محیط زیست

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۶ اسفند+ آخرین وضعیت

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، وضعیت جوی اصفهان امروز – یکشنبه ۱۵ اسفند – به شرح زیر است:

سنجش کیفیت هوای اصفهان امروز ساعت ۹ صبح با تعیین وقت قبلی گرفتن در شرایط آب و هوای سالم (زرد) روی شاخص ۷۳ ثبت شده است.

مطابق با این سامانه بر روی خط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست منطقه اصفهان، دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های احمدآباد با شاخص ناسالم ۱۰۲ (نارنجی) و خوارزی با شاخص ۷۷ در وضعیت سالم (زرد) قرار دارد. ).

امروز نیز مطابق با سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست منطقه اصفهان، ایستگاه های سنجش آلودگی هوا متعلق به شهرداری اصفهان در ایستگاه های خیابان ۲۵ آبان با شاخص ۶۸، الگیناب با شاخص ۷۴، پارک زمزم با شاخص ۸۲، دانشگاه صنعتی با شاخص ۸۴، رهنان با شاخص ۶۱، زینبیه با شاخص ۷۵، سپاهان شهر با شاخص ۵۵، فرشادی با شاخص ۷۹، فیض با شاخص ۶۹، کاوه و کردآباد با شاخص ۷۵. میرزا طاهر با شاخص ۵۳ و ولدان با شاخص ۷۳ در شرایط سالم (زرد) به ثبت رسید.

درحال حاضر فقط ایستگاه های فعال در قسمت نشانگر کیفی آب و هوای استان اصفهان به جز شهر اصفهان، خمینی شهر، ایستگاه های شاهین شهر کجاورستان آن شاخص است کیفی هوای زرین شهر با شاخص ۱۱۴ (نارنجی) ناسالم است. کجاورستان با شاخص ۹۱، خمینی شهر با شاخص ۵۷ و شاهین شهر با شاخص ۷۶ سالم (زرد) هستند. مبارکه با شاخص ۳۸ پاک (سبز) ثبت شده است. ایستگاه های استانداری اصفهان، رودکی، آرهمیثاق، خواجو، باغ غدیر و شهرهای کاشان، نجف آباد، سجزی و دولت آباد فعال نیست.

شاخص کیفی هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوای بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

شاخص کیفی شاخص کیفیت هوا معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا مانند مونوکسید کربن، دی گوگرد، ترکیبات نیتروژن، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) که دارای حد مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، به یک عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا