فناوری

سیستم‌های آنتن دهی موبایل با برق کار می‌کنند که با قطعی برق، باتری‌ها از کار می‌افتند / این باتری‌ها حدوداً دو ساعت جواب می‌دهد؛ با توجه به کمبود برق، باتری‌ها شارژ نمی‌شوند / وقتی درآمد اپراتور پایین است، برای آن‌ها نمی‌صرفد که سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

این روزها با قطعی برق، آنتن دهی موبایل و دسترسی به اینترنت با مشکل مواجه شده و یا گاهی کاملا قطع می شود. تداوم این موضوع در هفته های اخیر از جمله در کلانشهرهای تهران و اصفهان نارضایتی کاربران اینترنتی را در پی داشته است.

محمدعلی یوسفی زاده، مدیرعامل آسیاتک و کارشناس حوزه فناوری درباره چالش های آنتن دهی در روزهای اخیر به «انتخ» گفت: میزان باتری ای که از سوی اپراتور برای سایت ها باقی می ماند برای ساعات معین و حدودا است. دو ساعت و به دلیل کمبود برق یا نزدیک شدن به قطع برق باتری ها شارژ نمی شوند. سیستم های آنتن با برق مستقیم کار می کنند و باتری جایگزین آن است.

وی در خصوص لزوم توسعه آنتن دهی توسط اپراتورها گفت: راه حل های جایگزینی برای مسائل اقتصادی وجود دارد. اگر قرار است یک باتری ۶ ساعت کار کند، تنها با افزایش اندازه باتری مشکل حل نمی شود. زمانی که درآمد و درآمد اپراتور کم باشد، اپراتورها عملیات اساسی را با مشکل انجام می دهند. در نتیجه لازم نیست اپراتور برای این کار سرمایه گذاری بیشتری کند.

وی افزود: وزارت ارتباطات کاری به این موضوع ندارد و ناظر شاخص کیفیت است. وزارت ارتباطات هم شکایت می کند و اپراتورها را جریمه می کند.

یوسفی زاده درباره تفاوت ایران با کشورهای پیشرفته در حوزه آنتن گفت: ساختار ایران در حوزه آنتن دهی استاندارد است اما مشکل کمبود برق است. در کشورهای پیشرفته چون اپراتورها توان اقتصادی بیشتری دارند باتری های خود را توسعه می دهند و کمبود برق ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا