فناوری

شاسی‌بلند فرانسوی برای رقابت با پورشه از رشته کوه آلپ الهام گرفت

افق میهن پایگاه داده اخبار تحلیلی (ofoghmihan.ir):

این هفته در دنیای خودرو: رونمایی از شاسی جدید آلپ ، با الهام از آلپ ، رقابت یکی از بزرگترین سازندگان تلفن همراه جهان با رولز رویس ، چالش های پیش روی مدیرعامل جدید استنتس و رونمایی از باتری جدیدی که جنرال موتورز می گوید فصل جدیدی را آغاز خواهد کرد.

“ماشین با کت و شلوار”

آلپین ، یک شرکت تابعه از اتومبیل های لوکس رنو ، با A390 جدید به بازار شاسی برقی رونمایی شد. مراسم رونمایی از این ماشین در کارخانه آلپین در شهر دپ. این کودتای در شمال فرانسه برگزار شد. Zeinuddin Zidane ، علاوه بر مدیران آلپین و رنو ، یک چهره برجسته فوتبال و راننده فرانسوی تیم آلپین فرمول یک ، نیز در این مراسم شرکت کرد.

خودروساز فرانسوی A390 را به عنوان یک ماشین مسابقه توصیف می کند که کت و شلوار را توصیف می کند. طراحان آلپین می گویند که طراحی شاسی از مدل A110 Sport و کوه آلپ الهام گرفته شده است.

آنتونی ویلان ، مدیر طراحی آلپین در مراسم رونمایی ، گفت: A390 روح A110 در یک بدن ماشین برای پنج نفر است.

ظاهر A390 تا حد زیادی به مفهومی که پاییز گذشته در نمایشگاه پاریس رونمایی شد ، وفادار است. بدن دارای فرم کوپه است و چراغ های روز مجموعه ای از مثلث های درخشان است و رینگ هایی که دارای طرحی مانند برف های برفی هستند به گونه ای طراحی شده اند که از آلپ الهام گرفته شود.

شاسی فرانسوی الهام بخش برای رقابت با پورشه از آلپ ها استشتاب صفر تا ۵ کیلومتر در ساعت A390 Alpine کمتر از چهار ثانیه است

شاسی فرانسوی الهام بخش برای رقابت با پورشه از آلپ ها استقدرتمندترین مدل آلپ A390 دارای چهارصد و هفتاد اسب بخار است

شاسی فرانسوی الهام بخش برای رقابت با پورشه از آلپ ها استاتاق Alpin A390 مانند رنو اما لوکس تر به نظر می رسد

شاسی آلپ بر روی سکویی ساخته شده است که توسط گروه رنو برای ماشین های دارای اندازه متوسط ​​ساخته شده است. این پلتفرم قبلاً در ساخت رنو سینیک و نیسان آریا مورد استفاده قرار گرفته است.

Alpine این سکو را تغییر داده است تا یک ماشین قدرتمندتر و اسپرت تر بسازد. A390 دارای یک موتور الکتریکی چرخنده جلو و دو موتور برقی عقب است که قدرتمندترین ۶ اسب بخار را تولید می کند. شتاب صفر تا ۵ کیلومتر در ساعت کمتر از چهار ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲ کیلومتر در ساعت است. آلپین می گوید این ماشین می تواند هر بار تا ۳ کیلومتر حرکت کند.

اتاق A390 شبیه به سایر محصولات رنو اما لوکس است. علاوه بر تنظیم الکتریکی ، صندلی های ورزشی این خودرو مجهز به بخاری ، کولر و ماساژور است. فرمان از دستگاه های فرمول یک الهام گرفته شده است و دکمه ای دارد که راننده می تواند ده ثانیه فشار دهد. این خودرو دارای دو صفحه نمایش ۲ اینچی است که با سیستم عامل Android کار می کند و درایور مانند مسیریابی و دستیار صوتی با هوش مصنوعی Google را نشان می دهد.

فیلیپ کارفین ، مدیرعامل آلپین در A390 رونمایی کرد که این خودرو در حال وارد کردن آلپ به بازارهای جدید برای یافتن مشتریان جدید است.

A390 در بهترین بخش های فروش بازار خودروهای اروپا در حال رقابت است. مدیران Alpine پورشه ماکان را به عنوان رقیب اصلی خودرو معرفی کرده اند ، اما A390 همچنین با اتومبیل هایی مانند Tesla Model Y ، Audi Q4 ، Copra Tucsan ، Paulstar 2 و Maserati Gercaleh رقابت خواهد کرد.

شاسی فرانسوی الهام بخش برای رقابت با پورشه از آلپ ها استتا سال گذشته ، Sport A110 تنها محصول شرکت Alpine بود

رسانه ها قیمت پایه قدرتمندترین A390 (6000 یورو) را اعلام کرده اند. یک مدل ارزان تر با موتور ضعیف تر از A390 با قیمت پایه ۵۰۰۰ یورو (۱۰۰۰ دلار) فروخته می شود.

آلپین یکی از نامهای قدیمی در صنعت خودرو است و دارای تاریخ هفتاد و ساله است. این شرکت در سال ۶ تأسیس شد. جان ردلا ، بنیانگذار شرکت رانندگی ، یک شرکت رانندگی در جاده های سیم پیچ آلپ بود و اتومبیل های وی برای این جاده ها مناسب است.

آلپین در دهه شصت و هفتاد با مدل هایی مانند A110 در مسابقات اتومبیلرانی بسیار موفق بود. رنو در سال ۶ آلپین را خریداری کرد و تا دهه ۱۹۸۰ به ساخت اتومبیل های اسپرت در گروه رنو ادامه داد. اما در دهه نود ، تولید آلپین تا سال با نسل جدیدی از A110 متوقف شد.

در برنامه جدید رنو برای آلپین ، این کارخانه قرار است در سال ۳ هفت مدل برقی داشته باشد ، محصولات خود را در سراسر جهان بفروشد و ۸ میلیارد یورو درآمد کسب کند.

شاسی فرانسوی الهام بخش برای رقابت با پورشه از آلپ ها استMacstro S800 در مراسمی در نمایشگاه اتومبیل شنژن به نمایش درآمد

هواوی در مقابل رولز رویس

شرکت فناوری چینی هواوی یک ماشین لوکس را که با همکاری کارخانه JAC تولید کرده بود ، در حالی که نمایشگاه اتومبیل شنژن را در چین برگزار می کرد ، راه اندازی کرد. Macstro S800 در هر دو مدل ترکیبی برقی و برقی با امکانات رقابت با Maybach ، Bentley و Rolls Royce ساخته شده است.

Messtro S800 از نظر اندازه از مرسدس-میباخ کلاس بزرگتر است و با ترکیبی از خطوط عمودی و افقی شبیه به محصولات رولز رویس ، طراحی بدنه را ایجاد می کند.

این خودرو مجهز به امکاناتی است که معمولاً فقط در لیموزین های لوکس یافت می شود. این اتاق با ترکیبی از چرم طبیعی ، چوب با کیفیت بالا و قطعات کریستالی دستباف تزئین شده است. شبیه سازی لامپ های کوچک در سقف از طریق آسمان پرستاره و گذرگاه شهاب سنگ شبیه سازی می شود.

کل داشبورد با سه صفحه که با سیستم عامل هواوی کار می کنند ، پوشیده شده است. سیستم صوتی این خودرو دارای بلندگو است که برخی از آنها در پشت صندلی ها قرار دارند. صندلی های عقب مجهز به ماساژ و سیستم تهویه هستند و می توانند کاملاً خوابیده باشند. سرنشینان عقب نیز دارای یک میز تاشو ، یک ایمن و یخچال هستند.

قدرتمندترین مدل Macstro دارای قدرت پیشرانه ای برقی با قدرت ۶ اسب بخار است. شتاب صفر تا ۱ کیلومتر در ساعت ۱.۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۱ کیلومتر در ساعت است. این مدل با یک باتری و باتری کامل و کامل می تواند تا ۵ کیلومتر حرکت کند. مدل الکتریکی مکسترو هر بار ۵ کیلومتر حرکت می کند.

شاسی فرانسوی الهام بخش برای رقابت با پورشه از آلپ ها استاتاق اتومبیل دارای امکاناتی است که فقط در لیموزین های لوکس قابل یافت است

شاسی فرانسوی الهام بخش برای رقابت با پورشه از آلپ ها استمكسترو مجهز به جدیدترین شركت هواوی است

هواوی ماشین را به آخرین سیستم رانندگی خود مجهز کرده است. این سیستم چهار رادار لیزر و بیش از ۵ دوربین و سنسور در اطراف خودرو را کنترل می کند.

گرانترین قیمت مدل Mecstro 1 میلیون و ۶۰۰۰ یوان (حدود ۶۰۰۰ دلار) است که ارزان تر از محصولات مایباخ ، بنتلی و رولز رویس است. برای مقایسه ، گرانترین مدل مایباخ حدود ۳ میلیون و ۶۰۰۰ یوان است و خریداران رولز رویس باید شش میلیون یوان بپردازند.

علاوه بر قیمت های رقابتی ، هواوی علاقه خریداران چینی را در اتومبیل های این کشور باز کرده است. این شرکت پیش از این با همکاری یک خودروساز چینی تازه کار ، Seres ، با قیمت متوسط ​​۶۰۰۰ یوان به بازار عرضه کرده است که می گوید فروش آنها سال گذشته بهتر از بنز و BMW بود.

سایر خودروسازان چینی ، از جمله BYD ، همچنین می خواهند با ایجاد مارک های لوکس و تولید اتومبیل برای بیش از یک میلیون یوان ، برخی از بازار خودروهای لوکس چینی را از رقبای خارجی دریافت کنند.

شاسی فرانسوی الهام بخش برای رقابت با پورشه از آلپ ها استآنتونیو فیلسوسا ۲ ساله و شهروند ایتالیایی است

مدیر جدید Stonenetis

سنت آنتونیو فیلسوسا ، مدیر منطقه آمریکای شمالی ، این گروه را به عنوان مدیرعامل جدید منصوب کرد. وی جایگزین کارلوس تاوارس شد که دسامبر گذشته پس از کاهش سود و کاهش فروش از مقام خود استعفا داد.

در ماه های اخیر گمانه زنی های زیادی درباره جانشین آقای تاوارس وجود داشته است. رسانه ای از مدیران برجسته مانند لوکا دی مائو ، مدیرعامل گروه رنو ، به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی این طرف معرفی شد. رویترز همچنین از یک منبع آگاه گزارش داد که سه نامزد خارج از کشور برای این مقام مورد بررسی قرار گرفتند.

بورس سهام با افق میهن آقای فیلوسا واکنش نشان داد و ارزش سهام ضد زنگ در روز معرفی وی کاهش یافت. برخی از منتقدین این انتصاب را به عنوان اضطراری ارزیابی کرده اند ، اما تعدادی از تحلیلگران پیشینه موفق آقای Filosa را در بهبود روابط با آژانس های فروش آمریکای شمالی ذکر کرده اند و آن را یک امتیاز مهم برای عبور از بحران می نامند.

Steeltis در ماه های اخیر سهم قابل توجهی از بازار آمریکای شمالی را از دست داده است. این شرکت صاحب جیپ ، کرایسلر ، رام و داج در ایالات متحده است.

شاسی فرانسوی الهام بخش برای رقابت با پورشه از آلپ ها استاستولاند سهم زیادی از بازار آمریکای شمالی را از دست داده است

آنتونیو فیلسوسا ۲ ساله و ایتالیایی است. وی کار خود را در سال ۶ در فیات آغاز کرد و از سال ۶ در گروه فیات -کریسلر در منطقه آمریکای لاتین مدیریت کرده است. پس از تشکیل گروه Standis در سال ۲ ، همچنان به مدیریت منطقه در شرکت جدید ادامه داد. از تاریخ ۵ دسامبر ، مدیریت منطقه آمریکای شمالی نیز به Standlan اختصاص یافت و بعداً مدیر اجرایی کیفیت این شرکت شد.

افزایش رقابت با خودروسازان چینی ، کاهش تقاضا برای اتومبیل های برقی و تحمیل تعرفه برای دولت دونالد ترامپ ، چالش هایی است که مدیر جدید Standis با آن روبرو است.

این گروه دارای چهار مارک اتومبیل است که برخی از آنها در شرایط بد اقتصادی قرار دارند. تحلیلگران می گویند که آقای فیلوسا ممکن است مجبور شود برخی از این مارک ها را ببندد. تصمیمی که می تواند او را در مقابل اتحادیه های کارگری قرار دهد.

بزرگترین اتحادیه سنت Filsa از آقای Filosa خواسته است تا به سرعت برنامه تجاری این گروه را تجدید نظر کند و از مدیریت اقتدارگرا کارلوس تاورس خارج شود ، که بر کاهش هزینه ها متمرکز شده است.

شاسی فرانسوی الهام بخش برای رقابت با پورشه از آلپ ها استGreat General Motors Batterns و شاسی و شاسی و شاسی

باتری برای یک ماشین بزرگ

جنرال موتورز و ال جی باتری های جدیدی را که برای شاسی های برقی بزرگ و شاسی طراحی شده اند به نمایش گذاشته اند. این باتری ها از ترکیبات لیتیوم و منگنز ساخته شده اند و جنرال موتورز و ال جی می گویند ۵ ٪ انرژی بیشتری نسبت به باتری های معمولی لیتیوم آهن-فسفات.

این باتری ها از سال ۲ در کره جنوبی مورد آزمایش قرار می گیرند و تولید انبوه را از سال ۲ آغاز می کنند. جنرال موتورز اولین خودروساز جهان خواهد بود که از این باتری ها در محصولات خود استفاده می کند.

به گفته مدیران جنرال موتورز ، این باتری ها در وانت های برقی آینده نقش اساسی دارند. پیش بینی می شود این دستگاه ها بیش از ۲ مایل (۱ کیلومتر) با یک بار شارژ حرکت کنند. این باتری ها فضای کمتری دارند و هزینه های تولید را کاهش می دهند.

یکی از مهمترین مزایای فناوری لیتیوم ماگنس ، کاهش یا حذف کامل فلزات گران قیمت مانند کبالت و نیکل است. کبالت فلزی گران قیمت با منابع محدود است و استخراج آن با مشکلات زیست محیطی و حقوق بشر همراه است.

شاسی فرانسوی الهام بخش برای رقابت با پورشه از آلپ ها استکامل یا از بین بردن فلزات گران قیمت مزایای باتری های لیتیوم ماگنس است

تعداد مؤلفه های تولید این باتری ها کمتر است و طراحی ساده تر علاوه بر کاهش وزن ، مصرف انرژی را در دستگاه های بزرگ بهینه می کند.

در حال حاضر ، سهم عمده هزینه ساخت خودروهای برقی ، مربوط به باتری است و جنرال موتورز امیدوار است با این فناوری جدید هزینه های تولید را کاهش دهد.

با این حال ، برخی از متخصصان نسبت به عمر مفید این نوع باتری شک دارند. فناوری لیتیوم-مونگنس دارای یک دهه طولی است ، اما دوام آن کمتر از باتری های نیکل یا فسفات بوده است. با این حال ، جنرال موتورز می گوید که این مشکل در باتری های جدید این شرکت برطرف شده است.

منبع: بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا