بانک و بیمه

شاخص گروه بانکداری، حمایت خود را از دست داد!| چگونگی وضعیت بانکها اگر رونق به بورس برگردد

هادی بهرامی; بازار: همانطور که می دانید تحلیل و بررسی موسسات بانکی به دلیل نقش مهمی که در اقتصاد و چرخه نقدینگی کشور دارند حائز اهمیت است. به همین دلیل در ادامه گزارشی از تحولات این صنعت در هفته گذشته و تحلیل روند بعدی خواهیم داشت.

شاخص گروه بانکی در ابتدای هفته گذشته بار دیگر افت ۲.۵ درصدی را تجربه کرد و پس از ایجاد حد پایینی کوچک در محدوده ۷۹۳۹ واحدی، توانست با افزایش ۲.۱ واحدی به محدوده ۸۱۱۱ واحد برسد. درصد، که تقریبا برابر است با نقطه شکست. در این میان، شاخص کل بورس با افت ۰.۵ درصدی به رقم ۲ میلیون و ۸۶ هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با ۱.۳ درصد کاهش به محدوده ۶۸۵ هزار واحد رسید که نشان می‌دهد شاخص هم وزن در مقایسه با شاخص هم وزنی شاخص های کل و صنعت بانکداری به افت ادامه داده اند.

شاخص گروه بانکی در ماه گذشته بازدهی منفی ۸.۶ درصد، در ۶ ماه گذشته منهای ۸ درصد و در سال گذشته منهای ۱۹ درصد را تجربه کرد که با توجه به نرخ تورم، وضعیت اقتصادی و وضعیت اقتصاد در صورتی که وضعیت قابل قبولی نیست. با ادامه این روند، سهام شرکت های بانکی به روند کاهشی خود ادامه خواهد داد.

تحلیل فنی شاخص
در دو ماه گذشته، شاخص صنعت بانکداری پس از واکنش منفی به سطح مقاومتی ۹۴۳۰ واحدی، ۱۳ درصد شروع به اصلاح کرد و در حال حاضر در محدوده ۸۱۱۱ واحد قرار دارد که حمایت معتبر ۸۲۰۰ واحدی را از دست داده است. به نفع گروه و سهم است، نه به نفع صنعت بانکداری. از آنجایی که پشتیبانی معتبر ۷۳۰۰ واحدی وجود دارد، امکان نزول به این حوزه وجود دارد. اگر شاخص بتواند حمایت از دست رفته ۸۲۰۰ واحدی را دوباره به دست آورد، اهداف بالاتری قابل تصور است. وگرنه باید پاییز بیشتری ببینیم. اما در صورت مثبت بودن جو بورس و گروه بانکی، اهداف ۸۸۹۰، ۹۴۳۰ و ۱۰۲۰۰ واحدی را روند صعودی فرض می کنیم.

پس از افت نیم درصدی بورس در هفته گذشته، شاخص صنعت بانکداری با اصلاحی دیگر مواجه شد. البته در نظر داشته باشید که اعداد به میلیارد تومان و بازدهی به صورت درصدی محاسبه می شود.

نام سهام بانک

ارزش بازار MT

ارزش معامله

درآمد هفته گذشته

ملت وب

۱۵۰,۶۶۲.

۱۱.۵.

۰

و تجارت

۴۰,۵۴۲.

۸.۱

۰

و صادر کرد

۳۵۶۸۴

۱۱.۹.

۰

برگشتن

۷.۸۴

۲.۵

و پست کنید

۱۳.۲۱.۲۰۱۱

۱.۹.

وینوین

۱۶۸۸۰

۱.۱

و پاسار

۸۲,۳۸۹.

۲.۳.

و یک ماه

۱۸۲۸۲.

۴.۴

کشور

۱۶۶۴.

۰,۲

و سینا

۷.۷۱۲

۰.۴۷.

و شرق

۱۶۶۴۰.

۱۲.۵.

۰

و بپرس

۲۹.۹۵.

۱۵.۸.

۱

و بی حوصله

۴,۳۲۸.

۲.۶

۳

دی

۹,۸۶۵

۳

تجهیزات

۱۳,۱۴۴.

۰.۵۴

۱

و او پرسید

۸۸۲۰

۱۳.۹.

کار کردن

۱۲,۴۵۵.

۰.۳۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا