اقتصاد جهان

سیل در سوئیس به تولید جگوار لندرور انگلیس ضربه زد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، شرکت خودروسازی لوکس جگوار لندرور در انگلیس اعلام کرد که به دلیل جاری شدن سیل در سوئیس که تامین کننده اصلی آلومینیوم در این کشور را نابود کرده است، با مشکلات تولید مواجه شده است.

بر اساس این گزارش برای ساخت قطعات بدنه از آلیاژ آلومینیوم استفاده می شود.

شرکت‌های دیگری مانند پورشه و بی‌ام‌و نیز مجبور بودند در فرآیند تولید خود اختلال ایجاد کنند. با این حال، مرسدس بنز قبلاً اعلام کرده بود که کمبود آلومینیوم به دلیل سیل تأثیری بر تولید نخواهد داشت زیرا این شرکت در حال حاضر مواد اولیه خود را از تامین کنندگان مختلف تامین می کند.

یک تامین کننده آلومینیوم در این کشور، Novelis، یک شرکت تابعه مستقل هندالکو، تولیدکننده جهانی مس و آلومینیوم، و متعلق به شرکت هندی Aditya Birla است.

در پایان ماه ژوئن، Novalis مجبور شد تولید آلومینیوم را در کارخانه خود در شهر Sier سوئیس پس از باران شدید باعث سیل در منطقه متوقف کند.

این شرکت اعلام کرد که فورس ماژور زمانی رخ می دهد که طرف قرارداد به دلیل شرایط خارج از کنترل خود قادر به انجام تعهدات خود نباشد.

جگوار لندرور مجبور شد به دنبال تامین کنندگان دیگر باشد زیرا تعطیلی معمول کارخانه در تابستان وضعیت را بدتر می کرد.

یکی از سخنگویان جگوار لندرور گفت: «اولویت ما این است که هر گونه تأثیری را بر تولید خود به حداقل برسانیم… بنابراین ما در حال کار با Novelis هستیم تا تأثیر آن بر جگوار لندرور را ارزیابی کنیم و از برنامه‌های آنها برای بازگرداندن فعالیت کارخانه مطلع شویم.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا