فناوری

شاسی‌بلند ایرانی-آمریکایی به اتاق لوکس و امکانات جدید مجهز شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

بی بی سی: ویژگی های لوکس برای SUV رضوانی، خودروی اسپرت لوتوس با چراغ های میلی متری، ورود شرکت سازنده الکترونیک ژاپنی به بازار خودرو و معرفی مدیر طراحی جدید BMW.

اتاق مجلل رضوانی

رضوانی، خودروساز ایرانی-آمریکایی، امکان سفارش یک اتاق لوکس را به گران ترین SUV خود اضافه کرد. خریداران مدل Vengeance می توانند با پرداخت ۱۲۵۰۰۰ دلار این اتاق جدید را سفارش دهند.

Vengeance دو سال پیش راه اندازی شد. این خودرو با موتور و شاسی کادیلاک اسکالاد ساخته شده است، اما بدنه آن از بازی های ویدیویی الهام گرفته شده و شبیه یک خودروی زرهی است.

کابین مدل هایی که تاکنون ساخته شده اند تقریباً بدون تغییر شبیه کادیلاک اسکالید بوده است. اما اکنون مشتریان رضوانی می توانند اتاقی با صندلی های لوکس، بار، تلویزیون و تبلت سفارش دهند. سقف با لامپ ال ای دی شباهت زیادی به آسمان شب دارد که از دیگر ویژگی های این اتاق لوکس است.

قیمت پایه Vengeance 285000 دلار است. قدرت موتور ارزان ترین مدل ۴۲۰ اسب بخار است. موتورهای قوی تری را می توان برای خودرو سفارش داد، قوی ترین موتور ۸۱۰ اسب بخار قدرت دارد.

انتقام به صورت ضد گلوله نیز قابل سفارش است. امکاناتی مانند سیستم توزیع دود برای محدود کردن دید خودروهای پشت سر، لاستیک های نظامی، دوربین حرارتی، دستگاه تشخیص بمب، نورافکن، دستگاه اسپری فلفل و جلیقه ضد گلوله به مدل ضد گلوله این SUV اضافه شده است.

قیمت Vengeance با افزودن تمامی امکانات سفارشی به حدود ۸۰۰ هزار دلار می رسد.

رضوانی موتورز در سال ۲۰۱۳ توسط فارس رضوانی در ایالت کالیفرنیا تاسیس شد. این شرکت کار خود را با ساخت یک خودروی اسپرت آغاز کرد و در حال حاضر سه خودروی SUV و یک مدل اسپرت را در محصولات خود دارد.

نظریه نیلوفر آبی

لوتوس در مفهومی به نام «نظریه ۱» مجموعه ای از ایده های جدید را در ساخت خودرو به نمایش گذاشت. این خودروساز انگلیسی قرار است یک مدل اسپرت برقی بر اساس این مفهوم را روانه بازار کند که سال آینده رونمایی خواهد شد.

لوتوس می گوید تئوری ۱ نتیجه ۷۶ سال تجربه این شرکت در ساخت خودروهای اسپرت است. طراحی این کانسپت از لوتوس ۴۹ که یکی از موفق ترین خودروهای تاریخ مسابقات فرمول یک است و همچنین لوتوس اسپریت، یکی از معروف ترین مدل های اسپرت این کارخانه الهام گرفته شده است.

در ساخت «نظریه ۱» تاکید زیادی بر سبکی خودرو شده است. چراغ های روشنایی روز خودرو، نخ های لیزری هستند که ضخامت آنها کمتر از یک میلی متر است. بسیاری از قسمت های بدنه با استفاده از فیبر کربن بازیافتی و پلاستیک سبک ساخته شده اند که باعث شده وزن خودرو کمتر از ۱۶۰۰ کیلوگرم باشد.

باتری “Theory 1” نسبتا کوچک است و می تواند ۷۰ کیلووات ساعت انرژی ذخیره کند. لوتوس می گوید این خودرو با یک بار شارژ می تواند تا ۲۵۰ مایل (۴۰۲ کیلومتر) را طی کند. قدرت این کانسپت ۹۶۰ اسب بخار، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن کمتر از ۲.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت است.

درهای تئوری ۱ به روشی جدید به سمت عقب و بالا باز می شوند. صندلی راننده در وسط است و دو صندلی در اطراف راننده برای دو سرنشین دیگر قرار گرفته است.

صندلی دارای بالش های کوچکی است که در صورت پر شدن و خالی شدن به راننده پیام می دهد. به عنوان مثال، باد کردن کیسه هوای سمت چپ یا راست، راننده را به سمت چپ یا راست هدایت می کند یا به او در مورد نقطه کور خودرو هشدار می دهد.

«تئوری ۱» دارای نمایشگری در داخل فرمان و نمایشگری در زیر شیشه جلو است. بخشی از اطلاعات روی شیشه جلو به راننده نشان داده می شود. صفحه نمایش ها به گونه ای طراحی شده اند که راننده می تواند اطلاعات را با حداقل حرکت چشم ببیند.

این خودرو همچنین سطح چهار خودران است و دارای چهار رادار لیزری و شش دوربین با دقت بالا است.

پشتی صندلی ها با چاپگر سه بعدی ساخته شده و سیستم صوتی خودرو در داخل آنها قرار دارد. لوتوس می گوید سیستم صوتی صدا را با توجه به سرعت ماشین تنظیم می کند و کیفیت آن به خوبی صدای یک استودیو ضبط است.

لوتوس اکنون یکی از زیرمجموعه های خودروساز چینی جیلی است و بر ساخت خودروهای اسپرت لوکس تمرکز دارد. لوتوس علاوه بر دو مدل اسپرت، یک SUV و یک سدان نیز در محصولات خود دارد.

هنوز نام مدلی که قرار است بر اساس کانسپت «تئوری ۱» ساخته شود، اعلام نشده است، اما در حال حاضر در کارخانه «تیپ ۱۳۵» نام دارد. تایپ ۱۳۵ قرار است جایگزین Emira آخرین مدل بنزینی کارخانه شود و گفته می شود قیمت پایه آن حدود ۱۰۰ هزار دلار است.

ماشین الکتریکی شارپ

شارپ، سازنده ژاپنی لوازم الکترونیکی، تصمیم خود را برای ساخت خودروی الکتریکی اعلام کرد. این شرکت خودروی مفهومی به نام LDK+ را در توکیو به نمایش گذاشته و می گوید که با همکاری شرکت تایوانی فاکسکان تولید خواهد شد.

ایده شارپ این است که یک اتاق نشیمن بسازد که دارای چهار چرخ باشد. طراحان این کارخانه می گویند وقتی ماشین ها را نرانیم فایده ای ندارد و اگر نقش یک اتاق اضافی در خانه را بازی کنند خوب است.

قسمت عقب LDK+ را می توان به سینما، اتاق مطالعه یا اتاق بازی کودکان تبدیل کرد. ردیف دوم صندلی ها ۱۸۰ درجه می چرخند. همچنین دستگاه دارای میز می باشد که با تغییر ارتفاع می توان آن را به میز کار تبدیل کرد.

شارپ یکی از معروف ترین محصولاتش تلویزیون های ال سی دی است که در ماشین خود یک صفحه نمایش ۶۵ اینچی قرار داده است. پنجره های بزرگ LDK+ را می توان با دکمه مات کرد و دارای هوش مصنوعی است که میزان نور و دمای اتاق را با توجه به سلیقه و نیاز ساکنین تنظیم می کند.

شارپ یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی است و تاریخچه آن به اوایل قرن بیستم باز می گردد. اما این کارخانه در سال های گذشته با ورود رقبای ارزان قیمت چینی و کره ای با مشکلاتی مواجه شد و در نهایت در سال ۲۰۱۶ توسط فاکسکان خریداری شد.

فاکسکان بزرگترین تولید کننده گوشی های آیفون برای اپل است. این شرکت تایوانی چند سالی است که برای افزایش درآمد خود به خودروسازی روی آورده و محصولات خود را با نام فاکسترون به بازار عرضه می کند.

خودروی شارپ قرار است بر روی پلت فرم یکی از این محصولات به نام «مدل C» که در سال ۲۰۲۱ روانه بازار شد، ساخته شود.

برقی شدن خودروها این فرصت را به تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی داده است تا شانس خود را در بازار خودرو امتحان کنند. شیائومی، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلفن همراه در جهان، اخیراً یک خودروی الکتریکی را در بازار چین عرضه کرده است و سونی قرار است در سال ۲۰۲۶ یک خودروی الکتریکی را با همکاری هوندا بسازد.

طراح جدید BMW

ماکسیمیلیان میسونی، طراح سابق Polestar، مدیر جدید طراحی مدل های لوکس BMW شد. این خودروساز آلمانی با اعلام این خبر گفت که با آمدن آقای میسونی، Domgovi Dokce، رئیس فعلی طراحی BMW به Rosler-Roys منتقل خواهد شد.

میسونی ۴۶ ساله در فولکس واگن و ولوو کار کرده است و به خاطر طراحی شاسی بلندهای XC90 و XC60 برای ولوو مشهور است.

وی در سال ۲۰۱۸ و از ابتدای تاسیس Polstar به این کارخانه پیوست و مدل های مهمی از جمله SUV Polstar 3 و ۴ و سدان Polstar 5 را طراحی کرد. یکی از زیباترین طرح های او Paulstar 6 است که قرار است به تعداد محدود تولید شود.

برخی از طراحی های BMW از جمله جلوپنجره های بزرگ و ناهماهنگی بین مدل های مختلف، در سال های اخیر بحث برانگیز بوده و با انتقادات زیادی از سوی طرفداران این خودروساز مواجه شده است. دوماگی دوک در پاسخ به این انتقادات معتقد بود که ظاهر یک BMW باید جسورانه باشد و دلیلی برای راضی نگه داشتن همه وجود ندارد.

استخدام Missoni بخشی از تغییرات گسترده در تیم طراحی گروه BMW است. در این تغییرات، الیور هایمر، مدیر طراحی مینی، به بی ام و منتقل شد و مسئولیت طراحی مدل های کوچک بی ام و و زیر مجموعه اسپرت این کارخانه را بر عهده گرفت و هولگر هامپف، مدیر استودیو طراحی صنعتی بی ام و شد. مدیر طراحی مینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا