقدامات صندوق بین المللی پول که به گفته او «بر اقتصاد کشورها تأثیر منفی می گذارد». ، اقدامات ایالات متحده و تغییرات گسترده در سیاست اقتصادی جهانی.

هوانگ گفت که ایالات متحده اغلب با تحمیل وابستگی به دلار به همه کشورهای شرکت کننده، روابط تجاری و مالی را به نفع خود غصب می کند.

وی در ادامه تاکید کرد که اکثر کشورهای جهان این اقدام را غیرقابل تحمل می دانند.

این کارشناس اقتصادی افزود: «تغییر روند توسعه اقتصاد جهانی» و «انتقال مراکز اقتصادی (جهان) به شرق، به چین و روسیه» نیز منجر به استفاده کشورها از ارزهای ملی در تجارت می شود.

اظهارات هوانگ توسط دانشمند روسی دیگر، پروفسور استانیسلاو تاچنکو از دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ تایید شد.

وی در اظهارات خود، کنار گذاشتن دلار در تجارت خارجی کشورها را “کلید فروپاشی هژمونی آمریکا” دانست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا