ورزشی

شانه‌های ناهید کیانی را بوسیدم/ اول او را نشناختم!

صحبت با علی آقای پروین اسطوره فوتبال کشورمان همیشه خوشایند است و همیشه حرف هایی می زند که به دل مردم و اهالی فوتبال می چسبد.

علی پروین با اشاره به شرایط پرسپولیس در ۳ هفته ابتدایی لیگ برتر گفت: تا زمانی که بازی ها را ندیدیم نمی توانستیم تشخیص دهیم تیم گاریدو خوب است. این سومین بازی پرسپولیس را هم دیدید. اگر اینطور بازی کنند یا حتی ۱۰ درصد کمتر، قهرمان می شوند. یعنی آنقدر زیبا بازی کردند که ۲-۳ سال بود از این بچه ها چنین فوتبالی ندیده بودم.

بازیکن باسابقه پرسپولیس درباره قرارداد با سعید مهری و لوکاس جوهاوا گفت: مهری آمد؟ چه بهتر. مهاجم را گرفتند. حالا تیم کامل است، کامل است. انشاالله باهاش ​​عشقبازی کنیم. حتی اگر او نبازد، ما با تساوی او ناراحت هستیم.

پروین با اشاره به مشکلات فوتبال باشگاهی ایران گفت: برنامه میثاقی (فوتبال برتر) را هم دیشب دیدم. همانطور که آقای اولیایی، فتحی و خطیر مهمان ایشان بودند. این سه نفر به زیبایی صحبت می کردند. همه از زیرساخت ها صحبت می کردند. حالا این هلدینگ خلیج فارس که آمده این تیم (استقلال) را تحویل بگیرد برای این تیم چه کرده است!؟ طرز صحبت این آقایان (اولیایی، فتحی و خطیر) معلوم بود که هیچ وقت کاری نکرده اند! هم خطیر، هم اولیالی و هم فتحی هم در این باشگاه بودند. آنها برای تیم چه کردند؟ تازه آمده اند تا مرز دیگری بسازند.

پروین درباره اسپانسر باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: البته اسپانسرهای پرسپولیس زیاد است. الان البته شروع است و وسط کار ممکن است دوباره پول ندهند.

اسطوره باشگاه پرسپولیس با اشاره به حضورش در مراسم جشنی که هر ساله به مناسبت برد تاریخی ۶ بر ۲ مقابل استقلال برگزار می شود، گفت: هر سال این مراسم را برگزار می کنند و ما هم هر سال می رویم.

وی در خصوص جنجال ایجاد شده پس از دیدارش با ناهید کیانی نیز گفت: در مورد دیدارم با خانم ناهید کیانی دارنده مدال المپیک کشورمان در این مراسم باید بگویم; من نشسته بودم و یک طرف من آقای درویش بود و یک طرف آقای خوردبین. خانمی آمد و سلام کرد. وقتی به ما سلام کرد، یک سلام معمولی دادیم. فکر می کردیم از مردم عادی است و به طور عادی با او احوالپرسی کردیم و رفت. وقتی این خانم رفت و روی صندلیش نشست، محمود خوردبین به من گفت فهمیدی این خانم کیست؟ گفتم نه! گفت این فلانی (خانم ناهید کیانی نایب قهرمان المپیک در تکواندو هستند) گفتم راست می گویی؟ الان میرم پیشش رفتم و کتفش را بوسیدم.

رفتم چون خودم سه بار به المپیک رفتم. این خانم (ناهید کیانی) که الان مدال گرفته یا کشتی گیران عزیزمان که اینگونه برای کشورمان قهرمانی می آورند، می دانی چقدر زحمت می کشند!؟ حداقل ۶ ماه در کمپ سخت کار می کنند.

رفتم کتفش (خانم ناهید کیانی) رو بوسیدم و تبریک گفتم. گفتم می دانم چقدر برای این مدال زحمت کشیدی. واقعا تبریک میگم من اگر جای دولت ما بودم به هر کدام از این مدال آوران یک آپارتمان پای هواپیما می دادم.

من خودم این کار را انجام داده ام. زمانی که می خواستیم به المپیک مونیخ برویم، آقای خوردبین همراه ما بود. ۴ ماه در کمپ بودیم. فقط آخر هفته ها می آمدیم. این آقایان مدال آور المپیک مخصوصا آقای حسن یزدانی واقعاً قهرمان قهرمانان هستند. او با کتف شکسته ۶ ماه برای کسب این مدال زحمت کشید. به نظر شما مدال المپیک خیلی کم است؟ بسیار مهم است. ۱۰ جام جهانی وجود دارد. ۱۰ مدال جهانی در کشتی وجود دارد.

آنهایی هم که مدال نگرفتند این ۴ ماه در اردو زحمت کشیدند. از صبح تا شب عرق ریختند تا برای المپیک آماده شوند و این مدال را گرفتند. حالا مردم آمدند گفتند علی پروین فلانی… ما چه کردیم!؟ کار بدی کردیم رفتیم به خانم ناهید کیانی تبریک گفتیم!؟

پروین با بیان اینکه ناهید کیانی جای دختر و حتی نوه اش است، تصریح کرد: من اصلا به آن مسائل کاری ندارم. با تلاش این خانم ها و آقایان برای حضور در مسابقات بزرگ المپیک کار دارم. مخصوصا کشتی گیران عزیزمان که واقعا دوستشان داشتیم و از تلویزیون تماشا می کردیم. برای آقای حسن یزدانی. دمش با شانه شکسته اش داغ است. او واقعاً یک جنگجو است. البته همه آنها از کشتی گیر، مربی و کادر فنی زحمت کشیدند، دستشان درد نکند.

حالا ببینید ما رفتیم و سالن کشتی را در محل خانه کشتی دیدیم. حضرت عباسی چرا فدراسیون فوتبال ما چنین شرایط و امکاناتی نداشته باشد؟ واقعا چرا ماشاالله به این آقای دبیر. ماشاالله همه فدراسیون ها باید چنین مجموعه ای مثل فدراسیون کشتی درست کنند.

این پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: در دوره قبلی حضور مهدی تاج در فدراسیون فوتبال، ساختمان فدراسیون فوتبال با حضور اینفانتینو و شیخ سلمان در کنار کمپ تیم ملی زمین زده شد اما هرگز ساخته نشد. .

علی پروین که به گرمی از مدال آوران المپیکی صحبت می کرد در ادامه صحبت های خود تاکید کرد: این مدال آوران المپیک ۶ ماه شبانه روز تلاش کردند. هیچکس از زنان توقعی ندارد اما ناگهان خانم کیانی می آید و مدال المپیک می گیرد. نقره المپیک. یک شاهکار است. دم گرم حضرت عباسی. ما افتخار می کنیم. ما به کسی که برای این کشور مدال می آورد افتخار می کنیم.

می دانید اگر کشتی گیران خارج از برنامه غذای زیادی بخورند و مجبور به کاهش وزن شوند، چاق می شوند. یعنی اینقدر زحمت می کشند تا مدال بگیرند. دم آقا کاوه و رنگرز گرم. همه کارکنان زحمت کشیدند و از همه آنها تشکر می کنم. به خصوص آقای دبیر که این سازمان را در خانه کشتی ایجاد کردند. از مدال آوران پارالمپیک هم تشکر می کنم. آنها زحمت کشیدند و مردم را خوشحال کردند.

پروین با اشاره به وضعیت ملی پوشان در آستانه دیدار با امارات گفت: تیم ملی انشالله امروز پیروز می شود و انشالله تمام این حرف ها تمام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا