بانک و بیمه

شاخص صنعت بانکداری در حال نزدیک شدن به کف 8500 واحد

هادی بهرامی; بازار: شاخص صنعت بانکداری وضعیت سهام شرکت‌های بانکی را در بازار سهام، فارغ از اینکه معاملات منفی یا مثبت داشته‌اند، به ما نشان می‌دهد و در صورت تحلیل نسبتاً صحیح شاخص، می‌توان سرمایه‌گذاری اساسی‌تری در بانکداری انجام داد. شرکت ها شاخص صنعت بانکداری حدود یک سال است که در محدوده ۲۰ درصد در نوسان است. دلیل این امر شرایط عمومی بازار سهام و همچنین سیاست های نهادهای نظارتی در هنگام ورود و خروج پول در بازار است. همانطور که می دانید تحلیل و بررسی موسسات بانکی به دلیل نقش مهمی که در اقتصاد و چرخه نقدینگی کشور دارند حائز اهمیت است. به همین دلیل در ادامه گزارشی از تحولات این صنعت در هفته گذشته و تحلیل روند بعدی خواهیم داشت.

گزارش عملکرد شاخص
شاخص صنعت بانکداری در بورس هفته گذشته با افت ۲.۵ درصدی به پایان رسید و اکثر سهام بانکی با توجه به جو عمومی بازار سهام در محدوده منفی معامله شدند. این شاخص در ابتدای هفته گذشته ۸ هزار و ۸۶۰ واحد بود و در پایان هفته معاملاتی به رقم ۸ هزار و ۶۴۰ واحد رسید. در این میان شاخص کل بورس با افت ۲.۲ درصدی به رقم ۲ میلیون و ۲۱۹ هزار واحد رسید و شاخص هم وزن با ۱.۷ درصد افت به رقم ۷۳۸ هزار واحد رسید که نشان می دهد ۹۹ درصد شاخص ها بر روی یک زنجیره با یکدیگر رابطه نوسانی دارند. .

تحلیل فنی شاخص
بر اساس تحلیل های انجام شده در مقالات قبلی، شاخص صنعت بانکداری در نزدیکی مقاومت ایستا ۹۴۳۰ واحد واکنش منفی را تجربه کرد و افت ۷ درصدی را به ثبت رساند که در حال حاضر نزدیک شده و احتمالا به حمایت چندگانه ۸۵۰۰ تا ۸۴۰۰ واحد نزدیک می شود. عکس العمل مثبت ببینید با رسیدن شاخص به حمایت معتبر مذکور، انتظار رشد به سمت اهداف بالاتر را داریم. در غیر این صورت در صورت از بین رفتن پشتیبانی ۸۵۰۰، آخرین پشتیبانی معتبر در محدوده ۸۲۰۰ واحد موجود خواهد بود. اگر شاخص صنعت بانکداری از مقاومت ۹ هزار و ۴۳۰ واحدی عبور کند، می تواند به هدف اصلی ۱۰ هزار و ۲۵۰ واحدی صعود کند و در صورت شکسته شدن این محدوده که سقف تاریخی است، روند صعودی قوی تری را شاهد خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا