محیط زیست

سیستم‌های بارشی سرد و قطبی در استان استقرار می‌یابد/ برف و باران مهمان اصفهان می‌شود

منصور شه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایران تحلیل اظهار کرد: مدیریت بحران استان اصفهان به اورژانس و اورژانس بستگی دارد. ارائه دهنده خدمات به منظور ارائه خدمات امدادی، اجرای طرح های کاهش خطر و پیشگیری از خسارت پیرو اخطار نارنجی رنگ از شنبه پنجم اسفند تا پایان هفته به دلیل استقرار سامانه های بارشی سرد و قطبی از شمال و جنوب از اواخر شنبه تا دوشنبه و موج بارش از سه شنبه تا پنجشنبه در تمامی مناطق استان به ویژه شمال، شمال غرب ، مناطق جنوبی و مرکزی، وضعیت هشدار را اعلام کرده اند.

وی افزود: با توجه به شرایط جوی مذکور، نیاز به تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات زمستانی امداد و برف روبی در ادارات راهداری، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، شرکت های آزادراه، اورژانس، گاز، آب و فاضلاب و دهیاران و روستاییان و… آماده سازی ستاد مدیریت بحران استانداری ها مورد توجه قرار گیرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به شرایط ذکر شده، بارش برف و باران، کاهش دمای پنج تا ۱۰ درجه، وزش باد شدید موقت، آبگرفتگی معابر، کاهش دید و لغزندگی معابر و جاده های شهری و روستایی به ویژه کاشان. و آران و بیدگل، اردستان، نایین، نطنز، شاهین شهر و میمه، مورچه تو خوردیمحورهای برخوار، اصفهان، خوانسار، گلپایگان، سمیرم، دهاقان و مرزی بین استان اصفهان و استان های مرکزی، قم، یزد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می شود.

این شیشه ساز گفت: وزش باد شدید لحظه ای و بارش برف، لغزنده بودن معابر شهری و روستایی، روان آب و سیلاب محلی در مناطق شرقی و مرکزی نیز دور از انتظار نیست و استقرار تجهیزات برف روبی، آمادگی ماشین آلات، انبار نمک و شن و ماسه در راه ها و راه های شهری و روستایی، بزرگراه ها، پایگاه های امداد شهری و روستایی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: تقویت امکانات امدادی سیلاب و برف روبی و تیم های عملیاتی هلال احمر در جاده ها با تامین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیت های اسکان اضطراری مسافران، رعایت اصول ایمنی تردد در محورهای جاده ای، تقویت تجهیزات امدادی زمستانی و زنجیر چرخ به صورت سبک. و خودروهای سنگین با نظارت پلیس راهنمایی و رانندگی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: عدم سفرهای غیرضروری در محورهای جاده ای و کوهستانی و برف روب ها و اماکن گردشگری، اجرای طرح های کاهش خطر ناشی از کولاک و وزش باد شدید با تقویت سازه های ناپایدار در برابر وزش باد شدید موقت و بارش برف، پرهیز از صعود به ارتفاعات رعایت نکات ایمنی و توجه به توصیه های پلیس در مسیر پیست اسکی فریدونشهر، حفاظت از محصولات و سازه های کشاورزی، گلخانه ها، واحدهای دام و طیور و شبکه های آب و گاز در برابر سیل، باد شدید و بارش برف، حفاظت محصولات کشاورزی و شبکه های آب در مقابل یخ زدگی از دیگر مواردی وجود دارد که باید رعایت شود.

این شیشه ساز افزود: رعایت اصول ایمنی در استفاده از دستگاه های مولد حرارت و گاز سوز با کنترل ایمنی در نصب و استفاده از بخاری ها و اطمینان از باز بودن مسیر خروج دود از دودکش در اماکن عمومی، کارگاه ها، معادن، مساجد و منازل مسکونی و صرفه جویی در هزینه گاز نیز باید در تمامی بخش های مصرف در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه ۴۷۰ تیم امدادی و ارائه دهنده خدمات ثابت و سیار در مناطق در معرض خطر، محورهای جاده ای روستایی و شهری، پایگاه ها و ایستگاه های جاده ای به همراه تجهیزات و ماشین آلات در ۲۰۰ پایگاه اورژانس ثابت و سیار، ۴۴ ایستگاه راهداری، ۴۶ پایگاه امداد جاده ای هلال احمر و پلیس راه و یگان های خدمات شهری و آتش نشانی و شهرداری مستقر شدند و تلفن های اورژانس ۱۴۱ برای اطلاع از وضعیت راه ها، هلال احمر ۱۱۲، اورژانس ۱۱۵، ۱۲۵ آتش نشانی، امداد برق ۱۲۱ و نیروی انتظامی ۱۱۰ برای پاسخگویی کمک جویان آنها به صورت شبانه روزی خدمات ارائه خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا