بانک و بیمه

شاخص گروه بیمه ای آماده رشد بیشتر

هادی بهرامی; بازار: با توجه به نرخ رشد نرخ نفوذ، صنعت بیمه طی سالیان متمادی جایگاه خود را به عنوان یکی از ابزارهای مهم مدیریتی کشور مطرح کرده است. به این ترتیب این صنعت با رونق بخشیدن به فعالیت های اقتصادی یک جامعه کمک زیادی به توسعه کشورها از جمله ایران کرده است. همانند سایر صنایع، عرضه اولیه سهام شرکت های بیمه به افزایش نقدینگی و افزایش تقاضا در بازار کمک می کند. بنابراین توجه به حرکات این صنعت و بررسی هفتگی آنها بسیار مهم است. در زیر نگاهی داریم به گزارش های هفته گذشته و تحلیل روند صنعت بیمه.

گزارش توسعه گروه بیمه در بورس
هفته گذشته شاخص گروه بیمه از ۹۸ هزار و ۲۰۰ واحد به ۱۰۰ هزار واحد رسید و پس از آن تا محدوده ۹۸ هزار و ۲۰۰ واحدی دچار اصلاح شد. بازده شاخص هفته گذشته صفر بود و ماه گذشته با ۲ ٪ مثبت به پایان رسید. در حالی که شاخص کلی بازار سهام رشد ۰.۹ ٪ را به ثبت رسانده و یک شاخص وزنی برابر رشد ۰.۶ ٪ را به ثبت رساند.

درصد فاصله سالانه

درصد فاصله ماهانه

درصد فاصله هفتگی

نام شاخص

۳۵+

۲+

۰

شاخص صنعت بیمه

۳۷+

۰.۵+

۰.۹+

شاخص کل بورس

۵۴+

۱,۵+

۰.۶+

شاخص وزن یکسان

نظر یک تحلیلگر صنعت بیمه
صنعت بیمه در سال ۲۰۱۹ پدیده بازار سهام خواهد بود. شرکت‌های بیمه پس از ارائه گزارش‌های میان‌دوره‌ای سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ در سامانه کدال، بهترین عملکرد را در بین تمامی بخش‌های بورس از نظر رشد سودآوری کسب کردند. یکی از دلایل جهش صنعت بیمه افزایش ارزش کالاها، خودروها، آپارتمان ها و … بیمه شده و در نتیجه افزایش حق بیمه آنها، افزایش تعرفه ها، مدیریت پرداخت خسارت و … است. ، استفاده از استارتاپ های بیمه و مهمتر از همه رشد درآمد سرمایه گذاری. شرکت های بیمه و افزایش هوشمندانه در ذخایر ضرر خاطرنشان کردند که این امر بر افزایش سود آنها در آینده تأثیر خواهد گذاشت. علاوه بر بحث سودآوری بیمه، این شرکت ها با توجه به اموال متعدد و با ارزش در سراسر کشور از پتانسیل بالایی برای افزایش سرمایه و تجدید ارزیابی برخوردار هستند که به دلیل معافیت مالیاتی در سال ۲۰۱۸، قیمت سهام این شرکت ها افزایش می یابد. ۲۰۱۹ و ۲۰۱۴. .

بر اساس تحلیلی که هفته گذشته منتشر شد، شاخص در کوتاه مدت روند نزولی خود را شکست و نزدیک به مقاومت ۱۰۰ هزار واحدی اصلاح سبک خود را آغاز کرد. اکنون انتظار می رود که به پشتیبانی ۹۶.۸۰۰ پاسخ مثبت داده و به مسیر برگردد. به افزایش ادامه دهد. ما در حال حاضر در میانه موج دوم اصلاحات هستیم و پس از اتمام موج می توانیم تشکیل تاخیرهای صعودی بعدی را مشاهده کنیم.

تحلیل فنی شاخص بیمه
بر اساس تحلیلی که هفته گذشته منتشر شد، شاخص در کوتاه مدت روند نزولی خود را شکست و نزدیک به مقاومت ۱۰۰ هزار واحدی اصلاح سبک خود را آغاز کرد. اکنون انتظار می رود که به حمایت ۹۶۸۰۰ پاسخ مثبت داده و به مسیر بازگردد. به افزایش ادامه دهد. ما در حال حاضر در میانه موج دوم اصلاحات هستیم و پس از اتمام موج، می‌توانیم تشکیل تاخیرهای صعودی بعدی را مشاهده کنیم. اهداف به ترتیب ۱۰۱، ۱۱۰ و ۱۲۶۰۰۰ واحد هستند که هر کدام می توانند به عنوان مقاومت برای جلوگیری از ادامه روند صعودی عمل کنند. بنابراین حمایت و مقاومت باید در نظر گرفته شود. حمایت قابل اعتماد این شاخص در ۹۲۰۰۰ است که نباید از دست داد. در غیر این صورت کاهش شاخص بیمه ادامه خواهد داشت.

آخرین کلمه
اقتصاد ایران از تورم شدید رنج می برد و این باعث افزایش قیمت کالاها و خدمات هر ساله می شود. با افزایش هزینه ها و زیان ها، نفوذ بیمه نیز در سال های اخیر افزایش یافته است، به این معنی که نقش صنعت بیمه هر روز متنوع تر می شود. با توجه به نیاز اساسی و استقبال مردم از صنعت بیمه، میزان فروش و سودآوری شرکت های آنها توانسته و خواهد بود افزایش یابد. بنابراین ، سهام این شرکت ها می تواند بازده بسیار خوبی داشته باشد و توجه بیشتری را از طرف مردم جلب کند. بنابراین به سرمایه گذاران توصیه می شود به حرکات شرکتهای بیمه توجه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا