فرهنگ و هنر

سینما در یک هفته بیش از ۵۰ میلیارد تومان فروخت :: ایران تحلیل

سینمای ایران هفته گذشته باز هم شاهد غلبه چهار کمدی در کنار ژانر درام تاریخی بود. از این رو سینماهای سراسر کشور در مجموع در ۲۱ هزار نمایش میزبان ۹۳۴ هزار مخاطب بودند که توانستند ۵۰ میلیون و ۹۵۱ میلیون و ۵۸۹ هزار تومان فروش داشته باشند.

به گزارش ایران تحلیل به نقل از تیتراژ، سینمای ایران در هفته گذشته باز هم شاهد غلبه چهار کمدی در کنار ژانر درام تاریخی بود. از این رو سینماهای سراسر کشور در مجموع در ۲۱ هزار نمایش میزبان ۹۳۴ هزار مخاطب بودند که توانستند ۵۰ میلیون و ۹۵۱ میلیون و ۵۸۹ هزار تومان فروش داشته باشند.

«تگزاس ۳» به تهیه کنندگی سیدابراهیم عامریان و نویسندگی حمزه صالحی که ۸ اکران می شود. خرداد این هفته را با ۵۴۶ هزار بلیت به ارزش ۲۹ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان آغاز کرد و توانست رتبه نخست فروش گیشه را به خود اختصاص دهد.

داستان این فیلم کمدی بر اساس پوستر طراحی شده روایتگر داستان مجسمه های حاوی کوکائین در قسمت قبل است. تگزاس ۳ داستان شخصیت های اصلی فیلم را دنبال می کند که در قسمت اول از برزیل شروع شد و در قسمت دوم راهی خانه شد و حالا در قسمت سوم مشکلات جدیدی ایجاد کرده است.

اول، قرار بود روز دوم تگزاس ۳ باشد خرداد برای اکران در سینماهای سراسر کشور اما با توجه به اعلام شهادت شهدای خدمت، عزای عمومی به تعویق افتادن امتحانات سراسری و شرایط خاص کشور، اکران این فیلم نیز به تعویق افتاد.

سام درخشانی (در نقش ساسان کریمی)، پژمان جمشیدی (در نقش بهرام کشکولی)، گابریلا پتری (در نقش آلیس کریمی)، سیدجواد هاشمی (در نقش پلیس)، نعیمه نظام دوست، سام نوری. ، سیاوش چراغی پور، ساعد هدایتی، محمدجواد جعفر پور، آدریانو تولوسا، داوود شیرعلی، حامد وکیلی و مهدی هاشمی (در نقش بابک کشکولی) و ژاله صامتی (در نقش سوری کریمی) بازیگران «تگزاس ۳» هستند.

«خجالت نکش ۲» داستان جدایی دو زوج پیر را روایت می کند

فیلم سینمایی «خجالت نکش ۲» ساخته رضا مقصودی در ژانر طنز در هفته اول اکران میزبان ۱۶۵ هزار بیننده بود و توانست ۹ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان فروش کند و در رتبه دوم گیشه قرار گیرد.

خجالت نکش ۲ دنباله فیلم خجالت نکش و در شانزدهم خرداد ۱۴۰۳ در سینماهای ایران اکران شد.

این فیلم روایتگر جدایی قنبر از صنم فیلمی به کارگردانی رضا مقصودی، تهیه کنندگی سید امیر پروین حسینی و نویسندگی رضا مقصودی و افرا جرابلو در ژانر طنز و محصول سال ۱۴۰۲ می باشد.

«مست عشق» یک درام تاریخی است که داستان شمس و مولانا را روایت می کند

فیلم مست عاشق محصول مشترک ایران و ترکیه است که از چهارشنبه پنجم اکران می شود. اردیبهشت ماه شروع شد؛ توانست ۶۹ هزار بلیت به ارزش سه میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان بفروشد و در رتبه سوم فروش گیشه قرار گیرد.

مست عشق برشی از زندگی مولوی و شمس تبریزی را در کنار پارسا پیروزفر و شهاب حسینی به تصویر می کشد. در مست عشق علاوه بر بازیگران ایرانی، بازیگران ترکی چون بنسو سورال، هانده ارچل و ابراهیم چلیککل نیز به ایفای نقش پرداخته اند.

گفتنی است خبر ساخت فیلم سینمایی شمس و مولانا به کارگردانی فتحی منتشر شد شهریور ۲۰۱۸ اعلام شد و با مشخص شدن بازیگران نقش های اصلی از مهر در همان سال فیلمبرداری شروع شد و حدود سه ماه ادامه یافت. به گفته کارگردان و تهیه کننده، اختلافات مالی سرمایه گذاران و شیوع کووید-۱۹ بخش مهمی از کار را ناتمام گذاشت. سکانس های باقی مانده در نهایت وارد می شوند آذر ۱۴۰۰ تکمیل شد و فیلم به مرحله پس از تولید رسید.

«تمساح خونین» اولین اثر کارگردانی جواد عزتی است

فیلم سینمایی «تمساح خونین» به کارگردانی جواد عزتی در هفته جاری موفق به فروش ۴۷ هزار بلیت به ارزش ۲ میلیارد و ۷۷۴ میلیون تومان شد و در رتبه چهارم گیشه قرار گرفت.

این کمدی اولین ساخته جواد عزتی در مقام کارگردان است که در آن در کنار عباس جمشیدی فر، الناز حبیبی، بهزاد خلج، شبنم قربانی، سعید آقاخانی، جمشید جهانزاده، رامین پورایمان و کیومرث مرادی به ایفای نقش پرداخته است.

داستان فیلم حول محور دو شخصیت اصلی هومان (جواد عزتی) و پیمان (عباس جمشیدی فر) است که با مشکل بزرگی روبرو هستند و با کمبود مالی مواجه هستند. بنابراین تصمیم می گیرند به قمار روی بیاورند.

«سال گربه» با بهرام افشار بعد از اکران کمدی «فصل» متفاوت است.

«سال گربه» به کارگردانی و نویسندگی مصطفی تقی زاده با فروش ۳۷ هزار بلیت به ارزش دو میلیارد و ۳۸ میلیون تومان در رتبه پنجم جدول فروش گیشه قرار گرفت.

در خلاصه داستان این کمدی آمده است که: داستان فیلم سال گربه داستان شخصی است که می خواست معروف شود، حالا به هر نحوی…

بهرام افشاری، سارا بهرامی، هومن برکنورد، شبنم قربانی، مرتضی تقی زاده، لادن جواوند، نوشین تبریزی، رضا رشیدپور، علی اوجی، حمید معصومی نژاد از جمله بازیگران این کمدی پرفروش هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا