محیط زیست

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۲۳ بهمن + آخرین وضعیت

جمشد ملاقات وی در گفت و گو با خبرنگار ایران تحلیل با اشاره به وضعیت سنجش کیفیت هوای امروز – دوشنبه ۲۲ بهمن – در ایستگاه ها، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوا متعلق به شهرداری اصفهان و چهار ایستگاه سنجش آلودگی هوا. اداره کل محیط زیست استان هم اکنون شاخص کیفیت هوا با عدد ۹۳ در وضعیت سالم (زرد) قرار دارد و آلاینده اصلی ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین بار آلودگی در ایستگاه پارک زمزم با شاخص ۱۱۹ در شرایط ناسالم هوای گروه های حساس (نارنجی) به ثبت رسیده است، افزود: ایستگاه های کردآباد با شاخص ۱۱۳ و ولدان با شاخص ۱۰۳ در وضعیت ناسالم قرار دارند. وضعیت (نارنجی).

مسئول امور کنترل کیفیت هوای معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان بیان کرد: سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های رهنان با شاخص ۹۶، انگبال و میرزا طاهر فیض با شاخص ۹۱، فیض با شاخص ۸۲، زینبیه با نمایه ۷۹ خیابان ۲۵ آبان با شاخص ۷۸، سپاهان شهر با شاخص ۷۷، دانشگاه صنعتی و فرشادی با شاخص ۷۲، کاوه با شاخص ۷۱ در جایگاه هوای امن (زرد) قرار دارند.

وی با اشاره به اثرات بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه آلاینده های ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم، خاطرنشان کرد: احتمال تشدید بیماری های قلبی یا ریوی در سالمندان یکی از عوارض سلامتی این آلاینده ها است، بنابراین افراد حساس نیز به آن مبتلا می شوند. در صورت امکان باید از فعالیت های طولانی یا سنگین خودداری کرد. از خانه کم کنید.

همچنین طبق اعلام سامانه کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست منطقه اصفهان در وضعیت هوای سالم (زرد) با شماره ۹۳، ایستگاه های خرازی با شاخص ناسالم ۱۵۲ (قرمز)، احمدآباد با شاخص ناسالم ۱۲۰ (نارنجی) قرار دارد. ، فرمانداری با شاخص ۸۲ و پروین با شاخص ۸۰ در وضعیت سالم (زرد) قرار دارد.

در حال حاضر تنها ایستگاه های فعال در زمینه شاخص کیفیت هوا در استان اصفهان می باشد سجزی، کجاورستان و شاهین شهر همین است کجاورستان با شاخص ناسالم ۱۶۶ (قرمز) سجزی ایستگاه های رودکی، خواجو، باغ غدیر و شهرهای کاشان، مبارکه، زرین شهر، نجف آباد، خمینی شهر و دولت آباد با شاخص ۱۴۰ ناسالم (نارنجی) و شاهین شهر با شاخص ۵۸ سالم (زرد) فعال نیستند.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان اصفهان و پیش بینی هواشناسی، بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد که از امروز جوی پایدار بر استان حاکم می شود، دمای هوا تغییر نمی کند، آسمان شهر اصفهان نیز صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

این شاخص معمولاً برای پنج آلاینده هوا از جمله مونوکسید کربن (CO) است. ازن (O3)، دی اکسید نیتروژن (NO2) دی اکسید گوگرد (SO2) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM2.5) روزانه در ایستگاه های نظارت هوا اندازه گیری و ثبت می شوند.

شاخص کیفیت هوا معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا مانند مونوکسید کربن، دی گوگرد، ترکیبات نیتروژن، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) که دارای حد مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند را به عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا