اخبار بورس

شاخص کل در بهار ۱۴۰۳ به چه کانالی می‌رسد؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامنیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تاثیر مثبت اخبار تجدید ارزیابی دارایی ها بر کل بورس، گفت: در راستای عملیاتی شدن و پیشرفت فرآیند تجدید ارزیابی دارایی های شرکت ها به ویژه شرکت های بزرگ، بورس به عنوان یک کل نیز تحت تأثیر قرار می گیرد و اثرات مثبت این رویداد در تابلوی معاملات نشان داده می شود.

وی افزود: البته آغاز موج جدید تجدید ارزیابی دارایی ها در بازار سرمایه با اتفاقات تلخی همچون افزایش نرخ سود و انتشار ۲۸۰ فقره اوراق گواهی سپرده ۳۰ درصدی همزمان شد اما به هر حال سرمایه بازار نشان داده است که تا حد زیادی با این خبر تلخ کنار آمده است. اگر اتفاق جدیدی نیفتد، این بازار می تواند از اخبار مثبت در مورد تجدید ارزیابی شرکت ها استقبال کند.

این کارشناس بازار سرمایه با نگاهی به اخبار پیرامون تجدید ارزیابی خودروسازان گفت: به طور سنتی وضعیت معاملات خودرو تاثیر بسزایی در توسعه بازار سرمایه دارد و نگاهی به تجربه سال های گذشته نیز نشان می دهد که تجدید ارزیابی دارایی ها. در دو شرکت بزرگ خودروسازی به‌عنوان رهبران بازار، تأثیر مثبتی بر معاملات این شرکت‌ها و همچنین کل بازار داشته است.

کانال ۲ میلیون و ۵۰۰۰۰۰ واحد را در بهار لمس کنید

میرزایی در خصوص پیش بینی وضعیت بازار در ماه های آینده به بیدار بورس گفت: به نظر می رسد روند صعودی بازار سرمایه ادامه داشته باشد و شاخص کل بورس در گام اول در محدوده ۲ میلیون قرار گیرد. و ۵۰۰۰۰۰ تا ۲ میلیون در بهار ۱۴۰۳ ۶۰۰۰۰۰ واحد قرار گیرد.

معرفی صنایع پیشرو

وی در معرفی لیدرها اظهار داشت: با توجه به اینکه افت بازار سرمایه در ماه های اخیر نزولی جمعی بوده است. صنایع مختلف احتمالاً به رشد بازار در فرآیند بازگشت بازار کمک می کنند. البته گروه هایی که کاهش بیشتری را شاهد بودند از جمله آنها بودند نمادهای خودرودر عوض، آنها سریعتر رشد می کنند و بازده بیشتری را برای سهامداران فراهم می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا