بانک و بیمه

شاخص صنعت بیمه میل به افت بیشتری دارد

هادی بهرامی; بازار: با تلاش شرکت های بیمه، اقتصاد فرد و به طور کلی اقتصاد کشور آسیبی نمی بیند. همانند سایر صنایع، عرضه اولیه سهام شرکت های بیمه نیز به افزایش نقدینگی و افزایش تقاضا در بازار کمک می کند. بنابراین توجه به حرکات این صنعت و بررسی هفتگی آنها بسیار مهم است. شاخص بیمه در چند هفته اخیر با حفظ حمایت ۱۱۰ هزار واحدی عملکرد خوبی داشته است، اما در روزهای گذشته آن را از دست داد که معتقدیم به دلیل کاهش حمایت ها شاهد افت بیشتر خواهیم بود. ما معتقدیم که شاخص کل، صنایع هم وزن و بورسی باید به صورت هفتگی، ماهانه و به ویژه سالانه مورد تجزیه و تحلیل، بررسی و در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

گزارش عملکرد شاخص
شاخص صنعت بانکداری در دو هفته گذشته به دلیل ریزش بورس با افت ۳.۶ درصدی مواجه شد که در واقع روند نزولی هفته گذشته را ادامه داد و در حال حاضر در ردیف ۱۰۷ هزار واحد قرار دارد. شاخص کل بورس با ۵.۳ درصد کاهش به رقم ۲ میلیون و ۱۱۴ هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با ۶.۴ درصد کاهش به رقم ۶۹۴ هزار واحد رسید. شاخص گروه بیمه در ماه گذشته بازدهی منفی ۱ درصد و در ۶ ماه گذشته بازدهی مثبت ۱۶ درصدی را به ثبت رساند.

تحلیل فنی شاخص
بر اساس تحلیل های چند هفته گذشته، شاخص صنعت بیمه پشتوانه ۱۱۰ هزار واحدی خود را از دست داده است. اما با توجه به شرایط اقتصادی، سیاسی و بورس به نظر می رسد که شاخص بیمه به حمایت معتبر ۱۰۰ هزار واحدی سقوط کند، اما در مجموع مهمترین و قوی ترین پشتوانه شاخص بیمه در حوزه است. ۹۲۰۰۰ واحد که مانند شاخص بانکی این حمایت نباید از دست برود در غیر این صورت ممکن است در درازمدت افت بیشتر یا حداقل روند فرسایش رخ دهد. با پاکسازی حمایت از دست رفته در ۱۱۰۰۰۰ واحد و شکستن مقاومت در ۱۱۵۰۰۰ واحد، شاخص می تواند تا اولین هدف ۱۲۷۰۰۰ واحدی رشد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا