محیط زیست

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت

گزارش کردن گزارشگر اخبار با خیال راحت سنجش کیفیت هوای اصفهان امروز ساعت ۸ صبح با شاخص ۴۶ در وضعیت هوای پاک (سبز) به ثبت رسیده است.

به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست منطقه اصفهان، دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه احمدآباد با شاخص ۵۸ در موقعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

امروز بر اساس سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست منطقه اصفهان، ایستگاه های سنجش آلودگی هوا متعلق به شهرداری اصفهان، انقلاب با شاخص ۵۲، رهنان با شاخص ۶۵، سپاهان شهر با شاخص ۵۴. ، کاوه با شاخص ۵۴، کردآباد با شاخص ۶۱، سالم (زرد)، پارک زمزم با شاخص ۴۰، دانشگاه صنعتی با شاخص ۴۳، زینبیه با شاخص ۴۷، فرشادی با شاخص ۳۳، فیض با شاخص ۳۲، میرزا طاهر ولدان با شاخص ۲۴ با شاخص ۳۶ در هوای پاک (سبز) قرار دارد. ایستگاه خیابان ۲۵ آبان غیر فعال

در حال حاضر تنها ایستگاه های فعال در زمینه شاخص کیفیت هوا در استان اصفهان به جز شهر اصفهان، ایستگاه ها هستند. سجزیزرین شهر، خمینی شهر، کجاورستانمبارکه و شاهین شهر شاخص کیفیت هوا هستند کجاورستان با شاخص ۱۳۹ و زرین شهر با شاخص ناسالم ۱۰۹ (نارنجی) سجزی با شاخص سالم ۷۶ (زرد)، مبارکه با شاخص ۴۰، خمینی شهر با شاخص ۴۰ و شاهین شهر با شاخص ۲۵ در هوای پاک (سبز) قرار دارد. پروین، خرازی، استان اصفهان، رودکی، آرهمیثاق، خواجو، باغ غدیر و شهرهای کاشان، نجف آباد و دولت آباد فعال نیستند.

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

شاخص کیفیت هوا معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا مانند مونوکسید کربن، دی گوگرد، ترکیبات نیتروژن، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) که دارای حد مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند را به عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا