بانک و بیمه

شاخص بیمه، گارد صعودی گرفته است

هادی بهرامی; بازار: با تلاش شرکت های بیمه، اقتصاد فرد و به طور کلی اقتصاد کشور آسیبی نمی بیند. همانند سایر صنایع، عرضه اولیه سهام شرکت های بیمه به افزایش نقدینگی و افزایش تقاضا در بازار کمک می کند. بنابراین توجه به حرکات این صنعت و بررسی هفتگی آنها بسیار مهم است. در زیر نگاهی داریم به گزارش های هفته گذشته و تحلیل روند صنعت بیمه.

گزارش عملکرد صنعت بیمه در بورس
شاخص گروه بیمه در عرض یک هفته از ۹۹۰۰۰۹۷۱ واحد به ۹۹۰۰۰۱۸۰ واحد کاهش یافت و مجدداً تا محدوده ۱۰۰۳۵۹ واحدی صعود کرد و به نقطه شکست رسید. بازدهی شاخص در هفته گذشته تقریباً صفر درصد بود و در ماه گذشته با مثبت ۲.۸ درصد به پایان رسید. در حالی که شاخص کل بورس افت ۳.۷ درصدی و شاخص هم وزن ۲.۳ درصد را ثبت کرد. هفته گذشته صنعت بیمه یک میلیارد تومان پول واقعی دریافت کرد. در حالی که صنعت دارو در هفته گذشته ۸۸ میلیارد تومان و صنعت خودرو نیز ۳۱۴ میلیارد تومان خروجی واقعی را به ثبت رساندند، جزو بالاترین رقم ها بودند.

نرخ نفوذ بیمه
میانگین ضریب نفوذ بیمه در ایران در این مدت ۰.۹۷ درصد است که بسیار کمتر از میانگین جهانی ۲۴.۳ درصد است. به عبارت دیگر، ضریب نفوذ بیمه در ایران طی دوره گزارش تقریباً یک سوم متوسط ​​ضریب نفوذ بیمه در کشورهای منتخب بوده است. درست است که با توجه به تورم، میزان زیان و هزینه های شرکت های بیمه افزایش می یابد، اما با افزایش فروش شرکت ها و تقاضای مردم برای پوشش ریسک های ناشی از حوادث و شرایط اقتصادی، حق بیمه نیز افزایش می یابد، صنعت بیمه می تواند افزایش یابد. سطح درآمد و بهبود اثرات.

تحلیل فنی شاخص بیمه
نوسانگر RSI با ریز واگرایی های مثبت و اندیکاتور ایچیموکو با اندیکاتور ابر قوی کومو نشان دهنده حرکت صعودی شاخص بیمه است و تنها یک مانع برای شروع رشد این شاخص وجود دارد. از مقاومت استاتیکی اصلی ۱۰۱۰۰۰ واحد فراتر می رود که باید در بالای آن شکسته و تثبیت شود. پشتیبانی ۹۲۰۰۰ واحد بسیار معتبر و قوی است که به هیچ عنوان نباید از دست برود. در غیر این صورت در معرض خطر سقوط بیشتر هستیم. اهداف به ترتیب ۱۱۵۰۰۰ و ۱۲۶۰۰۰ واحد می باشد. رشد شاخص به معنای عملکرد مطمئن شرکت های فعال در این بخش نیست. ما فقط بازده را بالاتر از شاخص کل در نظر می گیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا