فناوری

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۹ دی + آخرین وضعیت

Jamshid Lekaei در مکالمه با خبرنگار میهان Tejarat ، با اشاره به وضعیت اندازه گیری کیفیت هوا امروز ، سه شنبه ۲۸ آذر وی اظهار داشت: براساس اطلاعات دریافت شده از ۱۲ ایستگاه اندازه گیری آلودگی هوا متعلق به شهرداری اصفهان و سه ایستگاه اندازه گیری آلودگی هوا. ایستگاه های اداره محیط زیست عمومی استان در حال حاضر دارای شاخص کیفیت هوا از ۱۶۲ در شرایط ناسالم (قرمز) و آلاینده غالب ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرون است.

وی با اشاره به اینکه بالاترین سطح آلودگی در ایستگاه پارک زامزام با شاخص ناسالم ۱۸۶ (قرمز) ثبت شده است ، وی افزود: امروز ، ایستگاه های Weldan با شاخص ۱۷۱ ، Rahnan با شاخص ۱۶۵ ، الخابال با یک شاخص از ۱۶۲ ، کوردآباد و دانشگاه فناوری با شاخص ۱۶۱. زینبی و میرزاتهر با شاخص ۱۶۰ ، سپاهان شاه با شاخص ۱۵۷ ، کاوه با شاخص ۱۵۵ ، خیابان ۲۵ آبان و فرشادی با شاخص ۱۵۳ در وضعیت ناسالم قرار دارند. عمومی (قرمز).

با اشاره به اثرات بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه گرد و غبار ریز کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم ، فرد مسئول امور مربوط به کنترل کیفیت هوا بخش حمل و نقل شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد که احتمال تشدید بیماری های قلب یا ریه در سالمندان وجود دارد . یکی از اثرات سلامتی این آلاینده ها این است که افراد باید در صورت امکان فعالیت های طولانی مدت یا سنگین در فضای باز را کاهش دهند.

همچنین ، طبق اعلام سیستم کنترل کیفیت هوا سازمان حفاظت از محیط زیست منطقه ایفاهان ، هوای ناسالم (قرمز) با تعدادی از ۱۶۲ ، ایستگاه های خارزی با شاخص ۱۸۵ و احمدآباد با شاخص ناسالم ۱۷۲ (قرمز) در وضعیت ناسالم قرار دارند. پروین با شاخص ناسالم ۱۵۰ (نارنجی) قرار دارد.

در حال حاضر تنها ایستگاه های فعال در حوزه شاخص کیفیت هوا در استان اصفهان ایستگاه های زرین شهر، قهجوارستان، مبارکه و سجزی هستند که زرین شهر با شاخص ۱۸۱، قهجاورستان با شاخص ناسالم ۱۵۳ (قرمز) و مبارکه. شاخص ناسالم دارد. ۱۱۵ (نارنجی) و سجزی دارای شاخص سالم ۶۶ (زرد) است. ایستگاه های رودکی، استانداری اصفهان، خواجو، باغ غدیر و کاشان، شاهین شهر، خمینی شهر، نجف آباد و دولت آباد فعال نیستند.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان اصفهان و پیش بینی هواشناسی، بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی روزهای آینده افزایش ابر در استان گاهی وزش باد و در سطح شهرستان خواهیم داشت. اصفهان. و نواحی صنعتی، شرایط افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود، از اواخر وقت چهارشنبه تا جمعه هفته جاری با عبور موجی از استان، ناپایداری به صورت بارش پراکنده باران و برف در استان پیش بینی می شود. استان در مناطق غربی و افزایش سرعت وزش باد و در مناطق مستعد وزش باد شدید و طوفان امروز آسمان اصفهان صاف و از بعدازظهر افزایش ابر و گرد و خاک محلی و دمای هوا خواهد بود. افزایش خواهد یافت. افزایش دو تا سه درجه ای در بیشتر نقاط استان.

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

این شاخص معمولاً برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسید کربن (CO)، ازن (O3) استفاده می شود. دی اکسید نیتروژن (NO2) دی اکسید گوگرد (SO2) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM2.5) اندازه گیری می شوند. روزانه در ایستگاه های پایش آب و هوا ثبت می شود.

شاخص کیفیت هوا معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده در هوا مانند مونوکسید کربن را اندازه گیری می کند. دی اکسیدهای گوگرد، ترکیبات نیتروژن، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را اندازه گیری می کند. با داشتن مقادیر مجاز مختلف با واحدهای مختلف، به عدد بدون واحد تبدیل می شود و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا