بانک و بیمه

سیستم‌های جامع بیمه‌گری نیاز اساسی صنعت بیمه است

به گزارش افق میهن، علی استاد هاشمی ضمن معرفی سامانه جامع بیمه نسیم گفت: در سال های اخیر بیمه مرکزی یا بیمه متمرکز یکی از دغدغه های اصلی صنعت بیمه و بیمه متمرکز در حوزه فناوری بوده است و امروز نیازمند آن هستیم. این مهم است که این موضوع را بیشتر توسعه دهیم. زیرا این نیاز اساسی صنعت بیمه است.

اتصال به شبکه بیمه خارجی یکی از نقاط قوت سیستم جدید بیمه است

وی افزود: از آنجایی که برخی از شرکت های بیمه دارای سیستم های بیمه جامع مستقل و اختصاصی خود هستند، آنچه امروز انجام شده مانعی برای سایر شرکت های بیمه در راستای توسعه و طراحی سیستم های جامع بیمه ای ایجاد نمی کند و از آنجایی که در این زمینه مشکلاتی وجود دارد. یک شبکه اطلاعات بیمه در صنعت است، بیمه مرکزی در حال کار بر روی یک معماری جدید طراحی داده است. اما یکی از ویژگی های خوب این سامانه جامع بیمه، اتصال به شبکه های خارجی مانند سامانه شعب است.

شخصی سازی بیمه با توجه به کیفیت صنعت بیمه

همچنین علی فنادی نائینی – معاون توسعه و نوآوری بیمه مرکزی گفت: بیمه مشترک یا سیستم بیمه متمرکز می تواند جایگزین مناسبی برای شرکت های بیمه باشد و تعامل بیمه گر و شرکت های بیمه را بهبود بخشد و به بیمه شده این امکان را می دهد که طراحی و ثبت نام حضوری و آنلاین بیمه رویایی خود را آنلاین بیابید.

وی افزود: از این رو بحث شخصی سازی بیمه نامه یکی از اقدامات مهم در حال اجرا در حوزه فناوری بیمه و سیستم های بیمه متمرکز است و خوشبختانه امروز بخش قابل توجهی از آن تکمیل شده است که به تحقق کیفیت بخشی کمک می کند. صنعت بیمه

در ادامه مسعود حجاریان کاشانی – رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه پردیس – به عنوان متولی و طراح سامانه جامع بیمه نسیم گفت: به گفته بسیاری از کارشناسان صنعت بیمه یکی از بزرگترین چالش های این صنعت در… حوزه زیرساخت فناوری اطلاعات و بیمه این چالش ریشه در فعالیت شرکت‌های بیمه دارد و در سال‌های اخیر با توجه به تغییرات و تحولات حوزه فناوری و شکل‌گیری بازیگران جدید، بسیار جدی‌تر از گذشته در دستور کار شرکت‌های بیمه قرار گرفته است.

ارزیابی و مدیریت ریسک های بیمه

وی درباره این سامانه جامع بیمه گفت: این سامانه فعالیت های بیمه ای را بر بستر دیجیتال ارائه می کند و تمامی تامین کنندگان از جمله شبکه توزیع، شبکه خسارت، شبکه رتبه بندی، جامعه پزشکان و وکلا و سایر بخش های تامین کننده را مدیریت و ارزیابی می کند. اما مهمترین ویژگی و هدف آن ارزیابی ریسک و مدیریت ریسک در این صنعت است.

کاشانی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه جبران خسارت، جذب و حفظ مشتریان حقیقی و حقوقی، ایجاد ارزش برای بیمه شدگان و شرکت های بیمه و حسابداری و گزارش دهی از دیگر ویژگی های این سامانه جامع جدید بیمه ای است.

علی فنادی نائینی – معاون توسعه و نوآوری بیمه مرکزی – در خاتمه با توجه به اهداف مورد نظر برای معرفی این سیستم متمرکز بیمه ای گفت: نیاز به محاسبه ریسک، کنترل ظرفیت ریسک پذیری و محاسبه برخط حاشیه رونق مالی است. مدیریت تکالیف امانی اجباری، قراردادی و اختیاری، سیستم هوش تجاری BI برای تصمیم گیری مدیران و حفظ و نگهداری سابقه فعالیت یکی از دلایل معرفی این سیستم های پذیره نویسی است و تلاش می کنیم این فناوری ها را به همه شبکه های بیمه در آینده کشور را گسترش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا