فناوری

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۳۰ دی + آخرین وضعیت

جمشید ملاقات وی در گفت و گو با خبرنگار مهن تجارت با اشاره به وضعیت سنجش کیفیت هوای امروز (شنبه CMD) در ایستگاه ها گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از ۱۱ ایستگاه سنجش آلودگی هوا متعلق به شهرداری اصفهان و دو دستگاه سنجش آلودگی هوا. ایستگاه ها هوای کل کشور. اداره کل محیط زیست استان در حال حاضر دارای شاخص کیفیت هوای ۱۲۷ در شرایط ناسالم (نارنجی) و آلاینده غالب ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون است.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه پارک زمزم با شاخص ۱۵۷ در وضعیت ناسالم (قرمز) با بیشترین میزان آلودگی قرار دارد، افزود: ایستگاه های سپاهانشهر با شاخص ۱۳۷، میرزاطاهر با شاخص ۱۳۶، ولدان با شاخص ۱۳۲. ، رهنان با شاخص ۱۲۹، کردآباد با شاخص ۱۲۳ کاوه با شاخص ۱۱۸، زینبیه با شاخص ۱۱۴، اینگلبال با شاخص ۱۱۳ و دانشگاه صنعتی با شاخص ۱۱۰ در شرایط جوی ناسالم قرار دارند. گروه های حساس (نارنجی).

مسئول امور کنترل کیفیت هوای معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان ادامه داد: ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با شاخص ۱۰۰ (زرد) سالم است. ایستگاه های فیض و فرشادی فعال نیستند.

وی با اشاره به اثرات بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه آلاینده های ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم، خاطرنشان کرد: احتمال تشدید بیماری های قلبی یا ریوی در سالمندان یکی از عوارض سلامتی این آلاینده ها است، بنابراین افراد حساس نیز از آن رنج می برند. تحت تاثیر آن قرار گرفته است. در صورت امکان، از فعالیت های طولانی یا سنگین باید اجتناب شود. از خانه کم کنید.

همچنین بر اساس سامانه کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست منطقه اصفهان در شماره ۱۲۷ در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی)، ایستگاه رودکی با شاخص ناسالم ۱۵۷ (قرمز) و ایستگاه پروین با شاخص ناسالم قرار دارد. ۱۵۷. از ۱۱۰ نفر در وضعیت ناسالم (نارنجی) قرار دارند. است.

در حال حاضر تنها ایستگاه های فعال در زمینه شاخص کیفیت هوا در استان اصفهان است كجاورستانزرین شهر پر برکت و مبارک است که زرین شهر دارای شاخص ۱۵۸ است كجاورستان مبارکه با شاخص ۱۵۳ ناسالم (قرمز) با شاخص ۸۵ و سزائی با شاخص ۶۹ سالم (زرد) هستند. احمدآباد، خرازی، استانداری اصفهان، خواجو، باغ غدیر و شهرهای کاشان، نجف آباد، خمینی شهر، شاهین شهر و دولت آباد فعال نیستند.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان اصفهان و پیش بینی هواشناسی، بررسی آخرین خروجی مدل های هواشناسی حاکی از جوی پایدار در طی امروز است، بر این اساس شرایط برای افزایش غلظت آلاینده ها و گرد و غبار فراهم شده است. . در نواحی مرکزی و صنعتی از فردا تا سه شنبه با گذر امواج ناپایدار در لایه های میانی جو، در اکثر مناطق ابر و وزش باد خواهیم داشت، دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت. .

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

این شاخص معمولاً برای پنج آلاینده هوا از جمله مونوکسید کربن (CO) است. ازن (O3) دی اکسید نیتروژن (NO2) دی اکسید گوگرد (SO2) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM2.5) روزانه در ایستگاه های نظارت هوا اندازه گیری و ثبت می شوند.

شاخص کیفیت هوا معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده در هوا مانند مونوکسید کربن را اندازه گیری می کند. دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) که دارای حد مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند را به عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا