اخبار اقتصاد ایران

شاسی‌ بلند جدید ایران‌ خودرو در آستانه ورود به بازار+ مشخصات

ایران خودرو قصد دارد محصول دیگری از گروه هایما با نام ۶P را وارد بازار کند. همانطور که به نظر می رسد، هایما ۶P از یک پلت فرم مشترک با مدل S5 استفاده می کند. یعنی در واقع با نسل دوم و نسخه هیبریدی هایما S5 روبرو هستیم که چند سالی است در ایران خودرو تولید می شود.

افق میهن به نقل از خبرآنلاین، پس از ورود محصولاتی مانند هایما S7، S5، ۸S و ۷X، این بار نوبت به یک SUV دیگر با نام ۶P رسیده است. هایما ۶ پی از مدت ها پیش قرار بود به ایران بیاید اما ظاهرا ورود آن به بازار منتفی شده بود اما حالا این خودرو دوباره در کشور دیده شده و احتمال حضور آن بیشتر شده است.

همانطور که به نظر می رسد، هایما ۶P از یک پلت فرم مشترک با مدل S5 استفاده می کند. یعنی در واقع با نسل دوم و نسخه هیبریدی هایما S5 روبرو هستیم که چند سالی است در ایران خودرو تولید می شود.

طراحی ۶P نسبت به S5 کاملا تغییر کرده و ظاهر مدرن و تهاجمی تری به خود گرفته است. همانند بسیاری از خودروهای چینی موجود در بازار، در جلو نیز با چراغ های دوگانه روبرو هستیم. رنگ آبی در اطراف جلوپنجره بزرگ این خودرو به چشم می خورد که بر هیبریدی بودن آن تاکید دارد.

نمای جانبی به جز تغییرات جزئی تفاوتی با هایما اس ۵ ندارد. در قسمت پشتی طرح چراغ ها به شکل بومرنگ بوده و با نمای جلو هماهنگ است.

کابین ۶P با طراحی محافظه کارانه همراه است و برخلاف بسیاری از خودروهای موجود در بازار، تمرکز این سگمنت بیشتر بر چیزی غیر از صفحه نمایش بزرگ است. استارت و ورود بدون کلید، سنسور نور و باران، صفحه کیلومتر شمار، نمایشگر مرکزی اطلاعات – سرگرمی، دوربین عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف، کروز کنترل، رادار پارک جلو و عقب، دستیار ترمز و سیستم کمکی در سربالایی و … از جمله امکانات شاخص های هایما ۶P است.

نیروی محرکه این خودرو متشکل از یک موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو و یک موتور الکتریکی است که در مجموع ۱۴۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۴ نیوتون متر گشتاور تولید می کند. نیروی تولیدی این خودرو توسط یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به محور جلو منتقل می شود.

باتری لیتیوم یون هایما توانایی تولید انرژی برای طی مسافت ۸۰ کیلومتری را در حالت صرفا الکتریکی دارد. شتاب صفر تا صد هایما ۶P حدود ۷ ثانیه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا