فناوری

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۲۱ دی + آخرین وضعیت

جمشید ملاقات وی در گفت و گو با خبرنگار میهن تجارت با اشاره به وضعیت سنجش کیفیت هوای امروز (پنجشنبه ۲۰) اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوا متعلق به شهرداری اصفهان و دو ایستگاه سنجش محیط زیست عمومی. اداره کل استان اصفهان در حال حاضر شاخص کیفیت هوا در شرایط سالم ۷۵ (زرد) و آلاینده غالب ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان آلودگی در ایستگاه زینبیه با شاخص ناسالم ۱۴۹ (نارنجی) به ثبت رسیده است، افزود: امروز ایستگاه های پارک زمزم با شاخص ۹۳، کاوه با شاخص ۹۲، خ. آبان ۲۵ با شاخص ۹۳. ۸۸، ولدان با شاخص ۸۱، فرشادی با شاخص ۷۴، کردآباد با شاخص ۷۳، رهنان با شاخص ۶۸، فیض با شاخص ۵۹ در هوای سالم (زرد) قرار دارند. ).

مسئول امور کنترل کیفیت هوای معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان بیان کرد: ایستگاه های دانشگاه صنعتی با شاخص ۴۷، سپاهان شهر با شاخص ۴۵، اینگلب با شاخص ۴۳ و میرزاطاهر با شاخص ۳۹ به ثبت رسیدند. در شرایط هوای تمیز (سبز).

وی با اشاره به اثرات بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه آلاینده های ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم، خاطرنشان کرد: احتمال تشدید بیماری های قلبی یا ریوی در سالمندان یکی از عوارض سلامتی این آلاینده ها است، بنابراین افراد حساس نیز از آن رنج می برند. تحت تاثیر آن قرار گرفته است. در صورت امکان، از فعالیت های طولانی یا سنگین باید اجتناب شود. از خانه کم کنید.

همچنین بر اساس اعلام سامانه کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست منطقه اصفهان، در شرایط هوای سالم (زرد) با عدد ۷۶، ایستگاه احمدآباد با شاخص ناسالم ۱۲۲ (نارنجی) و ایستگاه پروین. با شاخص تمیز ۲۳ (سبز). .

در حال حاضر تنها ایستگاه های فعال در زمینه شاخص کیفیت هوا در استان اصفهان، شاهین شهر، زرین شهر، كجاورستاننعمت است که زرین شهر شاخص ناسالم ۱۵۱ (قرمز) دارد. كجاورستان شاهین شهر با شاخص ۸۵ سالم با شاخص ۶۰ (زرد)، سزی با شاخص ۴۳ و مبارکه با شاخص ۳۹ پاک (سبز) هستند. ایستگاه های رودکی، خرازی، استانداری اصفهان، خواجو، باغ غدیر و شهرهای کاشان، نجف آباد و دولت آباد فعال نیستند.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان اصفهان و پیش بینی هواشناسی، بررسی آخرین خروجی مدل های هواشناسی نشان می دهد که از چهارشنبه تا شنبه با گذر سامانه ضعیف، ناپایداری هایی به صورت پراکنده وجود خواهد داشت. و بارندگی شدید وزش باد در بیشتر مناطق استان همراه با خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود. به دلیل وزش باد از عصر چهارشنبه ۳۰ دی غلظت آلاینده ها در شهر اصفهان و نواحی صنعتی به تدریج در حال کاهش است. بیشینه دما طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر نقاط یک تا سه درجه افزایش می یابد.
این شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم مردم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ متغیر است. متغیر. است. بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

این شاخص معمولاً برای پنج آلاینده هوا از جمله مونوکسید کربن (CO) است. ازن (O3) دی اکسید نیتروژن (NO2) دی اکسید گوگرد (SO2) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM2.5) روزانه در ایستگاه های نظارت هوا اندازه گیری و ثبت می شوند.

شاخص کیفیت هوا معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده در هوا مانند مونوکسید کربن را اندازه گیری می کند. دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) که دارای حد مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند را به عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا