بانک و بیمه

شاخص صنعت بانکداری تمایل به کمی اصلاح دارد

هادی بهرامی; بازار: شاخص صنعت بانکداری حدود یک سال است که در محدوده ۱۷ درصد در نوسان است. دلیل این امر شرایط عمومی بازار سهام و همچنین سیاست های نهادهای نظارتی در هنگام ورود و خروج پول در بازار است. همانطور که می دانید تحلیل و بررسی موسسات بانکی به دلیل نقش مهمی که در اقتصاد و چرخه نقدینگی کشور دارند، حائز اهمیت است. به همین دلیل، ما به تحلیل تحرکات صنعت در هفته گذشته و تحلیل روند آینده ادامه خواهیم داد.

گزارش عملکرد شاخص
شاخص صنعت بانک صنعت هفته گذشته با رشد ۴.۵ درصدی از محدوده ۸۳۹۳ واحدی به ۸۷۶۶ واحد رسید. پیش از این رشد مختصر، شاخص در ۴۵ روز گذشته ۵.۷ درصد رشد داشته است. اگر نگاهی به گذشته بیندازیم، شاخص صنعت بیمه در سه ماه گذشته ۶.۴ درصد، در ۶ ماه گذشته ۷.۳ درصد و در سال گذشته ۷.۹ درصد کاهش داشته است. می توان نتیجه گرفت که شاخص صنعت بانکداری تنها در ماه گذشته عملکرد بهتری داشته است و در چرخه های مختلف سه ماهه، شش ماهه و یکساله روز به روز نزولی را به ثبت رسانده است.

تحلیل فنی شاخص
به نظر می رسد شاخص صنعت بانکداری در حال اصلاح جزئی باشد و این اصلاح در نهایت می تواند منفی ۴ درصد باشد و با حفظ حمایت ۸۴۳۰ واحدی به هدف اول یعنی ۹۳۵۰ واحد برسد. در غیر این صورت در صورت از بین رفتن پشتیبانی ۹۳۵۰ واحدی کف ۷۹۴۰ واحدی موجود است. حمایت ۸۴۳۰ واحد متشکل از حمایت پویا متعلق به کانال موازی و ساپورت استاتیکی جزئی است و در کوتاه مدت از اعتبار نزدیک به بالایی برخوردار است که می توان با پیگیری از وضعیت فعلی شاخص و واکنش شاخص به این موضوع مطلع شد. مرحله .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا